Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου βελτίωσης τμήματος του επαρχιακού οδικού δικτύου στο Ρέθυμνο μετά την χθεσινή υπογραφή απόφασης του περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη για τη διάθεση ποσού 741.500,20 ευρώ, που αφορά στην αποκατάσταση του δρόμου από τον Κόμβο Ατσιποπούλου έως τον Πρινέ, καθώς και του τμήματος της παλιάς εθνικής οδού στις περιοχές του Αδελιανού και Πηγιανού Κάμπου.
Η παρέμβαση αυτή είναι ιδιαίτερα θετική, καθώς το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Περιφερειακής Ενότητα Ρεθύμνου αλλά και η παλιά εθνική οδός στα περισσότερα σημεία τους αποτελούνται από πεπαλαιωμένους και επικίνδυνους δρόμους, οι οποίοι αν και χρησιμοποιούνται καθημερινά έχουν εγκαταλειφτεί στη φθορά του χρόνου.
Η μεν περίπτωση του δρόμου Ατσιπόπουλο – Πρινέ αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα επαρχιακής οδού, που χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες πολίτες, οι οποίοι χρόνια τώρα διαμαρτύρονταν για τον φθαρμένο τάπητα και τα επικίνδυνα σημεία του, που χρήζουν αποκατάστασης.
Αντίστοιχα η κατάσταση στο τμήμα της παλιάς εθνικής οδού που διασχίζει τους κάμπους του Άδελε και της Πηγής, αποτελεί «δρόμο ντροπής» για το Ρέθυμνο, καθώς όλα τα μεγάλα και πολυτελή ξενοδοχεία εκτείνονται και στις δύο πλευρές του δρόμου, που όχι μόνο είναι πολυσύχναστος αλλά τους θερινούς μήνες αποτελεί μια από τις πιο κεντρικές τουριστικές περιοχές των βόρειων ακτών ανατολικά της πόλης.
Ειδικά για τον συγκεκριμένο δρόμο οι διαμαρτυρίες ήταν καθημερινές και το τελευταίο χρονικό διάστημα είχαν ενταθεί μετά την πρόσφατη κατασκευή υπόγειων υδραυλικών δικτύων, οπότε είχε ανασκαφθεί σε όλο το μήκος του και είχε σχεδόν αχρηστευθεί ο τάπητάς του.
Με τα έργα που θα γίνουν αναμένεται να αποκατασταθεί πλήρως ο ασφαλτοτάπητας και των δύο δρόμων και να βελτιωθούν τα επικίνδυνα σημεία τους για πεζούς και οδηγούς.
Σοβαρά προβλήματα στο μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου της Π.Ε. Ρεθύμνου
Με την ευκαιρία θα πρέπει να τονιστεί η επικινδυνότητα του επαρχιακού οδικού δικτύου σε ολόκληρη την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, θέμα, που οφείλουν να δουν με προσοχή η Περιφέρεια Κρήτης αλλά και οι τοπικοί Δήμοι.
Υπάρχουν απομακρυσμένες περιοχές, όπως το ορεινό Αμάρι, στις οποίες οι δρόμοι χρήζουν άμεσης παρέμβασης, ενώ στο μέσα Μυλοπόταμο η κατάσταση της παλιάς εθνικής οδού είναι ζήτημα που χρονίζει χωρίς να έχει δοθεί η παραμικρή λύση.
Ειδικά το τμήμα από το Πέραμα έως το Ηράκλειο, το οποίο χρησιμοποιείται από χιλιάδες κατοίκους του Μυλοποτάμου και του Μαλεβιζίου, παρά τις συχνές αναφορές και τις καταγγελίες, δυστυχώς δεν έχει γίνει έστω αντικείμενο κάποιας μελέτης, προκειμένου να βελτιωθεί.
Αποτελεί δε χαρακτηριστικό παράδειγμα της αδιαφορίας η τοποθέτηση φωτισμού στον οδικό κόμβο λίγο μετά το χωριό Μουρτζανά, που οδηγεί στα χωριά Γαράζο, Βενί, Αξός και Ανώγεια, που τοποθετήθηκε το 2006 και δεν ηλεκτροδοτήθηκε ποτέ μέχρι σήμερα!
Αντίστοιχα επικίνδυνο είναι το δίκτυο από τον Πρινέ έως την Επισκοπή Ρεθύμνου, τμήμα επίσης της παλαιάς εθνικής οδού όπως και του οδικού δικτύου προς τα Μυριοκέφαλα και δυτικά προς τη Λίμνη Κουρνά.
Η Περιφέρεια Κρήτης και οι Δήμοι θα πρέπει να ενσκήψουν στο ζήτημα της αποκατάστασης του επαρχιακού οδικού δικτύου στο Ρέθυμνο, καθώς ζητήματα όπως η οικονομική ανάκαμψη, η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και αγροτουριστικού αλλά κυρίως η αντιμετώπιση του φαινομένου της πληθυσμιακής ερήμωσης της υπαίθρου, πρέπει να αποτελέσουν κυρίαρχα ζητήματα για την επόμενη περίοδο, κατά την οποία θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα κατασκευής επαρκών και σύγχρονων υποδομών με έμφαση στη διαμόρφωση λειτουργικού και ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος.