Την ανάκληση της απόφασης που καταργεί τη θέση ευθύνης εκπαιδευτικών στα Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής, ζητά η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.
Σε σχετική ανακοίνωσή της τονίζει:
«Ανάμεσα στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που ψήφισε μέχρι τώρα η κυβέρνηση με στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι η κατάργηση της τρίωρης υπευθυνότητας για τα εργαστήρια φυσικών επιστημών και της πληροφορικής (ΥΣΕΦΕ-ΥΣΕΠΕΗΥ). Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς «εξοικονομούνται» με αυτό τον τρόπο περίπου 600 εκπαιδευτικοί. Χάνονται έτσι 600 θέσεις νέων εκπαιδευτικών, αναπληρωτών, που καταδικάζονται στην ανεργία, ενώ παράλληλα σε πολλά σχολεία θα προκληθούν «υπεραριθμίες», «ντόμινο» μετακινήσεων κ.ο.κ. Και όλα αυτά μάλιστα εν μέσω «εθνικού διαλόγου» για την Παιδεία.
Η ανάθεση της υπευθυνότητας του εργαστηρίου ΣΕΦΕ είτε ΣΕΠΕΗΥ είναι μια κατάκτηση του κλάδου και περισσότερο υποχρέωση παρά δικαίωμα. Όπως περιγραφόταν και στις σχετικές εγκυκλίους υποχρεωτικά οριζόταν από ένας υπεύθυνος εργαστηρίου σε κάθε σχολείο, ο οποίος διέθετε τρεις ώρες από το υποχρεωτικό ωράριό του για την κάλυψη των υποχρεώσεών του. Αυτές οι τρεις ώρες δεν δίνονταν «χάρισμα» αφού ο υπεύθυνος με βάση το Νόμο φρόντιζε για την ασφαλή, απρόσκοπτη και αποδοτική λειτουργία των εργαστηρίων, τη συντήρηση, τον εφοδιασμό και τον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων. Η εκπλήρωση των παραπάνω υποχρεώσεων συνήθως ξεπερνούσε κατά πολύ το εβδομαδιαίο τρίωρο.
Πέρα όμως από τα κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα που ρίχνονται στον καιάδα της λιτότητας και των περικοπών, είναι ίσως σοβαρότερες οι παιδαγωγικές συνέπειες για τα ίδια τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών και της Πληροφορικής. Τα μαθήματα αυτά από τη φύση τους είναι ως επί το πλείστον εργαστηριακά και για αυτόν τον λόγο έχουν και υποχρεωτικές εργαστηριακές ασκήσεις. Με τη ρύθμιση αυτή αυτά τα μαθήματα μετατρέπονται σε τυπικά θεωρητικά μαθήματα, στη λογική της στείρας ασκησιολογίας και απομνημόνευσης, χωρίς οι μαθητές να έρχονται σε επαφή με τους επιστημονικούς τρόπους έρευνας και τις εργαστηριακές πρακτικές. Ουσιαστικά υπονομεύεται η ουσία αυτών των μαθημάτων και επομένως πλήττονται τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Καλούμε τους σχετικούς συμβούλους Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής, καθώς και τους υπευθύνους ΕΚΦΕ και ΠΛΗΝΕΤ να εκφράσουν δημόσια θέση ενάντια στο μέτρο αυτό. Απαιτούμε από την ηγεσία του Υπουργείου να ανακαλέσει άμεσα αυτή την απαράδεκτη από επιστημονική και παιδαγωγική πλευρά απόφαση, όπως και τις άλλες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις. Διατρανώνουμε πως το εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα δεχτεί τη λογική του «κόφτη» στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των μαθητών μας».