Η πλήρης στελέχωση των σχολείων αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για τον νέο περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης, Γιώργο Τερζάκη, ο οποίος βρέθηκε χθες στο Ρέθυμνο, όπου είχε συναντήσεις με τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των δυο βαθμίδων εκπαίδευσης, δάσκαλους, καθηγητές αλλά και με την αντιπεριφερειάρχη και τον αντιδήμαρχο Παιδείας.
Οι ελλείψεις των εκπαιδευτικών και οι εκπρόθεσμες προσλήψεις και διορισμοί είναι το μεγάλο «αγκάθι» των τελευταίων ετών, που στοιχίζει σημαντικά σε μαθητές, που ακόμα και στα μέσα της σχολικής χρονιάς δεν έχουν διδαχτεί βασικά μαθήματα, αφού δε υπάρχουν εκπαιδευτικοί, τόνισαν οι δυο διευθυντές εκπαίδευσης ζητώντας να ληφθεί μέριμνα για το ζήτημα αυτό, που «καίει» την σχολική κοινότητα, εν όψει μάλιστα και της έναρξης λειτουργίας τριών νέων σχολείων σε Γεράνι, Σφακάκι και Ατσιπόπουλο. Σύμφωνα με τον κ. Τερζάκη η επάνδρωση των σχολικών συγκροτημάτων θα είναι το κυριότερο θέμα που θα θέσει ο ίδιος στην πολιτική ηγεσία στου υπουργείου Παιδείας, δίδοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ειδική αγωγή, όπου οι προσλήψεις στα συγκεκριμένα τμήματα παράλληλης στήριξης και τμήματα ένταξης κωλυσιεργούν σημαντικά τα τελευταία έτη.
Ο κ. Τερζάκης άκουσε με μεγάλη προσοχή τα αίτημα των ανθρώπων που εργάζονται στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης του Νομού, με τα κυριότερα να εντοπίζονται στην ενίσχυσή τους με το απαραίτητο προσωπικό και την εμπρόθεσμη διαδικασία μεταθέσεων και αποσπάσεων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο κ. Τερζάκης ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το σοβαρότερο ζήτημα, το οποίο βέβαια δεν διαφέρει και από το γενικότερο ζήτημα όλης της χώρας είναι το πρόβλημα της στελέχωσης και αυτό εντοπίζεται ιδιαιτέρως στον Νομό Ρεθύμνης με τα τρία νέα σχολεία που ιδρύονται. Αυτό κυριάρχησε στη συζήτησή μας και από την πλευρά μας αυτό που πρέπει να πούμε και οι διαβεβαιώσεις που δόθηκαν, είναι ότι θα παρέμβουμε προς την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας για να δοθεί λύση σ’ αυτό το πρόβλημα. Σε σχέση με τα υπόλοιπα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη συνεργασία, νομίζω ότι ο βαθμός είναι ικανοποιητικότατος. Υπάρχει άριστη συνεργασία στο θέμα της μεταφοράς των παιδιών ειδικά από την πλευρά της Αντιπεριφέρειας με το ΚΤΕΛ κι επίσης το θέμα των σχολικών επιτροπών που συνεργάζονται άριστα με τα σχολεία και καλύπτουν όπως μπορούν και με τα μέσα που διαθέτουν, αν κι εκεί υπάρχει μία πολύ μεγάλη μείωση της χρηματοδότησης. Τα σημαντικά προβλήματα είναι μπροστά και η πρόκληση είναι άλλη: η 11η Σεπτεμβρίου. Πώς θα γραφούν οι πιστώσεις για να καλυφθούν αξιοπρεπώς τα σχολεία. Εγώ θέλω να πω απλώς ότι σαν πρώτη προτεραιότητα θέλω να βάλουν -και θα πιέσω να μπουν- οι μονάδες ειδικής αγωγής και μετά προχωράμε και στα υπόλοιπα. Αυτό είναι μια μεγάλη πρόκληση. Μεγάλο πρόβλημα βέβαια, που δεν πρέπει να το παρακάμπτουμε, είναι το ζήτημα των Πανελληνίων που ξεκινάνε την επόμενη εβδομάδα. Εκεί, εθνικά, νομίζω ότι είμαστε έτοιμοι».
Σε ότι αφορά τη λειτουργία του Ειδικού Γυμνασίου, του οποίου η δημοσίευση εκκρεμεί σε ΦΕΚ, ο κ. Τερζάκης ανέφερε: «Είναι ένα πρόβλημα αυτό. Παρόμοιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και τα Χανιά, εκεί θέλουν μία μετατροπή από Ειδικό Γυμνάσιο σε Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο. Το κουβέντιασα ήδη με τον κύριο Ταξάκη και θα μεθοδεύσουμε τις ενέργειές μας. Αυτό που μπορώ να υποσχεθώ εγώ είναι ότι θα παρέμβω σε αυτόν τον τομέα και θα μιλήσω με την πολιτική ηγεσία».
Παρέμβαση στο υπουργείο για την αξιοποίηση του κτιρίου της Στρατολογίας
Την αξιοποίηση του κτιρίου της Στρατολογίας προκειμένου εκεί να στεγαστούν οι δυο Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, οι οποίες σήμερα καταβάλλουν υψηλά μισθώματα, θα επιδιώξει με παρέμβασή του στο υπουργείο Παιδείας ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης. Το θέμα αυτό απασχολεί την Περιφερειακή Διεύθυνση σε όλους σχεδόν τους νομούς του νησιού και αποτελεί ένα από τα ζητήματα προς διευθέτηση. Για την περίπτωση του Ρεθύμνου μετά και τις υποδείξεις των δυο διευθυντών εκπαίδευσης για το δημόσιο κτίριο που είναι ανεκμετάλλευτο, όπως τονίζουν θα γίνει προσπάθεια με σχετική συνεργασία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες των δυο Διευθύνσεων: «Όσον αφορά τα κτίρια που σήμερα καταλαμβάνουν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, όχι μόνο στο Ρέθυμνο αλλά και στην υπόλοιπη Κρήτη, τα οποία μισθώνουν και αυτό αποτελεί ένα πολύ μεγάλο «αγκάθι» αυτή την ώρα, αυτό είναι η πρώτη μας προτεραιότητα. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να μειωθούν τα χρήματα που πηγαίνουν εκεί, ενώ υπάρχουν κτίρια που μπορούν να αξιοποιηθούν και ειδικά για το Ρέθυμνο, θα γίνει μία προσπάθεια, το υπόσχομαι αυτό, να υπάρξει μία πολιτική πρωτοβουλία σε σχέση με το κτίριο το οποίο είναι κλειστό κι ανοίγει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Αυτό είναι κάτι που μου το έθεσαν κι οι προϊστάμενοι και βέβαια είναι λίγο δύσκολο, πρέπει να το παραδεχτούμε αυτό. Σε άλλους νομούς είναι μεγαλύτερο το πρόβλημα και εκεί υπάρχουν πιο εύκολες λύσεις αλλά είναι πάρα πολύ σπουδαίο αυτό. Η παρέμβασή μας θα είναι στο υπουργείο Παιδείας για να συνεννοηθεί με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, διότι το είδα και πραγματικά λέω ότι αυτό το κτίριο της στρατολογίας είναι πάρα πολύ ωραίο και είναι κρίμα να είναι κλειστό».
Το νομοσχέδιο για την παιδεία αποκαθιστά σημαντικές αδικίες
Το νομοσχέδιο για την παιδεία που τέθηκε προς ψήφιση χθες αποκαθιστά πολλές και σημαντικές αδικίες, είπε ο κ. Τερζάκης απευθυνόμενος στους εκπαιδευτικούς. Ο ίδιος αναφέρθηκε στην τράπεζα θεμάτων, στο μέσο όρο βαθμολογίας για την προαγωγή στο Λύκειο, στην επαναπρόσληψη εκπαιδευτικών των οποίων οι ειδικότητες είχαν καταργηθεί και στην αντικατάσταση της συνέντευξης στην επιλογή στελεχών από την άποψη του Συλλόγου Διδασκόντων, υποστηρίζοντας ότι ουσιαστικά στο εξής οι εκπαιδευτικοί θα είναι υπεύθυνοι για τους προϊσταμένους τους. «Η εκπαίδευση χρειάζεται μια μεγάλη αλλαγή και όταν λέω αλλαγή δεν εννοώ τις πανελλαδικές εξετάσεις, όπως συνήθως γίνεται τα τελευταία χρόνια που μιλούν για αλλαγές και αλλάζουν το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ. Θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο νέος διάλογος για τον Νόμο στην εκπαίδευση σε ιδεολογικό και οργανωτικό επίπεδο, με νέο οργανόγραμμα διοίκησης, νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, αλλαγές στο θεσμό του σχολικού σύμβουλου, ώστε να μπει τέλος στη γραφειοκρατία και να μπορέσουν να ασχοληθούν με το παιδαγωγικό τους έργο. Όλα αυτά θα γίνουν με βάση το τρίπτυχο δημοκρατία, συλλογικότητα, αλληλεγγύη» τόνισε στην τοποθέτησή του.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Τερζάκης στο ρόλο των ίδιων των εκπαιδευτικών και στην προσπάθεια που καταβάλλουν τα τελευταία χρόνια, παρά τις δυσκολίες, να ανταποκριθούν στο έργο τους, ενώ έδωσε έμφαση στον ρόλο των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Ρεθύμνου.
Υπόμνημα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Υπόμνημα κατέθεσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου στον νέο περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης ζητώντας ουσιαστικά επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, πάνω στο οποίο βασίζεται το δημόσιο σχολείο, δηλ. στον εκπαιδευτικό, ουσιαστική στήριξη και βελτίωση του δημόσιου σχολείου (λειτουργικά και ως προς την αναμόρφωσή του), και λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων και γενικότερα την εγκαθίδρυση δημοκρατικών διαδικασιών στην οργάνωση της δημόσιας διοίκησης (εναλλακτικό μοντέλο διοίκησης).
Μερικά από τα αιτήματα που περιλαμβάνονται στο υπόμνημα είναι τα παρακάτω:
• Κατάργηση του Π.Δ. 48/28-2-2014 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
• Να γίνονται μόνο εθελοντικές μετατάξεις και μεταθέσεις.
• Όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις και αποσπάσεις) να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος κάθε σχολικού έτους (δηλ. το αργότερο μέχρι 21 Ιουνίου), ώστε κάνε νέα σχολική χρονιά να ξεκινά με πλήρη στελέχωση σε εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων.
• Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και των εφαρμοστικών νόμων που επηρεάζουν την Κοινωνική Ασφάλιση και τις συντάξεις.
• Αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων με την παροχή κινήτρων στους εκπαιδευτικούς που επιλέγουν δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές.
• Εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας με αυτό της Δευτεροβάθμιας.
• Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, περιοδικού χαρακτήρα με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
• Δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης των εκπαιδευτικών σε μεταπτυχιακά προγράμματα που έχουν σχέση με το αντικείμενο που διδάσκουν (π.χ. στο ΕΑΠ με ποσοστό συμμετοχής των εν ενεργεία εκπαιδευτικών και στα αντίστοιχα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας).
• Επαναφορά της εκπαιδευτικής άδειας στους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
• Ίδια δικαιώματα στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με τους μόνιμους (μισθολογικά, άδειες κλπ.).
• Αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους (δηλ. και της περιόδου 2010-2012) και για το επόμενο σχολικό έτος διορισμοί σύμφωνα με αυτόν και τους επιτυχόντες (όπου υπάρχουν) στον ΑΣΕΠ (για την κατάταξη στους πίνακες με σειρά να ισχύει ιεραρχικά: α) προϋπηρεσία, β) κοινωνικά κριτήρια (ειδικών κατηγοριών, σοβαρές ασθένειες, πολύτεκνοι κλπ.), γ) εξεταστική περίοδος λήψης πτυχίου, δ) βαθμός πτυχίου, ε) ημέρα λήψης πτυχίου).
• Κάλυψη όλων των οργανικών κενών με μόνιμο προσωπικό (μόνιμους διορισμούς) και των λειτουργικών με αναπληρωτές πλήρους ωραρίου με την έναρξη κάθε σχολικού έτους.
• Έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών για τις λειτουργικές ανάγκες που υπάρχουν.
• Πρόγραμμα ανάπτυξης των δομών του νηπιαγωγείου για να γίνει επιτέλους πράξη η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων νηπιαγωγών. Δύο νηπιαγωγοί στα τμήματα που σήμερα έχουν 25 παιδιά. Τμήματα ένταξης και ειδικά νηπιαγωγεία για τα παιδιά που οι οικογένειες εξαναγκάζονται και τα κρατούν στο σπίτι. Η λειτουργία των ολοήμερων νηπιαγωγείων πρέπει να καλύπτει πρώτα και κύρια της ανάγκες του παιδιού, με μαγειρεία και τραπεζαρία, με διασφάλιση χώρων ξεκούρασης, με βοηθητικό προσωπικό, με υγιεινή διαμονή.
• Μόνιμες δομές αντισταθμιστικής αγωγής στα σχολεία Γενικής Αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλες στηρίξεις, τμήματα υποδοχής, τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας).
• Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Με μόνιμες δομές, στήριξη των ΚΕΔΔΥ και διαμόρφωση αποκεντρωμένων υπηρεσιών ανά ομάδα σχολείων και στελεχωμένα με ειδικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ.).
• Άμεση και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής.
• Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι’ αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
• Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες όπως επίσης και κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό.
• Ιδρύσεις τμημάτων ένταξης, όπου είναι απαραίτητο, καθώς αυτές έχουν παγώσει εδώ και τέσσερα χρόνια.
• Εγκαθίδρυση νέων δημοκρατικών (αμεσοδημοκρατικών) διαδικασιών στη λήψη αποφάσεων π.χ. με ενίσχυση των εκπαιδευτικών σε αποφάσεις που αφορούν τα σχολεία και τις υπηρεσιακές μεταβολές (μέσω της ενίσχυσης της εκπροσώπησης στα υπηρεσιακά συμβούλια και την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων).
Επανασύσταση της ειδικότητας εκπαιδευτικών Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας του Τ.Ε.Ι. Ρεθύμνου
Α. ΞΑΝΘΟΣ: «Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΗΣ»
Στην επανασύσταση της ειδικότητας εκπαιδευτικών Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας του ΤΕΙ Ρεθύμνου, αναφέρεται σε γραπτή δήλωσή του ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Α. Ξανθός, τονίζοντας πως η κυβέρνηση υλοποιεί τις δεσμεύσεις της. Ειδικότερα, ο κ. Ξανθός ανέφερε: «Με την πρόσφατη ψήφιση από την Βουλή του νόμου για τον Εκδημοκρατισμό της Δημόσιας Διοίκησης (εκτός από την αποκατάσταση των αδίκως απολυμένων υπαλλήλων όπως καθαριστριών, εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ και σχολικών φυλάκων), επανασυστήνεται η ειδικότητα εκπαιδευτικών ΠΕ 17.13 των αποφοίτων του Τμήματος Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής της Σχολής Εφαρμοσμένων Επιστημών του Τ.Ε.Ι. Κρήτης στο Ρέθυμνο, η οποία είχε καταργηθεί άδικα από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου με το άρθρο 82 του νόμου 4172/2013 (νόμος Μητσοτάκη), πέρα από κάθε επιστημονική και ακαδημαϊκή δεοντολογία και πρακτική είχε καταργήσει την ειδικότητα εκπαιδευτικών ΠΕ 17.13 των αποφοίτων του Τμήματος Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής της Σχολής Εφαρμοσμένων Επιστημών του Τ.Ε.Ι. Κρήτης. Η κατάργηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα οι απόφοιτοι του παραπάνω Τμήματος να έχουν αποκλειστεί για δύο συνεχή χρόνια από το δικαίωμα διδασκαλίας στα Μουσικά Σχολεία, ενώ στο παρελθόν όχι μόνο είχαν διδάξει αλλά και εισάγει και οργανώσει αυτά τα μαθήματα στα Μουσικά Σχολεία της χώρας. Οι απόφοιτοι με το νόμο Μητσοτάκη είχαν αποκλειστεί αναίτια από την συνέχιση του διδακτικού τους έργου και δεν τους επιτρεπόταν να κάνουν καν αίτηση πρόσληψης.
Ως αξιωματική αντιπολίτευση με πρωτοβουλία βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ είχαμε ζητήσει στις 23/10/2014 με τροπολογία την επανασύσταση της ειδικότητας ΠΕ 17.13, χωρίς να γίνει δεκτή από την τότε κυβέρνηση.
Το άρθρο 16 του ψηφισθέντος νόμου για τον Εκδημοκρατισμό της Δημόσιας Διοίκησης, καταργεί το άρθρο 82 του Ν. 4172/2013 και έτσι οι απόφοιτοι του Τμήματος Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής της Σχολής Εφαρμοσμένων Επιστημών του Τ.Ε.Ι. Κρήτης δικαιούνται από εδώ και στο εξής να διδάξουν στα Μουσικά Σχολεία.
Η κυβέρνηση εν μέσω μιας κρίσιμης διαπραγμάτευσης με τους δανειστές υλοποιεί τις προεκλογικές της δεσμεύσεις και προχωρά στην αποκατάσταση των αδικιών των μνημονιακών κυβερνήσεων και στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης».
Τα αίτημα του Δήμου Ρεθύμνου
Στη διάρκεια της συνάντησης του κ. Τερζάκη με τον αντιδήμαρχο Παιδείας, ο κ. Γεωργαλής κατέθεσε στον περιφερειακό διευθυντή πλήρη φάκελο με στοιχεία που αφορούν ζητήματα αρμοδιότητάς του, κυρίως δηλαδή προβλήματα κτιριακών υποδομών των σχολείων, τα οποία διαχειρίζεται το Τμήμα Παιδείας και οι συναρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου (Τεχνική Υπηρεσία, Πολεοδομία κλπ.). Ειδικότερα ο φάκελος περιελάμβανε:
1. Κατασκευή νέου 6θέσιου Δημοτικού Σχολείου στο Ρουσσοσπίτι (πλήρης φάκελος για ενημέρωση).
2. Κατασκευή νέων σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΣΠΑ 2007-2013):
– Δημοτικό Σχολείο Γερανίου.
Σχολικό Συγκρότημα: Γυμνάσιο Ατσιποπούλου (λειτουργεί), – Γενικό Λύκειο Ατσιποπούλου (θα λειτουργήσει για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2015-16).
Σχολικό Συγκρότημα: 5ο Γυμνάσιο (περιοχή Σφακάκι Σταυρωμένου) θα λειτουργήσει για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2015-16, – 4ο Γενικό Λύκειο (θα λειτουργήσει για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2015-16).
Προβλήματα:
I. Χρόνος παράδοσης των κτιρίων.
II. Στελέχωση των νέων σχολείων (διευθυντές-υποδιευθυντές-Οργανικές θέσεις εργαζομένων).
III. Εξοπλισμός νέων σχολείων.
IV. Η/Υ στα εργαστήρια πληροφορικής, εννέα εργαστήρια (απαιτούνται 135 Η/Υ και εννέα σέρβερ).
3. Προγραμματισμός του Δήμου Ρεθύμνης για κατασκευή νέων σχολείων (συνημμένα).
4. Προγραμματισμός του Δήμου Ρεθύμνης για ενεργειακή αναβάθμιση σχολείων (συνημμένα).
5. – Αύξηση της χρηματοδότησης προς τις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου.
– Οι Δήμοι που έχουν ειδικά σχολεία και δέχονται μαθητές απ’ όλο το νομό να παίρνουν ένα επιπλέον ποσό ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών και των σχολείων.
(Ο Δήμος Ρεθύμνης έχει τα εξής σχολεία που αφορούν όλο το νομό:
Ειδικό Νηπιαγωγείο, Ειδικό Δημοτικό, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., Μουσικό σχολείο, 1ο ΕΠΑΛ, 2ο ΕΠΑΛ, Πειραματικό Γυμνάσιο, Πειραματικό Λύκειο).
Πέραν της έγγραφης ενημέρωσης, την οποία ο κ. Τερζάκης θα μελετήσει, έγινε μια εκτενής συζήτηση για όλα τα θέματα που αφορούν την εκπαίδευση και όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν να συνεχίσουν τη στενή και παραγωγική τους συνεργασία.