Ξεφυλλίζω δύο από τις μεγαλύτερες σε κυκλοφορία Κυριακάτικες εφημερίδες της χώρας και παρατηρώ ένα πολύ ενδιαφέρον «φαινόμενο» (φαντάζομαι πως το ίδιο «φαινόμενο» παρατηρείται σε όλες τις εφημερίδες).
Οι «μονές» σελίδες 3, 5, 7, 9 ολοσέλιδες διαφημιστικές καταχωρήσεις των «ανακεφαλαιοποιημένων» τραπεζών που ενημερώνουν τον αναγνώστη πόσο «συμβάλλουν» στην «ανάπτυξη» και πόσο «στέκονται» δίπλα στον Έλληνα πολίτη!!!
Εγώ λοιπόν, ως Έλλην πολίτης απαιτώ να μάθω πόσο κοστίζει μια ολοσέλιδη διαφημιστική καταχώρηση στα παραπάνω έντυπα ή για να γίνω σαφέστερος πόσες χιλιάδες ευρώ διαθέτουν κάθε Κυριακή οι εν λόγω τράπεζες για να «διαφημίζουν» τις επενδυτικές ευαισθησίες τους και τη συμβολή τους στην ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας!!!
Εδώ δηλαδή έχουμε το άκρως προκλητικό φαινόμενο να πληρώνουν οι επίσημοι τοκογλύφοι, ώστε να κοροϊδεύουν το σύνολο της κοινωνίας κατάμουτρα.
«Να ανοίγεις το δρόμο στην εξέλιξη υπεύθυνα». Αυτή η φράση καλύπτει μία ολόκληρη σελίδα της εφημερίδας. Πέτα μια αρλούμπα στο πόπολο, πλήρωσε την χιλιάδες ευρώ και πείσε την πεθερά του Στουρνάρα και του Προβόπουλου για του λόγου το αληθές.
Η ανακεφαλαιοποίηση φαίνεται πιάνει τόπο και δικαίως το άγχος της εκτελεστικής εξουσίας -που «κυβερνά» μέσω υπερατλαντικών mail- είναι να περάσουν οι τράπεζες τα stress test. Το «σύστημα» ανατροφοδοτείται ακριβώς έτσι. Οι τράπεζες ταΐζουν τα μέσα «μπουκώνοντας» τα στόματά τους και κρατώντας τις γλώσσες και τις φωνές τους ελεγχόμενες, μέσω μιας ηλιθιότητας που σύνταξε ένας γιάπης τραπεζοδιαφημιστής. Οι συγκεκριμένες διαφημίσεις δεν έχουν καμιά σκοπιμότητα και είναι προφανές ότι δεν έχουν αποδέκτες τους αναγνώστες των εντύπων, ως υποψήφιους καταναλωτές των διαφημιζόμενων προϊόντων. Μοναδική σκοπιμότητα είναι το «μπούκωμα» των προνομιακών συνομιλητών τους με μερικές χιλιάδες ευρώ, ώστε να τεκμηριώσουν την άποψη που λέει «πόσο μπορεί να βλάψουν τον τόπο οι πρόωρες εκλογές».
Εδώ ακριβώς ταιριάζει το «Καβαφικό»:
«Είναι κι αυτό μια κάποια στάσις. Νιώθεται!».
* Ο Μιχάλης Τζανάκης είναι φιλόλογος-συγγραφέας