Τις έντονες αντιδράσεις του για τις πολιτικές που ακολουθούνται στα χρόνια της κρίσης για την εκπαίδευση εκφράζουν δάσκαλοι και νηπιαγωγοί του Ρεθύμνου. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού υποστηρίζει ότι πρόκειται για πολιτικές που βασίζονται στα δημοσιονομικά οφέλη και μόνο.
Τα μέλη του συλλόγου, όπως αποφάσισαν στη συνεδρίαση του διοικητικού τους συμβουλίου εκφράζουν τη διαμαρτυρία τους για το αποτέλεσμα των παραπάνω πολιτικών που οδηγούν σε υποβιβασμό και συγχώνευση δημοτικά και νηπιαγωγεία του νομού και καλούν την τοπική κοινωνία να αντιδράσει και να μην επιτρέψει το κλείσιμο σχολείων της ενδοχώρας. Χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση τους αναφέρουν:
«Το δημόσιο σχολείο, τα χρόνια της κρίσης, βρίσκεται σε τροχιά αποδόμησης. Όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις, στα πέτρινα χρόνια της κρίσης, επιδιώκουν συντηρητικές και νεοφιλελεύθερου τύπου αναδιαρθρώσεις (π.χ. αξιολόγηση εκπαιδευτικών, οικονομική αυτονομία σχολικών μονάδων), εφαρμόζοντας ασφυκτικές πολιτικές λιτότητας και περικοπών στην εκπαίδευση (π.χ. απολύσεις εκπαιδευτικών και αύξηση διδακτικού ωραρίου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα με το 10%, προώθηση της αξιολόγησης- χειραγώγησης επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου κα).
To νέο Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ97/2017) συνιστά έναν από τους μηχανισμούς εξοικονόμησης και δημοσιονομικής προσαρμογής του δημόσιου σχολείου. Όπως ακριβώς έγινε και με το σχολείο ΕΑΕΠ της Διαμαντοπούλου έτσι και οι πολιτικές επιλογές Γαβρόγλου εντάσσονται στη μνημονιακή λογική της λεηλασίας των κοινωνικών αγαθών.
Το ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργεί πλέον ως δημοσιονομικός κόφτης στο πεδίο της εκπαίδευσης (μέσα στο πλαίσιο εφαρμογής των τύπων σχολείων που έχουν νομοθετηθεί στα χρόνια της κρίσης) με στόχο την εξαφάνιση των εκπαιδευτικών κενών και τη δημιουργία τεχνητών πλεονασμάτων.
Διαχρονικά η εκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόζεται, με αποκορύφωμα τη μνημονιακή περίοδο, δεν οδήγησε στην εξομάλυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων (άσχετα εάν αναφέρεται σε όλες τις αιτιολογικές εκθέσεις των «αλλαγών» στην εκπαίδευση που περνάνε από τη βουλή) αλλά, σε ορισμένες περιπτώσεις, οδήγησε σε όξυνση του ταξικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης, το πρόγραμμα του σχολείου διαμορφώνεται και αναδιαμορφώνεται, χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί απολύονται, χιλιάδες άλλοι αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο αλλεπάλληλων μετακινήσεων, κύματα συγχωνεύσεων -αναστολής λειτουργίας- κατάργησης σχολικών μονάδων και στο βάθος η αδιοριστία και η συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας καταγγέλλει την πολιτική των συγχωνεύσεων που εφαρμόζεται τα μνημονιακά χρόνια από το υπουργείο Παιδείας, και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου κατ’ επέκταση που προχωρά στην υλοποίηση αυτών των πολιτικών επιλογών-περικοπών για τον υποβιβασμό των παρακάτω σχολικών μονάδων: Δημοτικό Σχολείο Σκεπαστής, δημοτικό σχολείο Γαράζου, δημοτικό σχολείο Αγκουσελιανών, δημοτικό σχολείο Απλαδιανών, δημοτικό σχολείο Πλατάνου, δημοτικό σχολείο Μαργαριτών καθώς και για την κατάργηση του δημοτικού σχολείου και του νηπιαγωγείου Μελιδονίου.
Οι αιρετοί εκπρόσωποί μας στα υπηρεσιακά συμβούλια, όπως όφειλαν να το πράττουν διαχρονικά, οφείλουν και τώρα να δηλώσουν ότι οι ανάγκες των σχολείων είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που εμφανίζει το υπουργείο Παιδείας και με τη στάση τους να μην νομιμοποιήσουν την προσπάθεια λογιστικών περικοπών στην εκπαίδευση.
Καλούμε τους κατοίκους των τοπικών κοινωνιών να αντιδράσουν για τη διασφάλιση ύπαρξης σχολικών μονάδων για τα παιδιά τους και την εκπαιδευτική κοινότητα σε επαγρύπνηση για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ρεθύμνου είναι κάθετα αντίθετος στις λογικές των περικοπών στην εκπαίδευση και της συρρίκνωσης του δημόσιου σχολείου που οδηγεί στην ερήμωση, ειδικά, της υπαίθρου.