Τρεις είναι ο εταιρείες που κατέθεσαν φακέλους για να συμμετέχουν στον διαγωνισμό που ήταν σε εξέλιξη από τις 8 Αυγούστου μέχρι και χθες αναφορικά με τη διαχείριση του δημοτικού πάρκινγκ στην πλατεία των Τεσσάρων Μαρτύρων. Κατά πληροφορίες πρόκειται για μια ρεθεμνιώτικη εταιρεία και για δυο ακόμα που δραστηριοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η προκήρυξη οι προσφορές θα ανοίξουν την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να ελεγχθεί η αρτιότητα της τεχνικής προσφοράς και εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις οι οικονομικές προσφορές θα ανοίξουν περίπου δυο μέρες μετά για να αναδειχτεί ο εργολάβος.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι στις 459.000 ευρώ και η διάρκεια της σύμβασης θα είναι τετραετής. Ο στόχος είναι η εξυπηρέτηση των πολιτών από τον δημοτικό χώρο στάθμευσης καθόλη την διάρκεια του 24ωρου. Ο Σταθµός θα λειτουργεί µε το σύστηµα της αυτοεξυπηρέτησης, δηλαδή ο κάθε οδηγός θα κατευθύνει ο ίδιος το όχηµά του στη θέση στάθμευσης και θα το παραλαμβάνει ο ίδιος από τη θέση που το είχε σταθµεύσει κατά τη διαδικασία αναχώρησης από τον Σταθµό. Ο έλεγχος εισόδου-εξόδου, υπολογισµού της αξίας στάθµευσης και πληρωµή των τελών θα πραγµατοποιείται µέσω αυτόματου ηλεκτρονικού συστήµατος, το οποίο θα αποκλείει κάθε δυνατότητα παρέµβασης στον καθορισµό του χρόνου εισόδου, του χρόνου εξόδου και τον υπολογισµό της αξίας στάθµευσης. Στην είσοδο του σταθµού θα πρέπει να υπάρχει πλήρης πληροφόρηση του κοινού για τον τρόπο λειτουργίας του. Ιδιαίτερη µνεία θα πρέπει να δοθεί όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στη διακήρυξη, στη σωστή µετάδοση των πληροφοριών σε ΑµεΑ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην τεχνική περιγραφή του έργου το σύστηµα θα πρέπει:
i. Να επιτρέπει την ελεγχόµενη είσοδο και έξοδο στους χώρους στάθµευσης.
ii. Να ελέγχει την πληρότητα του χώρου στάθµευσης συνολικά.
iii. Να συγκεντρώνει και να διαχειρίζεται στατιστικά στοιχεία και πληροφορίες.
iv. Να εκδίδει ηλεκτρονικά εισιτήρια.
v. Να καθορίζει και να εισπράττει αυτόµατα τα τέλη στάθµευσης από τα αντίστοιχα ταµεία σύµφωνα µε τον τιµοκατάλογο χρεώσεων χωρίς να µπορεί ο χειριστής του ταµείου να επέµβει στις χρεώσεις.
Το προσφερόµενο σύστηµα θα πρέπει να µπορεί να επεκτείνεται απεριόριστα µε απευθείας προσθήκη και σύνδεση των επιθυµητών µονάδων εισόδου/εξόδου και αυτόµατων ταµείων.
Ο ανάδοχος του έργου θα έχει την υποχρέωση να προχωρήσει στις απαραίτητες παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με τη λειτουργική και ποιοτική αναβάθμιση του χώρου. Τα παράλληλα έργα αφορούν την ασφαλτόστρωση, διαγράμμιση, φωτισμό, εγκατάσταση μηχανημάτων διαχείρισης και παρακολούθησης του χώρου στάθμευσης, καθώς και την ανακατασκευή της εισόδου-εξόδου του σταθμού και του οικίσκου προσωπικού… Θα εξεταστεί μάλιστα σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο οικονομικών το ενδεχόμενο δημιουργίας πύλης εξόδου και από την οδό Δασκαλάκη.
Όπως αναφέρεται στο προσχέδιο της διακήρυξης η κύρια είσοδος-έξοδος του σταθμού θα πρέπει να είναι επί της οδού Δημητρακάκη.
Σύμφωνα με τα όσα έχει ήδη αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο ο ανάδοχος θα πρέπει να συμμορφωθεί με την τιμολογιακή πολιτική που ήδη υπάρχει αλλά και με το καθεστώς της ελεύθερης στάθμευσης τα πρωινά της Κυριακής 06:00-11:00, καθώς και να παραχωρεί τον χώρο τα πρωινά της Πέμπτης για τη λειτουργία της λαϊκής αγοράς. Ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης θα προκύψει από την πρόταση του αναδόχου και δεν επιτρέπεται να υπολείπεται των 210 θέσεων, τις οποίες διαθέτει ήδη σήμερα ο χώρος.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Στέλιος Σπανουδάκης ανέφερε ότι αν δεν υπάρξουν ενστάσεις στο τέλος του μήνα ή το αργότερο αρχές Οκτωβρίου, θα υπάρχει ανάδοχος. «Ο διαγωνισμός που έγινε αφορά μόνο τη διαχείριση του πάρκινγκ, το οποίο παραμένει δημοτικό. Η επιλογή του αναδόχου θα γίνει με βάση τη συμφερότερη για τον δήμο προσφορά, η οποία προκύπτει και από την τιμή αλλά και από τις τεχνικές προδιαγραφές που έχουν ζητηθεί. Η τιμολογιακή πολιτική για την στάθμευση παραμένει η ίδια, όπως είχε αποφασιστεί στο συμβούλιο και οποιαδήποτε αλλαγή θα γίνεται μόνο με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, καθώς δεν μπορεί να ορίσει το τιμολόγιο ο ανάδοχος. Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό το συγκεκριμένο έργο ανέρχεται σε 459.000 ευρώ για τα τέσσερα χρόνια, χωρίς Φ.Π.Α. Ο δήμος θα δίνει χρήματα στον ανάδοχο και θα λαμβάνει τις εισπράξεις του πάρκινγκ. Στη σύμβαση προβλέπεται ότι αν ο ανάδοχος κάνει εισπράξεις άνω των 350.000 ευρώ τον χρόνο θα έχει ένα μπόνους 20%. Το κέρδος του εργολάβου θα προκύψει όμως μόνο εάν το αναπτύξει το πάρκινγκ, αν αυξήσει τις θέσεις».
Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση για τη διαχείριση του παρκινγκ από ιδιώτη ελήφθη σε σχετική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τον περασμένο Ιούλιο, απόφαση με την οποία είχε διαφωνήσει σύσσωμη η αντιπολίτευση, η οποία έκρινε ότι ότι η διαχείριση του πάρκινγκ πρέπει να παραμείνει σε δημοτικά χέρια, θεωρώντας ότι με την αυτοματοποιημένη λειτουργία που αποφασίστηκε μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό έσοδο για τον δήμο Ρεθύμνου.
Ωστόσο η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία, καθώς η δημοτική αρχή επικαλέστηκε τη δυσκολία διαχείρισης του πάρκινγκ -λόγω της έλλειψης ικανού αριθμού προσωπικού, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι σήμερα το δημοτικό παρκινγκ έχει διαφυγόντα κέρδη, λόγω της αδυναμίας του δήμου να αναζητήσει τους χρήστες που αποχωρούν τις ώρες που αυτό δεν λειτουργεί, κυρίως τη νύχτα, και δεν πληρώνουν το αντίτιμο της στάθμευσης που τους αναλογεί.