Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το Σάββατο 31 Αυγούστου και απομένει να διαπιστώσουμε αν θα δώσουν το «φιλί της ζωής» στις δοκιμαζόμενες μέσα σ ένα κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας επιχειρήσεις. Τη στιγμή που ο τουρισμός δεν έχει συνδράμει στην τόνωση της αγοραστικής κίνησης, οι έμποροι εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην εκπτωτική περίοδο, προκειμένου να δουν το τζίρο τους να καταγράφει θετικό πρόσημο.
Κάποιοι από τους επιχειρηματίες του Ρεθύμνου που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο μιλώντας στα «Ρ.Ν.» επεσήμαναν πως η εκπτωτική περίοδος αποτελεί τη μεγάλη ευκαιρία της αγοράς να ανακάμψει.
«Αυτό που περιμένουμε κατά την περίοδο των εκπτώσεων είναι ο κόσμος να κατέβει στην αγορά και να προτιμήσει τα τοπικά καταστήματα. Οι εκπτώσεις είναι γενναίες και αγγίζουν σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και στο 50%. Ζητάμε την υποστήριξη του κόσμου, προκειμένου το πρόσημο στο τέλος της εκπτωτικής περιόδου να είναι θετικό, καθώς η οικονομική συγκυρία δοκιμάζει το λιανικό εμπόριο. Προτείνω στους καταναλωτές πριν φθάσουν στο ταμείο να προχωρήσουν σε έρευνα αγοράς αποκτώντας μία συνολικότερη άποψη των τιμών. Επίσης αν παρατηρήσουν οποιαδήποτε παρατυπία, όπως για παράδειγμα να υπάρχουν διπλές τιμές σε κάποιο εμπορικό κατάστημα, να απευθύνονται άμεσα στον εμπορικό σύλλογο», επεσήμανε στα «Ρ.Ν.» ο αντιπρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Ρεθύμνου Κώστας Γαβράς.
«Οι έμποροι στο σύνολό τους προσδοκούν αύξηση των εσόδων, έπειτα από μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για το λιανικό εμπόριο, προκειμένου να δοθεί μία ανάσα στην τοπική αγορά. Ο τουρισμός μέχρι και αυτή τη στιγμή δεν έχει βοηθήσει καθόλου και είναι επιτακτική η ανάγκη να αντιστραφεί το κλίμα. Κατά τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για την πορεία την κίνησης. Προς το τέλος της περιόδου τα ποσοστά των εκπτώσεων θα είναι σίγουρα υψηλότερα, ωστόσο όσο πλησιάζουμε προς το τέλος της περιόδου τίθεται θέμα διαθεσιμότητας μεγεθών», δήλωσε στην εφημερίδα μας ο επιχειρηματίας Γιώργος Μαμαλάκης.
«Ο κόσμος δεν έχει χρήματα να ψωνίσει και όσοι κατεβαίνουν στην αγορά ψάχνουν ευκαιρίες. Παρά τις πολύ καλές τιμές κάνουν παζάρια για να επωφεληθούν ακόμα μεγαλύτερης έκπτωσης. Πολλές επιχειρήσεις είναι στο κόκκινο. Εγώ προσωπικά από τις εκπτώσεις δεν αναμένω κάτι περισσότερο. Υπάρχουν καταναλωτές που πριν από κάποια χρόνια αγόραζαν υποδήματα αξίας 120 ευρώ και τώρα έρχονται και ψάχνουν παπούτσια των 25 ευρώ. Αυτό και μόνο τα λέει όλα», τόνισε ο επιχειρηματίας Ανδρέας Σμαραγδάκης.
«Οι καταναλωτές επιθυμούν να προμηθευτούν μόνο τα άκρως απαραίτητα και σε καμία περίπτωση δεν θα πάρουν κάτι που δεν το χρειάζονται ακόμα και κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Στην εποχή μας οι περισσότεροι έχουμε βάλει σε προτεραιότητα άλλες υποχρεώσεις. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που δεν κατεβαίνουν καν στην τοπική αγορά, προκειμένου να μην παρασυρθούν και αγοράσουν κάτι που δεν το χρειάζονται. Σήμερα (χθες) πρώτη ημέρα των εκπτώσεων δεν υπάρχει καθόλου κίνηση», δήλωσε η κυρία Ντίνα, επιχειρηματίας.
Στα «Ρ.Ν.» μίλησαν και καταναλωτές οι οποίοι κατέβηκαν χθες την αγορά της πόλης κατά την πρώτη ημέρα της εκπτωτικής περιόδου. Οι περισσότεροι έμειναν ικανοποιημένοι από τις τιμές, ωστόσο λίγοι ήταν εκείνοι που προχώρησαν σε αγορές.
«Οι εκπτώσεις είναι πάρα πολύ καλές σε σχέση με προηγούμενα χρόνια αν και η αγορά δεν έχει κίνηση. Το ζητούμενο την συγκεκριμένη περίοδο είναι σε τι βαθμό έχει επηρεαστεί η αγοραστική δυνατότητα των Ελλήνων λόγω της οικονομικής κρίσης. Οι προτεραιότητες σε μία μικρομεσαία οικογένεια έχουν αλλάξει κάτι το οποίο σίγουρα επηρεάζει αρνητικά το λιανικό εμπόριο», δήλωσε στα «Ρ.Ν.» ο Γιάννης.
«Είναι πρώτη ημέρα των εκπτώσεων και κατέβηκα στην αγορά πιο πολύ από περιέργεια για να διαπιστώσω πόσο έχουν πέσει οι τιμές. Υπάρχει κινητικότητα στην αγορά ωστόσο δεν ξέρω κατά πόσο οι περισσότεροι φθάνουν στο ταμείο. Σίγουρα πρέπει να στηρίξουμε την τοπική αγορά», τόνισε η Χαρά στην εφημερίδα μας.
«Προχώρησα σε αγορές, καθώς οι τιμές είναι ικανοποιητικές, προσαρμοσμένες στην οικονομική συγκυρία. Οι έμποροι από την πλευρά τους έχουν καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να ρίξουν τις τιμές, περιμένοντας την ανταπόκριση των καταναλωτών. Ένα παντελόνι το οποίο πριν από ενάμιση μήνα το έβρισκα 90 ευρώ σήμερα το αγόρασα 50. Είναι ευκαιρία να προχωρήσουμε σε αγορές», υποστήριξε η Κατερίνα στα «Ρ.Ν.».
Με την ευκαιρία της διενέργειας των θερινών εκπτώσεων η ΕΣΕΕ καλεί τους εμπόρους όλης της χώρας να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα παρακάτω:
1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά (τα προϊόντα) εκτίθενται.
2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην κρίση της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).
3. Η διενέργεια εκπτώσεων είναι στη διακριτική ευχέρεια της κάθε επιχείρησης.
4. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Δύο οι δράστες του εμπρησμού στο αμαξοστάσιο του δήμου Μαλεβιζίου
Δύο άτομα φέρεται να κρύβονται πίσω από την φωτιά που ξέσπασε τα ξημερώματα στο αμαξοστάσιο του δήμου Μαλεβιζίου, στον επαρχιακό δρόμο...