Αγανακτισμένοι εμφανίζονται οι κάτοικοι του ιστορικού κέντρου του Ρεθύμνου, που για μια ακόμα τουριστική περίοδο βλέπουν πως τα προβλήματα της καθημερινότητας τους όχι μόνο δεν επιλύονται, αλλά συνεχώς διογκώνονται, χωρίς ουδείς, όπως υποστηρίζουν, να ενδιαφέρεται για την εξεύρεση μιας αποτελεσματικής λύσης, που θα καταστήσει την παλιά πόλη λειτουργική για τους κατοίκους, τους επαγγελματίες και τους επισκέπτες της.
Η απουσία χωροθετημένων θέσεων στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής η εφαρμογή αλλά κυρίως η αστυνόμευση του δακτυλίου, η ηχορρύπανση και η άναρχη κατάληψη κοινόχρηστου χώρου από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και εμπορικά καθιστούν το ιστορικό κέντρο «εχθρικό» και απρόσιτο για τους κατοίκους αλλά και για τους εκατοντάδες επισκέπτες που κάθε καλοκαίρι το επισκέπτονται.
Πάγιο αίτημα η εξεύρεση θέσεων στάθμευσης
Πάγιο αίτημα του Συλλόγου Κατοίκων Παλιάς Πόλης, το οποίο μάλιστα έχει κατατεθεί και στον δήμο Ρεθύμνης, είναι η χωροθέτηση συγκεκριμένων χώρων στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής. Οι αναπλάσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια και προσφάτως η μετατόπιση των στάσεων του ΚΤΕΛ έχει περιορίσει σημαντικά τις θέσεις στάθμευσης με αποτέλεσμα οι ίδιοι να μην μπορούν α εξυπηρετηθούν.
Όπως υποστηρίζουν αφ’ ενός το μέτρο δεν ελέγχεται παρά στο ελάχιστο και αφ’ ετέρου δικαιούχοι των καρτών ελεγχόμενης στάθμευσης δεν είναι παρά κάτοικοι του μισού τμήματος της παλιάς πόλης και συγκεκριμένα εκείνων που διαμένουν από τη μέση της Εθνικής Αντιστάσεως και προς τα πάνω. Αυτό, όπως επισημαίνουν, έχει ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος των κατοίκων να αδυνατεί να βρει μια θέση στάθμευσης και σε καμιά περίπτωση, όπως υποστηρίζουν, δεν μπορούν να μεταβαίνουν στη μαρίνα για να παρκάρουν.
Ο Σύλλογος Κατοίκων Παλιάς Πόλης μάλιστα σε επικαιροποιημένη πρόταση που είχε καταθέσει πέρυσι στον αρμόδιο για κυκλοφοριακά θέματα του δήμου, ζητούσε να εξευρεθούν χώροι για τα 85 καταμετρημένα ΙΧ των μόνιμων κατοίκων, προτείνοντας μάλιστα να χωροθετηθούν θέσεις και να κατανεμηθούν ανάλογα με τον τόπο κατοικίας προς τη μαρίνα, τη Σοχώρα και το κέντρο.
Τις επόμενες ημέρες οι κάτοικοι της παλιάς πόλης προγραμματίζουν συνάντηση με τον νέο αντιδήμαρχο, υπεύθυνο για τα κυκλοφοριακά θέματα του δήμου Άγγελο Μαλά, προκειμένου να του θέσουν υπ’ όψιν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και να δοθεί μια αποτελεσματική λύση που θα είναι προς όφελος των κατοίκων.
Σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Κατοίκων Θωμάς Κρεβετζάκης, ανέφερε: «Η στάθμευση οχημάτων στην παλιά πόλη απαγορεύεται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, είτε είναι δακτύλιος, είτε όχι. Το πάγιο αίτημά μας είναι να εξασφαλιστούν χώροι στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους της παλιάς πόλης. Εδώ και πάρα πολλά χρόνια υπάρχει πρόταση γι’ αυτό. Η πρόταση λέει ότι χωρίζεται η παλιά πόλη σε τρεις ουσιαστικά περιοχές και ανάλογα με το κοντινότερο σημείο της κατοικίας τοποθετούνται και ορίζονται χώροι στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους. Η μία είναι προς την πλευρά της μαρίνας, η άλλη προς την πλευρά του κέντρου, δηλαδή ο δρόμος του 3ου γυμνασίου (οδός Δασκαλάκη), και η τρίτη προς την πλευρά της Σοχώρας για τους κατοίκους της συγκεκριμένης περιοχής και έχουμε ζητήσει μετά στη Γερακάρη να οριστούν θέσεις για τους κατοίκους του κέντρου που είναι μεγάλοι σε ηλικία και έχουν κινητικά προβλήματα, ώστε να μπορούν να έρχονται όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στο σπίτι τους. Το αίτημα μας είναι στις περιοχές που θα οριστούν να παρκάρουν μόνο οι κάτοικοι της παλιάς πόλης, όχι όποιος θέλει. Το αίτημα έχει κατατεθεί στον δήμο, είναι υπό μελέτη και με συγκεκριμένο αριθμό αυτοκινήτων. Είχαμε κάνει μόνοι μας μια καταμέτρηση, περίπου στα 85 αυτοκίνητα. Φέτος εκκρεμεί μια συνάντηση με τον υπεύθυνο, με τον κ. Μαλά, ο οποίος είχε ζητήσει να κάνουμε μια συνάντηση.
Το άλλο κύριο θέμα είναι πως πάρα πολλοί κάτοικοι διαμαρτύρονται γιατί έχει μοιραστεί η Παλιά Πόλη στη μέση, οπότε σε όσους έχουν δοθεί θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης (κάρτες), οι υπόλοιποι έχουν μείνει εκτεθειμένοι και περιφέρονται δεξιά και αριστερά. Χωρίστηκε με το σκεπτικό ότι το υπόλοιπο κομμάτι βρίσκει θέσεις στάθμευσης, αλλά από τη στιγμή που είναι κατειλημμένες δεν βρίσκει. Από τη στιγμή που δεν έχουν οριστεί θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης στη Μελισσινού, στο πάρκινγκ, δεν βρίσκεις μετά.»
Δακτύλιος όλο τον χρόνο
Παράλληλα η εφαρμογή του δακτυλίου αποτελεί «ανοιχτή πληγή» για το ιστορικό κέντρο του Ρεθύμνου, καθώς αυτός παραβιάζεται συστηματικά όχι μόνο από ΙΧ αλλά και δίκυκλα η διέλευση των οποίων αφ’ ενός θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πεζών, ενώ δημιουργεί και τεράστια προβλήματα ηχορρύπανσης.
Βασικό αίτημα του Συλλόγου είναι ο δακτύλιος να ισχύει καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, έτσι ώστε να γίνει συνείδηση σε κατοίκους και επαγγελματίες και να είναι αποτελεσματική η εφαρμογή του. Οι κάτοικοι σε συνάντηση που θα έχουν τις επόμενες μέρες με τον αστυνομικό διευθυντή θα θέσουν εκ νέου το πρόβλημα ζητώντας εντατικοποίηση των ελέγχων που δεν θα περιορίζονται στην εφαρμογή του δακτυλίου αλλά και στην ηχορρύπανση και την αυθαίρετη κατάληψη κοινόχρηστου χώρου: «Εμείς αυτό που ζητάμε είναι ο δακτύλιος να εφαρμόζεται όλο τον χρόνο. Με το που ξεκινάει η σεζόν, εκ των πραγμάτων είναι πιο δύσκολο να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα, αφού κυκλοφορεί πολύς κόσμος και το αντιλαμβάνονται, αλλά έλεγχοι δε γίνονται ιδίως με τα μηχανάκια. Τα μηχανάκια, τα delivery περισσότερο, έχουν ξεφύγει εντελώς, αλλά συνεχώς διασχίζουν την παλιά πόλη.
Εμείς θα ζητήσουμε από τον αστυνομικό διευθυντή με τον οποίο θα έχουμε συνάντηση τις επόμενες μέρες να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι, τόσο για τον δακτύλιο, όσο και για την ηχορρύπανση, αλλά και για τις καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων καθώς τα καταστήματα εξακολουθούν να απλώνουν τραπεζοκαθίσματα πέραν του νόμιμου ορίου εμποδίζοντας τη διέλευση των πεζών» τόνισε ο κ. Κρεβετζάκης.