«Τουρισμός, γαστρονομία και τοπική ταυτότητα: μια ελληνική ματιά σε μια παγκόσμια τάση», ήταν το θέμα του workshop που οργάνωσε στις 14 Μαρτίου ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από το χώρο του τουρισμού και της γαστρονομίας, που έγινε στο πλαίσιο διερεύνησης για την ανάπτυξη και ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού.
Στο πάνελ συμμετείχε ο Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης, Director of Operations, Grecotel Hotels & Resorts, ο οποίος στην ομιλία του εστίασε στην προβολή της κρητικής διατροφής και φιλοξενίας που αναδεικνύονται μέσα από την αλυσίδα των ξενοδοχείου του Ομίλου της Grecotel.
Ο κ. Καλαϊτζιδάκης, ξεκίνησε την τοποθέτησή του, λέγοντας ότι:
«Η Grecotel εδώ και 30 χρόνια πρωτοπόρησε με την καθιέρωση ενός πρωινού μπουφέ, πιο πλούσιου ακόμα και από αυτόν τον Αμερικάνικου τύπου μπουφέ, που θεωρείται ο πιο πλούσιος για πρωινό.
Η πλουσιότητα δεν ήταν αριθμητική, αλλά ήταν ποιοτική, αφού ο μπουφές πρωινού της Grecotel, περιελάμβανε τοπικά προϊόντα, προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας.
Ο κλάδος ακολούθησε μετά από 20 χρόνια με το Ελληνικό Πρωινό (Greek Breakfast, ΞΕΕ, 2010).
Να σημειωθεί ότι στα φετινά Hospitality Awards η Grecotel βραβεύτηκε με Χρυσό βραβείο για «Το Καλύτερο Ελληνικό Πρωινό» από όλα τα ξενοδοχεία της Ελλάδος. (Best Greek Hotel Breakfast).
Ο πρόεδρος της εταιρείας Νίκος Δασκαλαντωνάκης έχοντας πάντα προσωπική φιλοσοφία και στόχο ζωής, να προσφέρει πάντα το καλύτερο στον πελάτη των ξενοδοχείων, κατόρθωσε από πολύ νωρίς, να κάνει την Grecotel συνώνυμη με την ποιότητα, θεωρώντας τα ξενοδοχεία, επέκταση της φιλοξενίας στο σπίτι του.
Πρεσβεύοντας πάντα πιστά τις ίδιες αρχές και στόχους, θεωρεί ότι δεν υπάρχει πολυτιμότερο πράγμα στον άνθρωπο, από την υγεία του.
Αυτός ήτανε και ο λόγος της δημιουργίας της παραδοσιακής φάρμας ΑgrecoFarms.
Έτσι το 2002, και για πάνω από 15 έτη, ξεκίνησε η λειτουργία της AgrecoFarms, προσωπικό όραμα και δημιούργημά του.
Σκοπός ήταν η καλλιέργεια και παραγωγή βιολογικών προϊόντων, καθώς και άλλων τυπικών Κρητικών προϊόντων, χωρίς την χρήση χημικών στις καλλιέργειες.
Η AgrecoFarms σήμερα, αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα επιτυχούς διασύνδεσης του Πρωτογενή τομέα με τον Τουρισμό.
Ο μέχρι τώρα μεγάλος αριθμός διακρίσεων και βραβείων επιβεβαιώνει το παραπάνω.
Ο επισκέπτης στην AgrecoFarms «βιώνει» μια μοναδική γαστρονομική εμπειρία με μεράκι και σεβασμό στην Κρητική Φιλοξενία.
Μια ατελείωτη ποικιλία πιάτων εποχής από ολόφρεσκα βιολογικά προϊόντα παραγωγής ΑgrecoFarms και παραδοσιακές συνταγές από την περίφημη υγιεινή Κρητική κουζίνα είναι μέρος της γευστικής περιπλάνησης.
Ότι δεν παράγεται, προέρχεται από μικρούς τοπικούς παραγωγούς.
Το φαγητό συνοδεύουν βιολογικά κρασιά και ποικιλιακές τσικουδιές AgrecoFarms.
Η ταβέρνα της AgrecoFarms:
• Προβάλει την Κρητική κουζίνα μέσω παραδοσιακών συνταγών κάνοντας χρήση εποχικών βιολογικών προϊόντων που παράγονται επί τόπου.
• Υπερβαίνει οποιαδήποτε άλλη γευστική εμπειρία παραδοσιακού εστιατορίου αστικού τύπου ή εμπειρίας σε χωριό.
• Ενώ η γευστική περιπλάνηση είναι μία μοναδική γαστρονομική εμπειρία, δεν παύει να είναι μέρος μιας συνολικής εμπειρίας που βιώνει ο επισκέπτης.
• Η εμπειρία των λίγων έγινε εφικτή για «πολλούς».
• Το μενού AgrecoFarms έχει λειτουργήσει σαν brand και έχει εφαρμοστεί και σε άλλα εστιατόρια πολυτελών ξενοδοχείων του Ομίλου υπηρετώντας και γνωστοποιώντας τις αρχές της Κρητικής φιλοξενίας, την Κρητική Διατροφή, τα εκλεκτά Κρητικά προϊόντα».
Να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα προϊόντα που παράγει, τυποποιεί και εμπορεύεται η AgrecoFarms. Τόνισε ότι η υψηλή ποιότητα των προϊόντων και η πολύ ελκυστική συσκευασία τους δίδει τη δυνατότητα στους επισκέπτες της Ελλάδος όχι μόνο να τα γευθούν εδώ κατά την διάρκεια των διακοπών τους, αλλά και να τα αγοράζουν σαν σουβενίρ ή και σαν δώρα κατά την επιστροφή στην πατρίδα τους.
Σε συνέχεια ο Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης, παρουσίασε το Στρατηγικό Σχέδιο της Grecotel, για την Χρήση και την Προώθηση των Τοπικών Προϊόντων στα ξενοδοχεία της.
Παρουσίασε επίσης το Στρατηγικό Σχέδιο Στήριξης και Προώθησης των Κρητικών Προϊόντων εμπνευσμένο από την Κρητική Διατροφή, που εδώ και 30 χρόνια έχει αναπτύξει η Grecotel.
Όπως τόνισε, είναι ένα μοναδικό πρόγραμμα σίτισης με επιπλέον επιλογές από τα συνήθη μενού, των ξενοδοχείων πολυτελείας, που καλύπτει όλες τις φάσεις της εμπειρίας των διακοπών του πελάτη στο ξενοδοχείο, δηλαδή την άφιξη, την παραμονή, την αναχώρηση ως και τον επαναπατρισμό του.
Και τα δύο στρατηγικά σχέδια έχουν βραβευτεί με Χρυσό βραβείο, στα Tourism Awards του 2017, και του 2014 αντίστοιχα.
«Τα παραπάνω συνδέονται με την προσήλωση της Grecotel στη γαστρονομία και τις συνεχείς αναζητήσεις της για ισχυρή ταυτότητα και προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν, μέσα από δημιουργικές, γευστικές προτάσεις με τοπικά προϊόντα που έχουν ταυτότητα και ποιότητα. Την επιτυχία τους επιβεβαιώνει το υψηλό ποσοστό επαναλαμβανόμενων πελατών (30%)» επεσήμανε.
Ο κ. Καλαϊτζιδάκης πρόσθεσε ότι η ενσωμάτωση παραδοσιακών προϊόντων και επιλογών εμπνευσμένων από την Κρητική Διατροφή σε ξενοδοχεία πολυτελείας, είναι εύκολη, αρκεί να εκπαιδεύσεις τους πελάτες στο να αναγνωρίζουν και να εκτιμούν τα τοπικά προϊόντα.
«Αναγκαία και η εκπαίδευση του προσωπικού στο να απαντάει ερωτήσεις και να προτείνει ανάλογα.
Μεγάλο πλεονέκτημα για την Κρήτη οι 9-10 μέρες μέση παραμονή και το μεγάλο ενδιαφέρον των επισκεπτών για την Ιστορία, τον Πολιτισμό και την Υγιεινή Διατροφή» είπε.
Όσον αφορά τους προβληματισμούς για αύξηση του κόστους ο κ. Καλαϊτζιδάκης δήλωσε ότι, η εφαρμογή είναι εφικτή, επειδή στα «δικαιούμενα» γεύματα οι Κρητικές επιλογές είναι μέρος των συνολικών επιλογών – καταναλώσεων, στα δε α λα καρτ τμήματα, η τιμή πώλησης μπορεί να προσαρμόζεται ανάλογα.
Τελειώνοντας δήλωσε ότι τα τοπικά προϊόντα κατέχουν εξέχουσα θέση στα ξενοδοχεία της Grecotel. Κεντρικές συμφωνίες με τοπικές Ενώσεις Παραγωγών, όπως, το Σύλλογο Κτηνοτρόφων Ρεθύμνης, την Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών, επιπλέον των συνεργασιών με μικρούς τοπικούς παραγωγούς, δημιουργούν αξιοσημείωτα αποτελέσματα στήριξης των τοπικών προϊόντων και παραγωγών.
Τόνισε επίσης ότι τα 97 Κρητικά ξενοδοχεία 5* προσφέρουν 5.969.779 πρωινά, ποσότητα που αντιστοιχεί πάνω από το μισό πληθυσμό της Ελλάδος!
Συνοψίζοντας επεσήμανε ότι η Grecotel αναπτύσσοντας μοναδικά concepts που εκφράζουν τον Κρητικό Πολιτισμό και αναδεικνύουν τις αξίες της Κρήτης, προβάλλει την Κρήτη, την Κρητική Φιλοξενία και την Κρητική Διατροφή, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην βιώσιμη ανάπτυξή της, συνδέοντας επιτυχώς τον Τουρισμό με τον Πρωτογενή Τομέα.