Οι προτάσεις του Δήμου Αγίου Βασιλείου για το χωροταξικό σχέδιο της περιοχής
ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Τις δικές τους προτάσεις- παρατηρήσεις για το χωροταξικό σχέδιο της περιοχής του, κατέθεσε το Δημοτικό Συμβούλιο Αγίου Βασιλείου στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης που είχε ανακοινωθεί από το αρμόδιο υπουργείο.
Ο Δήμος Αγίου Βασιλείου απέστειλε στις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας τις προτάσεις του και τις παρατηρήσεις του στο προτεινόμενο σχέδιο που περιελάμβανε:
α) Την πρόταση για την Αναθεώρηση – Εξειδίκευση του ισχύοντος Περιφερειακού Πλαισίου.
β) Την ΣΜΠΕ του Πλαισίου.
γ) Το προτεινόμενο σχέδιο ΚΥΑ του Πλαισίου.
Σε συνεργασία με την Περιφέρεια, αφού έθεσε σε κοινή πρόσβαση όλα τα στοιχεία της Μελέτης (κείμενα – χάρτες) για αναλυτική ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου φορέα ή πολίτη, πραγματοποίησε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Στόχος της Δημοτικής Αρχής, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ήταν μια ανοιχτή και θεσμική παρουσίαση του Σχεδίου με δυνατότητα διαλόγου, ώστε να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία και να διατυπώσει στη συνέχεια την άποψή της κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης.
Στη συνεδρίαση παρευρέθηκαν οι: Κακογιαννάκης Νικόλαος (μέλος του Περιφερειακού Συμβουλίου), Ξεζωνάκης Στυλιανός (πρόεδρος του Τ. Ε. Ε. Ρεθύμνου), Σφακιανάκη Βάνα (πρώην προϊσταμένη Τμήματος ΠΕ. ΧΩ. Περιφέρειας Κρήτης), Μανωλεσάκης Βαλάντης (αρχιτέκτονας).
«Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στην προσπάθειά της Δημοτικής Αρχής να παρέχει πληρέστερη ενημέρωση στους δημότες σε θέματα χωροταξικού, πολεοδομικού και περιβαλλοντικού σχεδιασμού. Έπειτα από γόνιμο και ουσιαστικό διάλογο ο δήμαρχος κ. Γιάννης Ταταράκης κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις οι οποίες και έγιναν αποδεκτές από το σώμα» αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Ενδεικτικά οι προτάσεις που κατατέθηκαν αφορούν:
1. Λιμάνι Τυμπακίου: Το λιμάνι Τυμπακίου να μην διατηρήσει τη μορφή που έχει στο σχέδιο αλλά τον χαρακτήρα εμπορικού – επιβατικού λιμένα.
2. Ζώνη Τουρισμού: εγκρίνεται η ήπια τουριστική ανάπτυξη και η ένταξη ξενοδοχειακών μονάδων όλων των κατηγοριών.
3. Απορρίπτει την εγκατάσταση άλλων, πέραν των υπαρχουσών, ανεμογεννητριών.
4. Ο δρόμος στο υποστηρικτικό δίκτυο του ΝΟΑΚ, του οποίου ήδη εκπονείται μελέτη από την Περιφέρεια, να καταλήγει στο Φραγκοκάστελλο.
5. Σε οικιστικό κέντρο του 7ου Επιπέδου να ενταχθεί η πόλη της Αγίας Γαλήνης.
6. Το αεροδρόμιο Τυμπακίου να δοθεί σε πολιτική χρήση.
7. Λειτουργία υδατοδρομίων σε Αγία Γαλήνη και Πλακιά.
8. Εγκρίνεται ο σχεδιασμός για το λιμάνι του Αγίου Παύλου και προτείνεται ο χαρακτήρας επιβατικού και κρουαζιέρας για τα λιμάνια Αγίας Γαλήνης και Πλακιά.
9. Οι ζώνες κτηνοτροφίας και γεωργίας να είναι στοχευμένες, ξεκάθαρες και να μην συγκρούονται μεταξύ τους.
10. Να ενταχθούν οι περιοχές μεταποίησης που προβλέπουν τα ΣΧΟΟΑΠ Δ. Ε. Λάμπης και Φοίνικα.
11. Να ληφθούν υπόψη τα υπάρχοντα ΣΧΟΟΑΠ (α) του τέως Δήμου Λάμπης, το οποίο έχει ολοκληρωθεί και (β) του τέως Δήμου Φοίνικα, το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο.
Σχετικά με τον χωροταξικό σχεδιασμό και αειφόρου ανάπτυξης της Περιφέρειας Κρήτης, ο δήμαρχος κ. Γιάννης Ταταράκης μεταξύ άλλων ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Η εφαρμογή ενός αποτελεσματικού χωροταξικού σχεδιασμού είναι κύρια συνιστώσα για την προστασία του περιβάλλοντος, την οικονομική, κοινωνική ανάπτυξη και συνοχή. Θεωρούμε ότι το σχέδιο που κατατέθηκε σε γενικές γραμμές είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και πιστεύουμε ότι θα ληφθούν υπόψη οι προτάσεις μας, οι οποίες αφορούν θέματα ζωτικής σημασίας για την περιοχή μας. Το σχέδιο αποσκοπεί στη διασφάλιση της βέλτιστης αξιοποίησης των αναπτυξιακών δυνατοτήτων του τόπου με ορθολογική διαχείριση των πόρων μας και με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον και στην πολιτισμική κληρονομιά μας.
Για να είναι αποτελεσματικός ένας χωροταξικός σχεδιασμός θα πρέπει: Πρώτον να συμβαδίζει με τις δικές μας αναπτυξιακές κατευθύνσεις και να συμπορεύεται και με τη νέα Προγραμματική Περίοδο, ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα στην ένταξη έργων που σχεδιάζουμε για τα επόμενα όπως ο Δρόμος Ρέθυμνο – Αγία Γαλήνη που σωστά έχει χαρακτηριστεί Διευρωπαϊκό Δίκτυο και δεύτερον από την απαρέγκλιτη εφαρμογή του. Δηλαδή να μην παρακάμπτεται είτε από τα ειδικά χωροταξικά, είτε από το νόμο 4269 και τις κεντρικές πολιτικές με τις διάφορες κατά καιρούς υπουργικές αποφάσεις. Θα πρέπει λοιπόν να υπάρξει αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, ώστε να μην επιτρέπει ο χωροταξικός νόμος την παράκαμψη των περιφερειακών χωροταξικών».