Χωρίς μαθηματικούς και χωρίς καθηγητή πληροφορικής εξακολουθεί να βρίσκεται το λύκειο Περάματος, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία. Οι μαθητές έβαλαν χθες λουκέτο στο σχολείο, ενώ οι εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου για πολλοστή φορά να επισημάνουν το σοβαρό πρόβλημα που δημιουργεί η απουσία εκπαιδευτικών βασικών ειδικοτήτων σε ένα σχολείο της επαρχίας στο οποίο φοιτούν περίπου 250 μαθητές.
Η διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου εμφανίζονται απογοητευμένοι από την υποστελέχωση του σχολείου, αφού αυτή λειτουργεί σε βάρος των μαθητών, οι οποίοι θα κληθούν να εξεταστούν στα παραπάνω μαθήματα. Ειδικότερα ο κ. Βαγγέλης Βασσάλος, διευθυντής Λυκείου Περάματος μιλώντας στους δημοσιογράφους ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είναι απαράδεκτο το γεγονός ένα λύκειο μεγάλο, το οποίο είναι σχετικά κοντά στην πόλη και έχει 230 μαθητές και κάθε χρόνο έχει πολύ μεγάλες επιτυχίες στις πανελλαδικές εξετάσεις – τα τελευταία χρόνια ήταν 80% και 90% – αυτή τη στιγμή να έχει δύο κενά μαθηματικών και καθόλου καθηγητή πληροφορικής. Είναι δύο πολύ βασικές ειδικότητες για το λύκειο. Το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει κάτω από αυτές τις συνθήκες και προσπαθούμε να βρούμε κάποια λύση. Δυστυχώς το υπουργείο έχει κάνει λιγότερους διορισμούς, θεωρώ όμως ότι μία καλύτερη διαχείριση θα μπορούσε να βοηθήσει στην επίλυση κάποιων προβλημάτων.
Σε συνεργασία με τους μαθητές, τους γονείς και τους καθηγητές προσπαθούμε να βρούμε κάποιες λύσεις, γιατί θεωρώ απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει. Δεν μπορούμε να παίζουμε με τις τύχες των μαθητών, ιδιαίτερα ενός επαρχιακού σχολείου, που έχει αποδείξει και τον ρόλο του και την αξία του όλα αυτά τα χρόνια».
Αναφερόμενος στα προβλήματα που δημιουργούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία ο κ. Βασσάλος πρόσθεσε: «Το πρόβλημα είναι ότι λείπουν βασικές ειδικότητες. Όταν από ένα λύκειο λείπουν δύο μαθηματικοί είναι τεράστιο πρόβλημα. Είναι αδιανόητο τα παιδιά της πρώτης και της δευτέρας λυκείου να μην διδάσκονται ένα μάθημα, στο οποίο δεδομένα θα εξεταστούν του χρόνου στις πανελλαδικές εξετάσεις. Όπως και ο καθηγητής πληροφορικής. Ένα λύκειο χρειάζεται τον καθηγητή πληροφορικής, όχι μόνο για να διδάξει τα μαθήματα, αλλά και για να στηρίξει ηλεκτρονικά το σχολείο. Άρα η απουσία τριών βασικών πυλώνων ενός σχολείου, δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα» και κατέληξε υποστηρίζοντας ότι θα έπρεπε να γίνει καλύτερη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού έτσι ώστε να καλυφτούν οι ανάγκες των σχολείων: «Όσο δεν γίνονται διορισμοί, το πρόβλημα θα μεγαλώνει. Οι ανάγκες σε αναπληρωτές θα είναι περισσότερες και όσο το υπουργείο δεν κάνει διορισμούς στο σύνολο των αναγκών, αλλά καλύπτει σε δόσεις τις ανάγκες, το πρόβλημα θα παραμένει. Επίσης, σε τοπικό επίπεδο θα μπορούσε να γίνει καλύτερη διαχείριση ώστε να καλυφθούν κάποιες ανάγκες» είπε.
Από την πλευρά του ο Γιάννης Μαρκαντές, προϊστάμενος της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου ανέφερε πως οι κενές θέσεις θα καλυφτούν στην επόμενη φάση προσλήψεων αναπληρωτών χωρίς ωστόσο να μπορεί να αναφέρει το πότε αυτές θα γίνουν:
«Βρίσκομαι σε τακτική επικοινωνία και με τον διευθυντή του Λυκείου Περάματος και με τον πρόεδρο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Περιμένουμε τους καθηγητές στην επόμενη φάση. Κανείς ποτέ δεν λέει πότε είναι η επόμενη φάση. Φαντάζομαι ότι θα είναι πολύ σύντομα», τόνισε ενώ υποστήριξε πως η κατάσταση με τη στελέχωση των σχολείων του Μυλοποτάμου έχει βελτιωθεί.
«Έχει βελτιωθεί πολύ η κατάσταση μετά από τις τελευταίες τοποθετήσεις. Είναι σαφώς λιγότερα τα κενά στα σχολεία του ορεινού Μυλοποτάμου. Λείπουν ειδικότητες που δεν έχουν έρθει καθόλου εκπαιδευτικοί, όπως θεολόγοι, καθηγητές αγγλικών, οπότε πιστεύω ότι είναι πολύ καλύτερη η κατάσταση» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Συγχώνευση του γυμνασίου Κράνας με το Πειραματικό Γυμνάσιο Π.Κ.
Την ίδια στιγμή σε μια προσπάθεια για τη στελέχωση του γυμνασίου Κράνας, το οποίο αν και μέχρι πέρυσι ήταν δυσπρόσιτο φέτος αποχαρακτηρίστηκε, η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο προϊστάμενος της Γ. Μαρκαντές εν όψει και των προτάσεων που θα καταθέσει για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων θα ζητήσει τη συγχώνευση του γυμνασίου Κράνας με το πειραματικό γυμνάσιο Ρεθύμνου. Όπως διευκρίνισε ο κ. Μαρκαντές αυτό θα αναβαθμίσει σημαντικά τη σχολική μονάδα εξασφαλίζοντας ουσιαστικά και την ενίσχυση της με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ειδικότερα, ο κ. Μαρκαντές, ανέφερε: «Το ζήτημα της μοριοδότησης έχει επηρεάσει πάρα πολύ τα σχολεία και ιδιαίτερα το γυμνάσιο της Κράνας. Αυτές τις ημέρες κάνουμε τις προτάσεις μας για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων και έχουμε βρει μια λύση γι’ αυτό το θέμα. Θα είναι μία λύση μόνιμη για να μην βρισκόμαστε κάθε χρόνο τέτοια εποχή να συζητάμε ποτέ θα έρθουν καθηγητές.
Η λύση που θα προταθεί στο δημοτικό συμβούλιο Μυλοποτάμου έχει να κάνει με μία συγχώνευση του γυμνασίου Κράνας με το Πειραματικό Γυμνάσιο του πανεπιστημίου Κρήτης, οπότε θα έχει το νομικό καθεστώς των πειραματικών σχολείων και το γυμνάσιο της Κράνας και θα είναι πολύ καλύτερη η κάλυψη από πλευράς καθηγητών.
Θα λειτουργεί με κοινό διευθυντή ή με κοινό επιστημονικό – εποπτικό συμβούλιο και θα υπάρχει εκεί ένας υποδιευθυντής – που θα έχει διοικητική και λειτουργική αυτονομία».
Όπως εξήγησε η αιτιολογία της πρότασης έχει να κάνει με το γεγονός ότι μέχρι σήμερα κανένα πειραματικό σχολείο δεν βρίσκεται σε αγροτική περιοχή και μια τέτοια προοπτική, όπως υποστήριξε, θα δώσει νέα «όλα τα πειραματικά σχολεία βρίσκονται σε κέντρα νομών. Δεν υπάρχει κανένα πειραματικό σχολείο σε αγροτική περιοχή. Συνεπώς το δείγμα δεν είναι και τόσο αντιπροσωπευτικό για τις έρευνες, τα νέα προγράμματα, τις νέες μεθόδους. Θα πρέπει, λοιπόν, να υπάρχει και ένα πειραματικό σχολείο που να βρίσκεται σε αγροτική περιοχή, ώστε τα αποτελέσματα να μπορούν να γενικεύονται με ασφαλέστερο τρόπο. Σήμερα τα πειραματικά σχολεία δεν έχουν κενά. Εφόσον το Γυμνάσιο Κράνας συγχωνευτεί με το πειραματικό γυμνάσιο αυτό σημαίνει ότι θα έχουν τα ίδια κίνητρα που έχουν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα πειραματικά σχολεία. Ταυτόχρονα επιδιώκουμε την αναμοριοδότηση και υπάρχουν υποσχέσεις ότι θα το ξαναδεί το θέμα το υπουργείο με τη νέα χρονιά».