Την 4η θέση πανελλαδικά κατέκτησε η ομάδα του 1ου ΓΕΛ Ρεθύμνου Robo1οGEL
Στο Ρέθυμνο, και συγκεκριμένα στο 14ο δημοτικό σχολείο, διεξήχθη το φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με τίτλο «Unknown Mission League» (UML) για την Περιφέρεια Κρήτης, με τη συμμετοχή 120 περίπου παιδιών και φοιτητών χωρισμένων σε 31 ομάδες.
Το πανελλήνιο πρωτάθλημα για την περιφέρεια Κρήτης πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή όπου οι ομάδες κλήθηκαν να διεκπεραιώσουν μέσα σε τρεις ώρες την αποστολή, που τους έγινε γνωστή την ίδια μέρα του διαγωνισμού, και να κατασκευάσουν ένα αυτόνομο ρομπότ με τα εργαλεία και τα υλικά που διέθεταν στο πλαίσιο του πρωταθλήματος.
Διοργανωτής του διαγωνισμού UML ήταν ο Ελληνικός Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής H.E.R.O. (Hellinic Educational Robotics Organization) και στο Ρέθυμνο πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Κέντρου Εκπαίδευσης και Δημιουργίας «Μικρόκοσμος».
Παράλληλα με το Ρέθυμνο, το πρωτάθλημα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής UML πραγματοποιούνταν ταυτόχρονα και σε άλλες 11 πόλεις της χώρας. Με τη λήξη της διαγωνιστικής διαδικασίας η τελική κατασκευή που δημιούργησαν οι ομάδες μέσα σε τρεις ώρες βαθμολογήθηκε από την κριτική επιτροπή, διαμορφώνοντας την κατάταξη και αναδεικνύοντας τους νικητές τόσο πανελλαδικά, όσο και σε κάθε περιφέρεια ξεχωριστά.
Στην Περιφέρεια Κρήτης την 1η θέση πήρε η ομάδα Robo1οGEL του 1ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου και την 4η θέση σε πανελλαδικό επίπεδο.
Στόχος του πρωταθλήματος Εκπαιδευτικής Ρομποτικής UML ήταν η ενίσχυση της κριτικής σκέψης των παιδιών, του ομαδικού πνεύματος και της συνεργασίας, όπως επίσης η εξάσκηση στην επίλυση προβλημάτων, στη μάθηση υπό πίεση και στη χρήση της φαντασίας με δημιουργικό τρόπο.
Ο Γιάννης Καρουζάκης, διευθύνων σύμβουλος του Ελληνικού Οργανισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής H.E.R.O. – διοργανωτή του πρωταθλήματος UML, μίλησε για τη διαδικασία που ακολούθησαν οι συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού. Όπως τόνισε η Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι ένας τρόπος να μάθουν τα παιδιά πως λειτουργεί οτιδήποτε υπάρχει στον κόσμο, προσομοιάζοντας αντικείμενα από την πραγματική ζωή.
Όπως δήλωσε ο ίδιος στα «Ρ.Ν.», τα παιδιά αρχικά δημιούργησαν μια κατασκευή και στη συνέχεια προχώρησαν στον προγραμματισμό της ώστε να ανταποκρίνεται στις εντολές που παίρνουν:
«Έχουμε δύο μέρη. Το ένα είναι της εκπαιδευτικής ρομποτικής στο οποίο τα παιδιά ήρθαν αντιμέτωπα με το να κατασκευάσουν ένα ρομπότ ώστε να αποκτήσουν γνώσεις μηχανικής προσομοιάζοντας αντικείμενα της πραγματικής ζωής, όπως για παράδειγμα να μάθουν πως λειτουργεί ένα ψυγείο προσεγγίζοντάς το μηχανικά και βρίσκοντας πως θα το κατασκευάσουν. Αφού έκαναν μια κατασκευή, ακολούθησε ο προγραμματισμός της, δηλαδή έδωσαν κάποιες εντολές με τη σειρά, τις οποίες εκτελεί το ρομπότ με σκοπό να κάνει κάτι. Για παράδειγμα, αφού κατασκευάσουμε το ζώο και του βάλουμε τα τέσσερα πόδια, μετά θα του δώσουμε τις εντολές για να μπορέσει να προχωρήσει. Έδωσαν λοιπόν εντολή σε έναν κινητήρα να δώσει κίνηση και στη συνέχεια έδωσαν έναν αισθητήρα. Όπως έχουν οι άνθρωποι τις αισθήσεις τους και καταλαβαίνουν το πως αλληλοεπιδράει ο άνθρωπος, έτσι αντιστοίχως και το ρομπότ αντιλαμβάνεται το περιβάλλον του μέσω των αισθητήρων που τους δίνουμε. Οπότε τα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν και να προγραμματίσουν μια κατασκευή ώστε να προσομοιάσουν κάτι».
Από τη μεριά της η υπεύθυνη του Κέντρου Εκπαίδευσης και Δημιουργίας «Μικρόκοσμος» Μαρία Παρταλά, συνδιοργανώτρια του πρωταθλήματος στο Ρέθυμνο, μίλησε για την εμπειρία των μαθητών με τη συμμετοχή τους σε αυτόν τον διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, όπως επίσης ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού στο Ρέθυμνο:
«Ο διαγωνισμός UML ήταν μια ευκαιρία για τους μαθητές της Κρήτης να εξελίξουν τη δημιουργικότητά τους και να αναπτύξουν τις τεχνολογικές τους δεξιότητες. Το κέντρο εκπαίδευσης «Μικρόκοσμος» είναι περήφανο για τον τρόπο που οι μαθητές μας αντιμετώπισαν την άγνωστη αυτή πρόκληση του φετινού διαγωνισμού UML και για τη διάκρισή τους στην 3η θέση! Η διάκρισή τους αυτή μας γέμισε χαρά και αισιοδοξία για τις μελλοντικές διοργανώσεις».
«Ευχαριστούμε θερμά τους συνδιοργανωτές, τους χορηγούς, τον Ερυθρό Σταυρό και όλους τους συμμετέχοντες για τη συμβολή τους στην επιτυχία αυτή. Συνεχίζουμε να ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη της ρομποτικής στην εκπαίδευση και ανυπομονούμε να συμμετέχουμε σε επόμενους διαγωνισμούς του Ελληνικού Οργανισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής HERO».