Αν και συμπληρώθηκε ένας μήνας από την έναρξη του νέου σχολικού έτους αρκετά είναι τα σχολεία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νομού τα οποία υπολειτουργούν λόγω έλλειψης προσωπικού με αποτέλεσμα να χάνονται καθημερινά δεκάδες ώρες διδασκαλίας. Το σοβαρότερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα σχολεία της ενδοχώρας με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το λύκειο Φουρφουρά, όπου είναι απαραίτητη η πρόσληψη και τοποθέτηση ενός μαθηματικού, αφού μέχρι σήμερα υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν διδαχθεί καθόλου μαθηματικά. Αντίστοιχη είναι η εικόνα στο γυμνάσιο λύκειο Ανωγείων όπου δεν υπάρχει μαθηματικός και φιλόλογος αντίστοιχα, ενώ προβλήματα αντιμετωπίζουν και σχολεία της πόλης όπως το 5ο Γυμνάσιο όπου χρειάζεται μια φιλόλογο, το Μουσικό που χρειάζεται απαραιτήτως φυσικό. Και αυτά, σε ότι αφορά τις βασικές ειδικότητες γιατί ελλείψεις καταγράφονται και σε άλλα μαθήματα όπως βιολογία, γεωλογία, αγγλικά, καλλιτεχνικά.
Το πρόβλημα είναι έντονο αφού καθημερινά στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τον τελευταίο μήνα προσπαθούν να δώσουν λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν όμως κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο αφού η λύση θα δοθεί μόνο με τις προσλήψεις του απαραίτητου αριθμού αναπληρωτών, οι οποίες σύμφωνα και με την τελευταία πληροφόρηση του περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης αναμένεται να γίνει ως το τέλος της εβδομάδας.
Εκτός όμως από τις 47 ελλείψεις καθηγητών βασικών ειδικοτήτων ελλείψεις στα γυμνάσια και τα λύκεια του νομού καταγράφονται και στην ειδική αγωγή στα τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης. Για το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο που ξεκίνησε φέτος τη λειτουργία του απαιτούνται ακόμα επιπλέον εκπαιδευτικοί για το μάθημα των θρησκευτικών, της βιολογίας, των καλλιτεχνικών, της τεχνολογίας, μουσική θεάτρου και οικιακή οικονομία. Στο ΕΕΕΚ χρειάζεται ένας κοινωνικός λειτουργός, μια νοσηλεύτρια, μια φυσιοθεραπεύτρια, ένα άτομο ως ειδικό βοηθητικό προσωπικό και ένας εκπαιδευτικός καλλιτεχνικών.
Οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών εξακολουθούν να αποτελούν αγκάθι για την εκπαιδευτική διαδικασία, η λίστα με τις θέσεις εκπαιδευτικών που έχουν μείνει κενές ανά σχολείο έχουν ήδη σταλεί στο υπουργείο και αναμένονται οι σχετικές προσλήψεις το ταχύτερο δυνατόν.
Ειδικότερα, σύμφωνα με αυτή η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, ζητά την πρόσληψη πέντε θεολόγων, τεσσάρων φιλολόγων, δύο μαθηματικών, ενός καθηγητή γαλλικών, τεσσάρων αγγλικών, ενός γερμανικών, δύο καλλιτεχνικών, ενός οικονομολόγου, δυο κοινωνιολόγων, ενός πολιτικού μηχανικού, ενός μηχανολόγου, ενός ηλεκτρολόγου, ενός γιατρού, ενός γεωπόνου, δυο μουσικών, ενός πληροφορικής, ενός φυσικού, ενός χημικού, ενός βιολόγου και ενός γεωλόγου.
Αντίστοιχα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ρεθύμνου οι κενές θέσεις δασκάλων και νηπιαγωγών, όπως αυτές εστάλησαν στο υπουργείο Παιδείας έχουν ως εξής: δυο θέσεις νηπιαγωγών, δυο νηπιαγωγών για τα τμήματα ένταξης, 6 δασκάλους για τμήματα ένταξης, 12 αγγλικών, 2 εικαστικών, 16 γυμναστών, 2 μουσικών, 11 πληροφορικών, 1 γαλλικών (μειωμένου ωραρίου) και 5 γερμανικών (μειωμένου ωραρίου).
Μετά τα Χριστούγεννα τα μαθήματα κολύμβησης
Μετά τα Χριστούγεννα αναμένεται να λειτουργήσουν τα τμήματα κολύμβησης στο Ρέθυμνο. Παρά το γεγονός ότι έχει γίνει εξαρχής ο απαιτούμενος προγραμματισμός από τον αρμόδιο καθηγητή Στέφανο Κατσιλιάνη, η έλλειψη του αντίστοιχου προσωπικού δεν επέτρεψε την έγκαιρη έναρξη των μαθημάτων.
Σημειώνεται ότι με βάση τις τελευταίες πληροφορίες το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί στο Ρέθυμνο με 3 ωρομίσθιους καθηγητές που θα προληφθούν από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού μέσω της Κολυμβητικής Ομοσπονδίας, το προσεχές διάστημα από τη στιγμή που δεν υπάρχουν καθηγητές πλεονάζοντες. Συνολικά το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε 28 δημοτικά σχολεία με 44 τμήματα και περίπου 800 μαθητές.