Στην τελική ευθεία βρίσκεται η αδειοδότηση της ίδρυσης του υδατοδρομίου στο Ρέθυμνο, καθώς ήδη υπέγραψε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, τη σχετική ΚΥΑ και εκκρεμεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η υπογραφή των υπουργών Ναυτιλίας και Οικονομικών, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για τη προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού που θα ορίσει τον ανάδοχο, ο οποίος έχει την υποχρέωση της διαχείρισης και λειτουργίας του, καθώς επίσης και της προμήθειας των απαραίτητων υποδομών.
Η άδεια ίδρυσης του υδατοδρομίου θα είναι στο όνομα του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου, που είναι ο φορέας στον οποίο θα αποδίδονται τα σχετικά τέλη παραχώρησης του παράκτιου και υδάτινου χώρου, καθώς και μέρος των εισιτηρίων.
Σύμφωνα με την πρόεδρο του Λ.Τ., Ρένα Κουτσαλεδάκη, το φετινό καλοκαίρι θα εξελιχτούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες και ο στόχος είναι το 2022 καλώς εχόντων των πραγμάτων ο σχεδιασμός, που εδώ και χρόνια έχει ξεκινήσει, να αρχίσει σταδιακά να υλοποιείται.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η χωροθετημένη πλευρά του Εμπορικού Λιμένα, όπου θα λειτουργήσει το υδατοδρόμιο, αλλά και όλη η όμορη περιοχή, έχει ήδη «σφραγισθεί» από πλευράς ηχορρύπανσης, ενώ θα υπάρχουν συνεχείς έλεγχοι, ώστε να μην υπάρξει καμία όχληση από τη λειτουργία των πτήσεων των υδροπλάνων.
Σε σχετικές δηλώσεις της στα «Ρ.Ν.», η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου εξέφρασε την ικανοποίησή της για την υπουργική υπογραφή επισημαίνοντας πως ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία μιας υποδομής που θα ενισχύσει το τουριστικό προϊόν και την οικονομία του τόπου: «Μετά από πολυετή προσπάθεια επετεύχθη η υπογραφή για την αδειοδότηση ίδρυσης του υδατοδρομίου Ρέθυμνου από τον υφυπουργό Υποδομών, Γιάννη Κεφαλογιάννη και έχει αποσταλεί για να υπογραφεί και από τον υπουργό Ναυτιλίας και από τον υπουργό Οικονομικών. Είναι μια λειτουργία που έχει ανάγκη το Ρέθυμνο, καθώς πρόκειται για μια άλλη πρόταση, που ενισχύει τον τουριστικό προϊόν και ενισχύει την τοπική οικονομία, διασύνδεει τον προορισμό μας και τον ενισχύει ως προς το κομμάτι των υποδομών με άλλους προορισμούς. Μετά τις υπογραφές των αρμόδιων υπουργών θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου που θα έχει τη διαχείριση και τη λειτουργία του. Μέσα από τον διαγωνισμό θα προβλέπεται επίσης η προμήθεια, η τοποθέτηση όλου του τεχνικού εξοπλισμού του υδατοδρομίου. Ο ανάδοχος θα το διαχειρίζεται, θα το λειτουργεί και θα αποδίδει στο Λιμενικό Ταμείο, στο όνομα το οποίο είναι η άδεια, χρήματα από τις παραχωρήσεις και από τα εισιτήρια. Εκτιμώ ότι πτητικό έργο θα έχουμε το 2022, γιατί θα πρέπει να γίνει ο διαγωνισμός να πάρει ο ανάδοχος τις εγκρίσεις από τα υπουργεία» και πρόσθεσε ότι:
«Η πτήση υδροπλάνου προβλέπει την προσγείωσή του 800 μέτρα έξω από την είσοδο του λιμένα, με προδιαγεγραμμένες πορείες και τρία διαφορετικά δρομολόγια. Ανάλογα με τη δυνατότητα του κυματισμού και του αέρα θα προσθαλασσώνει το υδροπλάνο και θα προσεγγίζει την εξέδρα που προβλέπεται να τοποθετηθεί πίσω από τον αιγυπτιακό φάρο.
Εκεί θα επιβιβάζονται και θα αποβιβάζονται 19 επιβάτες. Είναι πολύ σημαντικό ότι η καινούρια νομοθεσία είναι πολύ ευέλικτη, καθώς δεν αποκλείει ο δεύτερος σταθμός προσέγγισης να μην είναι υδατοδρόμιο, που σημαίνει ότι το υδροπλάνο μετά το Ρέθυμνο, μπορεί να προσγειωθεί και σε υδάτινο πεδίο.
Όμως είναι πολύ σημαντικό και απαραίτητο να δημιουργηθούν σταθμοί και δίκτυα, να υπάρχει οργανωμένο πτητικό δίκτυο και να υπάρχει αναγνωρισμένη και σύγχρονη διασύνδεση των τουριστικών προορισμών. Είναι καθοριστική στο σχεδιασμό αυτό η συμβολή του υφυπουργού Υποδομών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, τόσο για το Ρέθυμνο όσο και για ολόκληρη τη χώρα».