Ως αντιεκπαιδευτικό χαρακτηρίζει η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου το Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, που έδωσε προς διαβούλευση το υπουργείο και ζητά την άμεση απόσυρσή του.
Στην σχετική ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕΡ αναφέρει:
«Μέσα στην πανδημία, με κλειστά τα σχολεία, με περιορισμούς στην κυκλοφορία, την αναστολή πολιτικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων σε ισχύ, με τους εκπαιδευτικούς να μην μπορούν να πραγματοποιήσουν Γενικές Συνελεύσεις, το υπουργείο Παιδείας έδωσε προς διαβούλευση πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία με πρόθεση να ψηφιστεί τις επόμενες ημέρες.
Για τα συγκεκριμένα μέτρα του πολυνομοσχεδίου θα τοποθετηθούμε με επόμενο αναλυτικό κείμενο. Οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι ενδεικτικό των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης είναι να θεσμοθετήσει την Τράπεζα Θεμάτων και την κατάργηση της διδασκαλίας της κοινωνιολογίας, ενώ αδιαφορεί και συγκαλύπτει τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας, τα μορφωτικά ελλείμματα που αυξάνονται και τις ανισότητες που οξύνονται από την αδυναμία μεγάλου μέρους των μαθητών μας να αποκτήσουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αξιοποιεί κυνικά τις σημερινές συνθήκες για να υλοποιήσουν τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια. Οι σχεδιασμοί και η τακτική της κυβέρνησης θα καταδικαστεί από όλη την κοινωνία.
Θα μας βρουν μπροστά τους – Τα δικαιώματά μας δεν μπαίνουν σε καραντίνα. Όχι στο νομοσχέδιο για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας».
Παράσταση διαμαρτυρίας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης
Την πλήρη αντίθεσή της για το Νομοσχέδιο για την παιδεία, εκφράζει και η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης, η οποία καλεί τις Ενώσεις και τους Συλλόγους γονέων να πάρουν αποφάσεις καταδίκης του αντιδραστικού νομοσχεδίου.
Για σήμερα Τρίτη, 28 Απριλίου, η Ομοσπονδία με ολιγομελή αντιπροσωπεία και τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας, θα πραγματοποιήσει στις 12 το μεσημέρι παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, στο Ηράκλειο.
Η Ομοσπονδία, αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της ότι:
«Το νομοσχέδιο που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με αλλαγές στα προγράμματα σπουδών από το Νηπιαγωγείο ως το Λύκειο, για μια ακόμα φορά ενισχύει την αποσπασματική γνώση και την μορφωτική και οικονομική διαφοροποίηση των σχολείων άρα και της εκπαίδευσης. Διαμορφώνει ένα σχολείο ακόμα πιο εξοντωτικό και εχθρικό για τα παιδιά μας.
Είμαστε αδιαπραγμάτευτα αντίθετοι με:
Την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη από 22 σε τουλάχιστον 24 σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Προϊσταμένου/Διευθυντή, καθώς και την καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα 2θέσια και πάνω Νηπιαγωγεία.
Την εισαγωγή των «εργαστηρίων δεξιοτήτων» γιατί αποσυνδέουν θεματικές ενότητες από τα γνωστικά αντικείμενα στη βάση ενός στέρεου επιστημονικού παιδαγωγικού υπόβαθρου κι έτσι ενισχύεται η αποσπασματικότητα της γνώσης.
Την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Γυμνάσιο, γιατί πιστεύουμε ότι δεν αντιμετωπίζει ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο τα εκπαιδευτικά προβλήματα.
Την εισαγωγή εκ νέου της «Τράπεζας Θεμάτων» από την Α’ Λυκείου με «πανελλαδικού τύπου» εξετάσεις που οδηγούν στην πλήρη μετατροπή του Λυκείου σε ένα «εξεταστικό μαραθώνιο» με λιγότερο ελεύθερο χρόνο, περισσότερο άγχος και μεγαλύτερη οικονομική αφαίμαξη των λαϊκών οικογενειών λόγω αύξησης των φροντιστηρίων.
Τις Ομάδες Προσανατολισμού στη Β’ Λυκείου που απομακρύνουν από τη Γενική Παιδεία και οδηγούν σε πρώιμη επαγγελματική επιλογή από τη Β’ τάξη.
Τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη, καθώς έτσι κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους.
Την αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και τις λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών, αγνοώντας τον παιδαγωγικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας ως διδακτικό αντικείμενο στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας. Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής.
Την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων με βάση και τις επιδόσεις των μαθητών με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη δημιουργία αυτόνομων οικονομικά, διοικητικά και σε επίπεδο αναλυτικών προγραμμάτων σχολικών μονάδων, που θα πρέπει να βρίσκουν «πόρους» για την επιβίωσή τους (χορηγούς, δίδακτρα κ.ά.) και να προσελκύουν μαθητές- πελάτες. Οι γονείς θα πρέπει να βάζουν το χέρι στην τσέπη για τη μόρφωση των παιδιών τους.
Την εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης, που σκοπό έχει την από κοινού με το σχολείο διαχείριση της φτώχειας από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.
Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων που οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών».