Ολοκληρώθηκε η σάρωση των ληξιαρχικών πράξεων του Ληξιαρχείου που ξεκίνησε στις 4 Ιουνίου και έγινε στα πλαίσια της πρώτης φάσης του έργου Εθνικό Ληξιαρχείο-Μητρώο Πολιτών.
Η σάρωση αφορούσε στην περίοδο από την έναρξη του Ληξιαρχείου το έτος 1926 μέχρι την 8/5/2013 οπότε και εφαρμόζεται το πληροφοριακό σύστημα ληξιαρχικών πράξεων.
Σαρώθηκαν συνολικά 89.927 πράξεις από τις οποίες οι 6.230 αφορούν στις πρώην κοινότητες του πριν τον νόμο « Καποδίστρια» Δήμου Ρεθύμνης.
Από τις σαρωμένες πράξεις ελέγχτηκε από τον Ληξίαρχο δειγματοληπτικά το 5% σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ληξίαρχου του δήμου Γιάννη Φωτάκη, με την ολοκλήρωση της σάρωσης του Ληξιαρχείου όμως δεν ολοκληρώνεται και το Εθνικό Ληξιαρχείο-Μητρώο Πολιτών. Η ολοκλήρωση του έργου προϋποθέτει σε πρώτη φάση τη σάρωση όλων των ληξιαρχείων της χώρας (βρίσκεται σε εξέλιξη), θα ακολουθήσει η ενσωμάτωση των σαρωμένων πράξεων στη βάση του υπουργείου και η μετάπτωση των στοιχείων στα πεδία της εφαρμογής του νέου πληροφοριακού συστήματος. Η διαδικασία είναι πολύπλοκη και χρειάζεται βάθος χρόνου για την παραγωγική χρήση του έργου. Μέχρι τότε τα ληξιαρχεία επωμίζονται ένα πρόσθετο βάρος στην καθημερινότητά τους. Κι΄ αυτό γιατί, επειδή δεν γίνεται να σαρωθούν ξανά, θα πρέπει, σε κάθε διόρθωση, μεταβολή, προσθήκη κ.λπ., οι πράξεις αυτές μετά τη διόρθωσή τους να καταχωρούνται με πληκτρολόγηση ξανά στο σύστημα (σαν το γεγονός να συμβαίνει σήμερα).
Ειδικότερα ο κ. Φωτάκης εξηγεί ότι πρόκειται για μια διαδικασία δύσκολη και χρονοβόρα και ζητά την κατανόηση των πολιτών. Χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση αναφέρει: «Η διαδικασία αυτή είναι χρονοβόρα και θα έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση των δημοτών (αν ο χρόνος εξυπηρέτησης μέχρι σήμερα σ’ αυτές τις περιπτώσεις ήταν 10-20 λεπτά ανάλογα της περίπτωσης, με τα νέα δεδομένα υπερβαίνει τα 40 λεπτά).
Αισθανόμαστε την ανάγκη να ζητήσουμε συγγνώμη από το κοινό για τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα που ενδέχεται να παρουσιαστούν, επικαλούμαστε την κατανόηση του και υποσχόμαστε ότι θα προσπαθήσουμε να ανταποκριθούμε όσο το δυνατόν για την ταχύτερη εξυπηρέτηση του.
Πρώτη προτεραιότητα για μας, όπως πάντα, είναι και θα είναι η γρήγορη, έγκυρη και σύννομη εξυπηρέτηση του πολίτη”.