Αγαπημένος και δημοφιλής τουριστικός προορισμός είναι για τους Σκανδιναβούς το νησί της Κρήτης, με το Ρέθυμνο να βρίσκεται στις πρώτες επιλογές τους.
Εκτός από το κλίμα τον ήλιο και τη θάλασσα η κρητική φιλοξενία, η γαστρονομία, οι φιλικοί άνθρωποι, οι υψηλές και ποιοτικές υπηρεσίες που παρέχονται στις ξενοδοχειακές μονάδες του Νομού σε συνδυασμό με τα γραφικά σοκάκια και τα μνημεία της πόλης είναι τα στοιχεία εκείνα που έχουν μαγνητίσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών από τη Σκανδιναβία, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων κατατάσσεται πλέον στους επαναλαμβανομένους επισκέπτες του Νομού.
Η σκανδιναβική αγορά τα τελευταία χρόνια καταγράφει διαρκώς ανοδικές τάσεις. Τα παραπάνω επιβεβαίωσαν στελέχη του μεγάλου Tαξιδιωτικού Οργανισμού «Αpollo Travel», που διακινεί επισκέπτες από τις σκανδιναβικές χώρες σε όλη την Ελλάδα και φυσικά την Κρήτη.
Ο Ταξιδιωτικός Οργανισμός πραγματοποίησε χθες το βράδυ στο Ρέθυμνο εκδήλωση όπου παρουσίασε το πλάνο του για τον Νομό και βράβευσε ξενοδοχεία που φιλοξενούν σκανδιναβούς τουρίστες.
Σύμφωνα με δηλώσεις των στελεχών του «Apollo Travel», υπολογίζεται ότι θα φτάσουν φέτος στην Κρήτη 196.000 επισκέπτες, εκ των οποίων οι 55.000 θα περάσουν τις διακοπές τους στο Ρέθυμνο, καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 25% συγκριτικά με πέρσι.
Το μεγάλο ενδιαφέρον των Σκανδιναβών όχι μόνο για το Ρέθυμνο αλλά για όλη την Κρήτη δείχνει και το γεγονός πως ο μεγάλος Ταξιδιωτικός Οργανισμός εκτός από τα αεροδρόμια των Χανίων και του Ηρακλείου δρομολόγησε και δύο πτήσεις charter την εβδομάδα για το αεροδρόμιο της Σητείας.
Ο υπεύθυνος συμβολαίων του «Apollo Travel» για την Κρήτη, Γιάννης Φραγκίσκος, μιλώντας στους δημοσιογράφους ανέφερε: «Η χρονιά φαίνεται ότι θα είναι πολύ καλή για την Ελλάδα από τις σκανδιναβικές χώρες και προβλέπεται κατά μέσο όρο αύξηση σε ποσοστό 20 με 25%. Ούτως ή άλλως το γραφείο μας ακόμα και τις δύσκολες χρονιές είχε αύξηση, ενώ αντίστοιχη είναι και η πρόβλεψη για το 2018. Το «Apollo» είναι το μεγαλύτερο γραφείο για την Ελλάδα. Έχουμε σαν εταιρεία βαθιά ελληνικές ρίζες -όπως λέει και το όνομα μας, αφού η εταιρεία ιδρύθηκε από Έλληνες».
Η στόχευση της εταιρείας για την Κρήτη είναι η ενίσχυση των αφίξεων τους μήνες της χαμηλής σεζόν δηλαδή το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου και Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου όπως ανέφερε ο κ Φραγκίσκος: «Η προσπάθεια μας στηρίζεται στο να ξεκινά η σεζόν το δυνατό νωρίτερα και φυσικά να την κρατάμε και όσο το δυνατόν περισσότερο. Πέρσι καταφέραμε να έχουμε επισκέπτες μέχρι και τον Νοέμβριο».
Κατά τη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο «Κriti beach» oι εκπρόσωποι της εταιρείας «Αpollo» παρουσίασαν την στρατηγική τους για το 2018, εφιστώντας ταυτόχρονα την προσοχή των ρεθεμνιωτών επιχειρηματιών σε δυο βασικά θέματα: το ένα είχε να κάνει με την διατήρηση των υψηλής ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών στα ξενοδοχεία και το δεύτερο είχε να κάνει με τη συνεργασία τους με τους τουριστικούς πράκτορες σε ότι αφορά τις κρατήσεις. Ειδικότερα, οι τουρ οπερέιτορς τόνισαν ότι η Ελλάδα και κατ’ επέκταση η Κρήτη και το Ρέθυμνο εντάσσονται στις «κόκκινες περιοχές» σε ότι αφορά τις πληρότητες γι’ αυτό και τους κάλεσαν να είναι προσεκτικοί σε ότι αφορά τα συμβόλαια για τις κλίνες.
Σε σχετικές δηλώσεις της η πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής ανάπτυξης του δήμου Ρεθύμνου Πέπη Μπιρλιράκη ανέφερε: «Από ότι μας είπαν το Ρέθυμνο είναι ένας αγαπημένος προορισμός των Σκανδιναβών. Μας ενημέρωσαν για το πώς ήταν πέρσι η κίνηση και μας είπαν ότι υπάρχει μια ιδιαίτερη πολιτική φέτος καθώς η Ισπανία έχει φτάσει στο «κόκκινο» με υπερβολικές πληρότητες άρα σταματάνε την εισροή επισκεπτών εκεί. Συμπλήρωσαν ότι περιοχές όπως η Ελλάδα και συγκεκριμένα η Κρήτη πλησιάζουν το κόκκινο και για τον λόγο αυτό μας επέστησαν την προσοχή. Όταν σταματάμε τις κρατήσεις φέρνουμε σε δύσκολη θέση τους τουρ οπερέιτορς καθώς αναγκάζονται να ψάξουν για άλλους προορισμούς προκειμένου να διοχετεύουν τους πελάτες τους. Και έτσι όπως μας είπαν ενδεχομένως του χρόνου να στραφούν σε χώρες όπως η Βουλγαρία και η Αλβανία για να καλύψουν το κενό που θα τους μείνουν από χώρες με υπερβολικές πληρότητες όπως η Ισπανία και η Ελλάδα. Μας είπαν να προσέξουμε και να έχουμε μια ισορροπία στις κρατήσεις που θα κάνουμε και στα συμβόλαια που θα υπογράψουμε για να μην είμαστε over και να μην κάνουμε stop sales αργότερα. Το δεύτερο που μας επεσήμαναν είναι να διατηρήσουμε την υψηλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών, διότι όταν χαθεί η εμπιστοσύνη είναι δύσκολο να την επανακτήσεις».
Σχετικά με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως ανέφερε η κ. Μπιρλιράκη φαίνεται να υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τους Σκανδιναβούς επισκέπτες για τη χαμηλή περίοδο: «Χρειάζεται να ετοιμαστούμε εμείς σαν Ρέθυμνο σε ότι αφορά τις υποδομές μας για να μπορέσουμε να υποδεχτούμε τους επισκέπτες τη χειμερινή περίοδο», τόνισε η κυρία Μπιρλιράκη.
Το προφίλ των επισκεπτών
Σουηδοί, Νορβηγοί, Φιλανδοί, Δανοί και Ισλανδοί διαφόρων ηλικιών από νεαρά ζευγάρια μέχρι και συνταξιούχους επιλέγουν το Ρέθυμνο για τις διακοπές τους.
Λατρεύουν την κρητική φιλοξενία, το καλό και ποιοτικό φαγητό τις εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων και τις ποιοτικές υπηρεσίες που αυτά παρέχουν, ενώ γοητεύονται από τα σοκάκια του ιστορικού κέντρου τα μνημεία τα μουσεία. Σε ότι αφορά τ’ αρνητικά σχόλια αυτά επικεντρώνονται κυρίως στις υποδομές των αεροδρομίων και του οδοστρώματος, ενώ όσοι έρχονται στις αρχές της σεζόν σχολιάζουν αρνητικά ότι αρκετά εστιατόρια είναι κλειστά.
Οι πελάτες βραβεύουν τα ξενοδοχεία
Τα στελέχη του γραφείου «Apollo» βράβευσαν δεκαεπτά ξενοδοχεία του Ρέθυμνου και της Γεωργιούπολης στη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης. Παρευρέθηκαν επιχειρηματίες, εκπρόσωποι του Συλλόγου Ξενοδόχων και η πρόεδρος της τουριστικής προβολής του δήμου.
«Τις βραβεύσεις αυτές τις ξεκινήσαμε πριν από μερικά χρόνια και στηρίζονται στα σχόλια που δίνουν οι πελάτες σε μια ανεξάρτητη αρχή και δεν είναι βραβεία του «Apollo» αλλά βραβεία που δίδουν οι πελάτες του «Apollo» στα ξενοδοχεία. Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η Κρήτη έχει πολύ υψηλά ποσοστά ικανοποίησης πελατών από τις ξενοδοχειακές μονάδες και συγκαταλέγεται ίσως στα υψηλότερα της χώρας», ανέφερε ο κ. Φραγκίσκος.
Τα δεκαεπτά ξενοδοχεία που βραβεύτηκαν
Τα δεκαεπτά ξενοδοχεία του Ρεθύμνου που βραβεύτηκαν από την «Apollo Travel», ανά κατηγορία, είναι τα εξής:
3 stars
– Gold: «Nostalgie»
– Silver: «Varvara’s Diamond»
– Bronze: «Kokalas Resort»
– Bronze: «Melmar»
3.5 stars
– Gold: «Iperion»
– Silver: «Fortezza»
– Bronze: «Steris»
4 stars
– Gold: «Swell Boutique Hotel»
– Silver: «Atlantis Beach»
– Bronze: «Kriti Beach»
– Bronze: «Kyma Beach»
4.5 stars
– Gold: «Sentido Aegean Pearl»
– Silver: «Palazzino di Corina»
– Bronze: «Aquila Porto Rethymno»
5 stars
– Gold: «Anemos Luxury Grand Resort»
– Silver: «Pilot Beach»
– Bronze: «Aquila Rithymna Beach»