Όλοι αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικό είναι οι μαθητές να μπορούν να μην αγχώνονται, να εντοπίζουν τα κύρια σημεία του μαθήματος, να έχουν ισχυρότερη αυτοπεποίθηση, να μελετάνε πιο γρήγορα, να θυμούνται πιο εύκολα και να μην έχουν κενά. Οι παραπάνω καταστάσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν καλύτερα και να βελτιωθούν με το QLP (QLS Learning Profile). Το QLP είναι ένα νέο πρόγραμμα που το Δίκτυο Κέντρων Ξένων Γλωσσών QLS υλοποιεί από φέτος πανελλαδικά, για τα 20 και πλέον σχολεία-μέλη του, σε συνεργασία με το Computer Academy.
To QLP περιλαμβάνει το Ariston MI Test, ένα αξιόπιστο τεστ Πολλαπλής Νοημοσύνης (Gardner) σταθμισμένο στην ελληνική πραγματικότητα και βασισμένο σε ερευνητικά αποτελέσματα που χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το υπουργείο Ανάπτυξης. Το πρωτοποριακό αυτό ολοκληρωμένο σύστημα, που αξιοποιεί προχωρημένα μαθηματικά μοντέλα και σταθμίσεις (Norms), στηρίζεται σε έρευνες πλέον των 35 χρόνων. Από το τεστ αυτό προκύπτει το μαθησιακό προφίλ ή αλλιώς ο μαθησιακός χάρτης του μαθητή. Ο μαθησιακός χάρτης, με τη σειρά του, θα υποδείξει στον εκπαιδευτικό, στο γονέα και τον ίδιο το μαθητή πώς θα μαθαίνει πιο γρήγορα, πιο άνετα, πιο αποτελεσματικά, να συγκρατεί περισσότερα στη μνήμη και να ανακαλεί ευκολότερα πληροφορίες. Τα Κέντρα Αγγλικών «Ασημένια Φήταμ», ως μέλη του QLS και με την κα Φήταμ να διατελεί πρόεδρος του Δικτύου, διαθέτουν το πρόγραμμα QLP κατ’ αποκλειστικότητα στους μαθητές τους στο Ρέθυμνο και στο Ατσιπόπουλο.
Σε ένα διήμερο σεμινάριο, στις 5 και 6 Σεπτεμβρίου, το QLS προσέφερε στα σχολεία-μέλη της Κρήτης, που ανέρχονται πλέον σε τρία, όλη την εκπαίδευση που είναι απαραίτητη για την υλοποίηση του προγράμματος QLP. Το εκπαιδευτικό σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στην πόλη μας από τρεις εισηγητές του Computer Academy. Οι συμμετέχοντες έμαθαν να αναλύουν το μαθησιακό χάρτη του κάθε μαθητή και να μεταδίδουν αποτελεσματικότερα τη γνώση μέσω της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, αποβάλλοντας αναχρονιστικές απόψεις περί μάθησης. Μέσω της ανάλυσης του μαθησιακού χάρτη, οι μαθητές, από την πλευρά τους, θα μπορούν να αναπτύσσουν εξατομικευμένες τεχνικές μελέτης γνωρίζοντας τους ιδιαίτερους μαθησιακούς τους τύπους και τον τρόπο που προσλαμβάνουν κι επεξεργάζονται τη γνωστική πληροφορία. Στην ουσία, θα μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν.
Λίγα λόγια για το κύρος του Computer Academy. Ιδρύθηκε το 1991 και έκτοτε έχει αναλάβει τη δημιουργία μιας σειράς αξιόπιστων εξειδικευμένων τεστ καθώς και τη σχεδίαση ειδικών Πληροφοριακών Συστημάτων για τους Προέδρους της Ελληνικής Δημοκρατίας: Κωνσταντίνο Καραμανλή, Χρήστο Σαρτζετάκη και Κωνσταντίνο Στεφανόπουλο. Μετρά πολλές ακόμη επώνυμες συνεργασίες, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται ενδεικτικά οι ακόλουθες: Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γενικό Επιτελείο Στρατού, υπουργείο Εθνικής Άμυνας, Coca-Cola 3E, Interamerican, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, Εθνική Βρετανική Βιβλιοθήκη, Ευγενίδειο Ίδρυμα, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, ΤΕΙ Κρήτης, Laura Ashley, Vodafone-Panafone SA, Κολλέγιο Αθηνών, Κολλέγιο Ψυχικού, Ελληνο-Γερμανική Αγωγή, Εράσμειος Σχολή, Γερμανική Σχολή, Ελληνο-Γαλλική Σχολή Ουρσουλίνων, ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», Αμερικανικό Κολλέγιο Ανατόλια, ΕΛΚΕΠΑ – Ινστιτούτο Τεχνολογικών Εφαρμογών, Δήμος Κηφισιάς, Δήμος Βύρωνα, Δήμος Αμαρουσίου, Δήμος Ζωγράφου, Δήμος Χαλανδρίου, Δήμος Χίου, ΝΕΛΕ, ΑΔΜΗΕ (ΔΕΗ), Ελληνικά Πετρέλαια ΑΕ, ΕΚΟ ΑΕΒΕ, Sanofi-Aventis AΕ. Στην παραπάνω λίστα έρχεται να προστεθεί και το Δίκτυο QLS με το QLP, το μόνο σταθμισμένο σύστημα μέτρησης της Πολλαπλής Νοημοσύνης από το Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας, που χαρτογραφεί με ακρίβεια το μαθησιακό προφίλ του μαθητή.
Κέντρα Αγγλικών «Ασημένια Φήταμ»