Στην τελική ευθεία για τις πανελλήνιες εξετάσεις έχουν μπει οι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς μένουν περίπου δύο μήνες έως την ημέρα έναρξής τους που είναι η 16η Μαΐου.
Ανάμεσα στους χιλιάδες υποψηφίους ολόκληρης της χώρας συμπεριλαμβάνονται 790 παιδιά από το Ρέθυμνο -σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία των σχολείων- από τα 834 που ήταν πέρυσι, που προετοιμάζονται να δώσουν τη μεγάλη μάχη για μια θέση στα ανώτατα και τα τεχνολογικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Το Πάσχα φέτος «πέφτει» την 1η Μαΐου και τα σχολεία θα κλείσουν για τις διακοπές, λόγω εορτών, την Παρασκευή 22 Απριλίου και θα ανοίξουν τη Δευτέρα 9 Μαΐου ενώ το αναλυτικό πρόγραμμα αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες.
Εν τω μεταξύ κατά 1.655 αυξάνονται για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 οι θέσεις στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τις οποίες θα διεκδικήσουν οι υποψήφιοι/ες, δηλαδή καταγράφεται συνολικά μια αύξηση των θέσεων κατά 2,42% σε σχέση με πέρσι.
Ωστόσο η αύξηση των εισακτέων, όπως προκύπτει, αφορά μόνο στις σχολές των ΤΕΙ, στις οποίες οι νέοι φοιτητές αυξάνονται κατά 2.000. Αντιθέτως, στα ΑΕΙ οι προσφερόμενες θέσεις μειώνονται κατά 345 σε όλη τη χώρα.
Το υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων κατέληξε σε κατανομή των εισακτέων ανά ίδρυμα και τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αφού έλαβε υπόψη του:
α) τον αριθμό των εισακτέων κατά το σχολικό έτος 2015-2016
β) τα αιτήματα των τμημάτων κάθε ιδρύματος για τον βέλτιστο αριθμό θέσεων ανά τμήμα
γ) τα καταγεγραμμένα από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου προβλήματα ανά τμήμα και
δ) στοιχεία σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις των ιδρυμάτων.
Αριθμός ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ
Κατηγορία Ιδρύματος 2015 2016 Μεταβολή
Εισακτέοι ΑΕΙ 44.200 43.855 345
Εισακτέοι ΤΕΙ 24.130 26.130 + 2.000
Σύνολο 68.330 69.985 + 1.655
Τη μελέτη για 20.000 χιλιάδες μόνιμους διορισμούς
Παράλληλα, τη μελέτη για την ανάγκη 20.000 μόνιμων διορισμών την επόμενη τριετία κατέθεσε στους θεσμούς το υπουργείο Παιδείας, όπως είπε ο υπουργός Νίκος Φίλης κατά τη συνάντηση που έχει χθες με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους 116 Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. «Στόχος κοινός όλων μας είναι – μετά έξι χρόνια μνημονιακών πολιτικών και αδιοριστίας – να υπάρξουν επιτέλους μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση» τόνισε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με τις πανελλαδικές, ο κ. Φίλης ενημέρωσε πως «απομένει η υπουργική απόφαση για το ποσοστό που θα αναλογεί στους υποψήφιους του παλαιού και του νέου συστήματος, το οποίο θα προκύψει μετά τη μελέτη από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου των δηλώσεων που κατέθεσαν οι υποψήφιοι, των οποίων η διορία κατάθεσης έληξε πριν από λίγες ημέρες».
Για τη νέα σχολική χρονιά, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε πως «ο προγραμματισμός και οι ενέργειες των υπηρεσιών του υπουργείου, οι ενέργειες και οι αποφάσεις των 13 Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, οι ενέργειες, η συνεργασία και οι αποφάσεις των 116 Διευθυντών Εκπαίδευσης ΠΕ & ΔΕ πρέπει να στοιχίζονται σε ένα κοινό στόχο: Να ανοίξουν στις 12 Σεπτέμβρη με πλήρη λειτουργία τα σχολεία, Νηπιαγωγεία/Δημοτικά/Γυμνάσια/Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια».
«Μέσα στο πλαίσιο αυτό οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών θα ολοκληρωθούν στις αρχές Ιουνίου, ενώ οι αποσπάσεις όλων των ειδών θα έχουν ολοκληρωθεί στις αρχές Ιουλίου» συμπλήρωσε. Επίσης, είπε ότι «αύριο, δημοσιεύεται πρόσκληση για την αναβάθμιση ψηφιακών υποδομών όλων των σχολείων. Η 1η φάση της αναβάθμισης ξεκινά με τα σχολεία που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον έως τις 8 Απριλίου 2016».
«Μέσα στο πλαίσιο αυτό οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών θα ολοκληρωθούν στις αρχές Ιουνίου, ενώ οι αποσπάσεις όλων των ειδών θα έχουν ολοκληρωθεί στις αρχές Ιουλίου» συμπλήρωσε. Επίσης, είπε ότι «αύριο, δημοσιεύεται πρόσκληση για την αναβάθμιση ψηφιακών υποδομών όλων των σχολείων. Η 1η φάση της αναβάθμισης ξεκινά με τα σχολεία που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον έως τις 8 Απριλίου 2016».
Για την παρουσία εξωσχολικών παραγόντων στην τάξη «με το πρόσχημα εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ενημερώσεων», ο κ. Φίλης είπε πως «το υπουργείο θα προχωρήσει στον επανακαθορισμό κριτηρίων και προϋποθέσεων για την έγκριση και ένταξη εξωσχολικών φορέων και προσώπων σε προγράμματα και δραστηριότητες». Για το προσφυγικό, ενημέρωσε πως συγκροτείται μια κεντρική επιτελική επιτροπή αποτελούμενη από υπηρεσιακούς παράγοντες από πανεπιστημιακούς και άλλους επιστήμονες εξειδικευμένους σε θέματα στήριξης, εκπαίδευσης και ένταξης προσφύγων, καθώς και από εκπροσώπους κοινωνικών φορέων ή οργανώσεων που δραστηριοποιούνται σε συναφή ζητήματα.
Ο κ. Φίλης ζήτησε από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την παιδεία να ενθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς να καταθέσουν τις προτάσεις τους (ατομικές ή συλλογικές), «οι οποίες μπορούν να αφορούν πλευρές, επί μέρους ζητήματα ή την εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της, στη σχετική ιστοσελίδα για το διάλογο στην παιδεία, αλλά και να οργανώσουν το επόμενο διάστημα συζητήσεις στο πλαίσιο των παιδαγωγικών συνεδριάσεων των συλλόγων διδασκόντων».
Στην ομιλία του ο κ. Φίλης εξέφρασε εξάλλου, την ικανοποίησή του γιατί όπως είπε «δημιουργήθηκε ένα σώμα στελεχών εκπαίδευσης που συνδυάζει δυο στοιχεία που είναι απαραίτητα σε κάθε ζωντανό θεσμό στη δημόσια διοίκηση, την εμπειρία αλλά και την ανανέωση. Ανανέωση που έφτασε σε ποσοστό το 60% αφού 70 από τους 116 Διευθυντές Εκπαίδευσης επιλεγήκατε για πρώτη φορά».