Η «είδηση» είναι για γέλια και για κλάματα! Αλλά αν το ξανασκεφτούμε είναι μόνο για κλάματα! Μάλλον για πολλά κλάματα!
Μαθητής σε επαρχιακό σχολείο της Κρήτης -λέει- αφίχθη μετά πολυτελούς αυτοκινήτου στο σχολείο του, καθώς οι αποστάσεις στο χωριό του προφανώς τεράστιες και η κόπωση του μαθητή τέτοια που φανταστείτε ότι αποκοιμήθηκε μέσα στην τάξη, έτσι ώστε να χρειασθεί αφύπνιση εντός της σχολικής τάξης, προκειμένου ο «κατάκοπος» οδηγός του πολυτελούς αυτοκινήτου να το μετακινήσει, γιατί είχε μπλοκάρει την κίνηση στο μισό χωριό με τον τρόπο που το είχε σταθμεύσει!
Δηλαδή, κανένας σεβασμός για τον ύπνο του νεαρού που χρειάστηκε να τον διακόψει -πληροφορίες αναφέρουν ότι τον συνέχισε αμέσως μετά- στη σχολική τάξη του, παρά την εξελισσόμενη φασαρία των συμμαθητών και καθηγητών του.
Γιατί τώρα το παραπάνω περιστατικό είναι για κλάματα; Διότι προφανώς δείχνει την απόλυτη κατάντια που έχει περιέλθει η νεοελληνική κοινωνική «κουλτούρα» που με την ανοχή ή τη συνέργεια οικογένειας, κοινωνίας, εκπαίδευσης παράγει θρασίμια της γκλαμουριάς, της μαγκιάς και της απόλυτης ασυδοσίας. Ο νεαρός εν προκειμένω, ως μάγκας και καραμπουζουκλής λειτουργεί με νοοτροπία που περιφρονεί τους πάντες και τα πάντα γύρω του, επιδεικνύει την ταξική του υπεροχή, ταυτόχρονα με την διανοητική του ένδεια, διασύρει μαζί του την οικογένεια και την τοπική κοινωνία, οι οποίες αργά ή γρήγορα θα κληθούν να πληρώσουν το τίμημα αυτής της αφασίας τους.
Ο συγκεκριμένος νεαρός τι μπορεί να εκτιμήσει και τι μπορεί να σεβαστεί στο εγγύς ή το απώτερο μέλλον; Μάλλον όχι και πολλά πράγματα…
Αλλά το μεγάλο πρόβλημα είναι η νοοτροπία που καλλιεργείται και δεν έχει να κάνει με το συγκεκριμένο νεαρό, τη συγκεκριμένη οικογένεια, το συγκεκριμένο σχολείο. Έχει να κάνει με την πλήρη ισοπέδωση του αξιακού κώδικα, όπου όλα «επιτρέπονται», αρκεί να λειτουργείς με το απαραίτητο «θράσος».