Στο στάδιο του ελέγχου των τεχνικών προσφορών βρίσκεται ο διαγωνισμός που αφορά στην διαχείριση του πάρκινγκ των Τεσσάρων Μαρτύρων σε ιδιώτη.
Μετά τον πρώτο διαγωνισμό που κρίθηκε άγονος, τώρα οι τρεις εταιρίες που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους, είναι από το Ρέθυμνο, την Καβάλα καθώς και μια εταιρεία των Αθηνών.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο οικονομικών στο τέλος της εβδομάδας, θα έχει ολοκληρωθεί από την επιτροπή ελέγχουν το τεχνικό κομμάτι των προσφορών και την επόμενη εβδομάδα θα ανοιχτούν οι οικονομικές προσφορές προκειμένου να αναδειχτεί ανάδοχος.
Ο στόχος που έχει θέσει η δημοτική αρχή, είναι να προκύψει ο ανάδοχος μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου, ώστε έπειτα από τις απαραίτητες εργασίες, ο χώρος να είναι διαθέσιμος το αργότερο έως το Φεβρουάριο και πριν από τις απόκριες. Οι εργασίες που πρόκειται να γίνουν εντός του χώρου από τον ανάδοχο που θα αναλάβει, περιλαμβάνουν ασφαλτόστρωση, διαγράμμιση, εγκατάσταση φωτισμού, διαμόρφωση στις πύλες εισόδου και εξόδου, διαμόρφωση του κιόσκι και την τοποθέτηση νέου εξοπλισμού πληροφοριών, συστημάτων και αυτόματων πωλητών.
Το τελικό ποσό του προϋπολογισμού είναι συνολικά 569.160 ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ για τέσσερα χρόνια, δηλαδή έως το 2020.
Αποφάσισε να το εκμισθώσει σε ιδιώτη προκειμένου να αναβαθμιστεί ο χώρος και να εισρεύσει στα ταμεία του δήμου «ζεστό» χρήμα.
Όπως ανέφερε, ο Στέλιος Σπανουδάκης, ο δήμος Ρεθύμνου αδυνατεί να διαχειριστεί το πάρκινγκ λόγω έλλειψης προσωπικού, με συνέπεια τα διαφυγόντα κέρδη να είναι τεράστια.
Η διαχείρισή του από ιδιώτη, θα δώσει την δυνατότητα εξυπηρέτησης των πολιτών από τον δημοτικό χώρο στάθμευσης καθόλη την διάρκεια του 24ωρου. Ο σταθµός θα λειτουργεί µε το σύστηµα της αυτοεξυπηρέτησης, δηλαδή ο κάθε οδηγός θα κατευθύνει ο ίδιος το όχηµά του στη θέση στάθμευσης και θα το παραλαμβάνει ο ίδιος από τη θέση που το είχε σταθµεύσει, κατά τη διαδικασία αναχώρησης από τον σταθµό. Ο έλεγχος εισόδου – εξόδου, υπολογισµού της αξίας στάθµευσης και πληρωµή των τελών θα πραγματοποιείται µέσω αυτόματου ηλεκτρονικού συστήµατος, το οποίο θα αποκλείει κάθε δυνατότητα παρέµβασης στον καθορισµό του χρόνου εισόδου, του χρόνου εξόδου και τον υπολογισµό της αξίας στάθµευσης. Στην είσοδο του σταθµού, θα πρέπει να υπάρχει πλήρης πληροφόρηση του κοινού για τον τρόπο λειτουργίας του. Ιδιαίτερη µνεία θα πρέπει να δοθεί, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στη διακήρυξη, στη σωστή µετάδοση των πληροφοριών σε ΑµεΑ.
Όπως αναφέρεται στο προσχέδιο της διακήρυξης η κύρια είσοδος – έξοδος του σταθμού θα πρέπει να είναι επί της οδού Δημητρακάκη.
Σύμφωνα με τα όσα έχει ήδη αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο, ο ανάδοχος θα πρέπει να συμμορφωθεί με την τιμολογιακή πολιτική που ήδη υπάρχει, αλλά και με το καθεστώς της ελεύθερης στάθμευσης τα πρωινά της Κυριακής 06:00-11:00, καθώς και να παραχωρεί τον χώρο τα πρωινά της Πέμπτης για τη λειτουργία της λαϊκής αγοράς.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Στέλιος Σπανουδάκης ανέφερε ότι, αν δεν υπάρξουν ενστάσεις στο τέλος του μήνα, θα υπάρχει ανάδοχος. «Ο διαγωνισμός που έγινε αφορά μόνο τη διαχείριση του πάρκινγκ, το οποίο παραμένει δημοτικό. Η επιλογή του αναδόχου θα γίνει με βάση τη συμφερότερη για τον δήμο προσφορά, η οποία προκύπτει και από την τιμή, αλλά και από τις τεχνικές προδιαγραφές που έχουν ζητηθεί. Η τιμολογιακή πολιτική για την στάθμευση παραμένει η ίδια, όπως είχε αποφασιστεί στο συμβούλιο και οποιαδήποτε αλλαγή θα γίνεται μόνο με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, καθώς δεν μπορεί να ορίσει το τιμολόγιο ο ανάδοχος.
Ο στόχος μας είναι πριν τις Απόκριες να είναι έτοιμο το πάρκινγκ και να λειτουργεί από τον ιδιώτη. Το πάρκιγνκ χρειάζεται απαραιτήτως αναβάθμιση για να μπορέσει να λειτουργήσει αποτελεσματικά σε 24ωρη βάση χωρίς απώλειες εσόδων».