Έντονο είναι το αίσθημα του προβληματισμού και της ανησυχίας στις τάξεις της εκπαιδευτικής κοινότητας στην Κρήτη με αφορμή την υποστελέχωση των σχολείων ειδικής αγωγής, κάτι το οποίο έχει ως αποτέλεσμα οι συγκεκριμένες σχολικές μονάδες να υπολειτουργούν.
Για ακόμα μία χρονιά η ειδική αγωγή βρίσκεται στο περιθώριο και παρά το γεγονός ότι το πρώτο κουδούνι στην πλειονότητα των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων χτύπησε στην ώρα του -σε αντίθεση με προηγούμενα χρόνια- τα προβλήματα παραμένουν και οι πιστώσεις που έχουν διατεθεί μέχρι και αυτή την στιγμή είναι ελάχιστες.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι δεν έχει τοποθετηθεί ακόμα το απαραίτητο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, με τις μεγαλύτερες ελλείψεις να εντοπίζονται κυρίως στις ειδικότητες του ψυχολόγου, του κοινωνικού λειτουργού, του ψυχοθεραπευτή, του κοινωνιολόγου και του σχολικού νοσηλευτή.
Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς εξαιτίας των σοβαρών ελλείψεων και κατ’ επέκταση η ομαλή λειτουργία των σχολείων βρίσκεται στον αέρα, με θύματα για ακόμα μία χρονιά του ίδιους τους μαθητές.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η ειδικότητα του σχολικού νοσηλευτή κρίνεται άκρως απαραίτητη σε περιπτώσεις που κάποιος μαθητής χρειαστεί ιατρική βοήθεια.
«Δεν μπορούμε να επέμβουμε προκειμένου να σώσουμε το παιδί μέχρι να μεταφερθεί στο Νοσοκομείο. Αντιλαμβανόμαστε ότι τα προβλήματα είναι πολλά και ζητούμε από την πολιτεία έστω και αυτή την στιγμή να σκύψει πάνω στα προβλήματα και βρει λύσεις», δηλώνει στην εφημερίδα μας ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, Κώστας Πλουμής.
Λύση, σύμφωνα με τον κ. Πλουμή, θα πρέπει να βρεθεί και στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών τόσο από όσο και προς την σχολική μονάδα.
«Έχει γίνει υπενοικίαση σε ταξί προκειμένου να μεταφέρονται οι μαθητές, ωστόσο τα συγκεκριμένα οχήματα δεν πληρούν τις προϋποθέσεις, για να μεταφέρονται κάποιες κατηγορίες μαθητών. Αναφέρομαι σε παιδιά με προβλήματα κινητικότητας, με τετραπληγίες που χρησιμοποιούν το ειδικό αμαξίδιο. Μία σειρά λοιπόν προβλημάτων που δυσχεραίνουν το έργο μας.
Η κυβέρνηση θα έπρεπε να δείξει μία ιδιαίτερη ευαισθησία στα ειδικά σχολεία, καθώς αξίζουν καλύτερης αντιμετώπισης τα παιδιά αυτά. Δεν νοείται σε επίπεδο Περιφέρειας Κρήτης να έχουν σταλεί μόνο 36 πιστώσεις σε πρώτη φάση, όταν τα Ειδικά Σχολεία υπερβαίνουν τα 24 σ’ όλη την Κρήτη» υποστηρίζει ο κ. Πλουμής.
«Καταρχήν να τονίσουμε το γεγονός ότι στην γενική αγωγή είχαμε 19 προσλήψεις ειδικού βοηθητικού προσωπικού για μαθητές σε σχολεία γενικής αγωγής, με κινητικά προβλήματα. Σαφώς και οι ανάγκες είναι περισσότερες, καθώς μιλάμε πάντα σε επίπεδο περιφέρειας Κρήτης» τονίζει ο αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης, Δημήτρης Δερμιτζάκης, ο οποίος προσθέτει «Όσον αφορά τώρα την ειδική αγωγή η κατάσταση είναι αποθαρρυντική και μπορούμε να το αποδείξουμε με αριθμούς. Αυτή τη στιγμή έχουμε περίπου 32 σχολικές μονάδες Δημοτικών και Νηπιαγωγείων Ειδικής Αγωγής που λειτουργούν στην Κρήτη. Προς το παρόν λοιπόν έχει τρέξει πρόγραμμα, για 41 άτομα βοηθητικό προσωπικό, δηλαδή πιο συγκεκριμένα για νοσηλευτές και φυσικοθεραπευτές.
Όπως διαπιστώνουμε από τα νούμερα οι ανάγκες για βοηθητικό προσωπικό είναι αρκετά μεγαλύτερες τουλάχιστον διπλάσιες. Αυτό που υποστηρίζουν από το υπουργείο είναι ότι θα καλυφθούν μέχρι τέλος του μήνα.
Να τονίσουμε βέβαια εδώ κάτι πολύ σημαντικό. Σύμφωνα με τον νόμο στα Σχολεία και Νηπιαγωγεία Ειδικής Αγωγής για βαριές περιπτώσεις μαθητών, όπως επιληπτικά επεισόδια λόγου χάρη, ο εκπαιδευτικός δεν έχει το δικαίωμα να παρέμβει. Το λόγο έχει το νοσηλευτικό προσωπικό. Οπότε καταλαβαίνουμε την, μείζονος σημασία, πρόσληψη επιπλέον ειδικού βοηθητικού προσωπικού», τονίζει ο κ. Δερμιτζάκης.