Η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης, συνεχίζοντας τις συναντήσεις της με τα μέλη της στο πλαίσιο της καταγραφής των προβλημάτων των σχολείων σε κάθε νομό του νησιού, πραγματοποίησε το Σάββατο 31/3/18 στο Ρέθυμνο συνάντηση με την Ένωση Συλλόγων Γονέων Δ. Ρεθύμνου.
Για μια ακόμα φορά κυρίαρχο ζήτημα αποτέλεσε η υποχρηματοδότηση των σχολείων και τα αυξημένα προβλήματα στη σχολική στέγη. Έγινε φανερή η αναγκαιότητα ανέγερσης νέων σχολείων, συντήρησης των ήδη υπαρχόντων, αλλά και εξοπλισμού με βάση τις σύγχρονες αυξανόμενες ανάγκες. Ιδιαίτερα αυξημένο έχει γίνει το πρόβλημα σε συγκεκριμένα σχολεία που φαίνεται ότι είναι απαραίτητο να παρθούν άμεσα μέτρα από τους αρμόδιους φορείς, όπως στο 2ο ΓΕΛ και 2ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου, όπου έχει διαπιστωθεί καθίζηση του κτιρίου, ενώ δεν είναι λίγα τα σχολεία που και σε αυτό το νομό λειτουργούν με πάρα πολλές ακατάλληλες υποδομές, όπως είναι τα κοντέινερς.
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει και το ΕΠΑΛ Ρεθύμνου. Το συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα, παρά το γεγονός πως είναι το μεγαλύτερο στον Νομό Ρεθύμνου και εξυπηρετεί τις μαθησιακές ανάγκες εκατοντάδων μαθητών ολόκληρου του Νομού Ρεθύμνης, χρήζει άμεσης αποκατάστασης, όχι μόνο σε επίπεδο υλικοτεχνικών υποδομών και κτηριακών παρεμβάσεων, αλλά και σε επίπεδο έμψυχου εκπαιδευτικού δυναμικού, καθώς δεν πληρούνται, ούτε κατά το ελάχιστον, οι απαιτούμενες προδιαγραφές για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Το Εργαστηριακό Κέντρο Ρεθύμνου είναι το μοναδικό στο Νομό Ρεθύμνου, εδράζεται στον Δήμο Ρεθύμνου και εξυπηρετεί τα σχολεία της πόλης, όπως το 1ο ΕΠΑΛ, το Εσπερινό ΕΠΑΛ καθώς και το Δ.Ι.Ε.Κ. Ρεθύμνου. Στο συγκρότημα φιλοξενούνται περίπου 960 μαθητές από όλο τον νομό, καθώς και περίπου 100 καθηγητές. Δεν υπάρχει, όπως τα περισσότερα σχολεία στο Δήμο, οικοδομική άδεια, με αποτέλεσμα να αποτελεί τροχοπέδη για τις ανακαινίσεις, μελέτη για Αντισεισμική Θωράκιση του κτιρίου και μελέτη για αντιπυρική προστασία. Επιπλέον δεν υπάρχει υγρομόνωση με αποτέλεσμα σε περιόδους βροχοπτώσεων να στάζει μέσα στο κτίριο, ενώ τα παιδιά κάνουν μάθημα στο υπόγειο όπου δεν υπάρχουν παράθυρα.
Επιπλέον ζητήματα που απασχολούν την ένωση αφορούν τον κίνδυνο συγχωνεύσεων σχολείων ακόμα και στο κέντρο της πόλης, καθώς παρατηρείται το φαινόμενο υπεράριθμων σχολείων από τη μια και αποδυνάμωση άλλων από την άλλη, με βάση την επιλογή που κάνουν οι ίδιοι οι γονείς, η μεταφορά των μαθητών, η οποία δεν καλύπτει τους μαθητές όλες τις μέρες της εβδομάδας για δωρεάν μετακίνηση και επιπλέον το αστικό ΚΤΕΛ παραχωρεί μετακίνηση με μειωμένο κόστος και όχι δωρεάν, το ζήτημα των εξαρτήσεων και η πρόληψη που πρέπει να ξεκινάει από πολύ νωρίς μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Συζητηθήκαν ακόμα και άλλες πλευρές της εκπαιδευτικής πολιτικής που αποφασίστηκαν το προηγούμενο διάστημα, όπως η υποβάθμιση του περιεχομένου της μόρφωσης των παιδιών μας με την εφαρμογή του νέου τύπου ολοήμερου Δημοτικού που καταργεί τον μόνιμο δάσκαλο στο ολοήμερο πρόγραμμα, τη μείωση ωρών μαθημάτων για την μείωση των προσλήψεων των ειδικοτήτων, τη δεύτερη και τρίτη ανάθεση μαθημάτων στη δευτεροβάθμια, την αύξηση μαθητών ανά τμήμα, την υποκριτική απόφαση για υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή χωρίς τις απαραίτητες υποδομές και προσλήψεις.
Η Ομοσπονδία, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της «καλεί κάθε μέλος της να αναπτύξει πρωτοβουλίες και αγωνιστική δράση απαντώντας δυναμικά σε όλες τις αποφάσεις όλων των κυβερνήσεων που υποβαθμίζουν το μορφωτικό αγαθό των παιδιών μας. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι γονείς πρέπει να βγουν στην πρώτη γραμμή και να διεκδικήσουν:
• Αποκλειστικά ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
• Αύξηση τώρα των κρατικών κονδυλίων για την παιδεία.
• Μαζικούς διορισμούς μόνιμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία.
• Σχολικά κτήρια σύγχρονα, ασφαλή, πλήρως εξοπλισμένα μέσα και χώρους για εκπαίδευση, άθληση, πολιτισμό, σίτιση.
• 15 μαθητές ανά τάξη για νήπια, α’ και β’ δημοτικού, 20 μαθητές για τις άλλες τάξεις.
• Αποκλειστικά δημόσια ασφαλή δωρεάν σχολική μεταφορά από και προς το σχολείο.
• Αθλοπαιδιές και πολιτισμός στο σχολείο με κρατική στήριξη και χρηματοδότηση.
• Ένα δωρεάν γεύμα στο σχολείο.
• Σύγχρονα ενιαία και δωρεάν βιβλία.
• Σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα που δεν παραμορφώνουν το μυαλό και την ψυχή των παιδιών μας».