Ιδιαίτερα «θερμός» θα είναι ο Σεπτέμβριος για τον χώρο της παιδείας, καθώς ακαδημαϊκοί, δάσκαλοι και καθηγητές ανοίγουν τον χορό των κινητοποιήσεων αντιδρώντας στην εφαρμογή του μέτρου της διαθεσιμότητας, αλλά και στις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού, που καθιστούν, όπως υποστηρίζουν, ιδιαίτερα δύσκολη την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ήδη το ΤΕΙ Κρήτης με χθεσινή απόφαση των μελών της Γενικής του Συνέλευσης ανέστειλε τη λειτουργία του Τεχνολογικού Ιδρύματος από αύριο Πέμπτη ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την υποχρηματοδότησή του, αλλά και τις ελλείψεις σε διοικητικό προσωπικό, όπως αυτές διαμορφώνονται από την εφαρμογή των μέτρων της κυβέρνησης.
Η απόφαση αυτή του λουκέτου ουσιαστικά «τινάσσει στον αέρα» την εξεταστική περίοδο που έχει ήδη ξεκινήσει για τους φοιτητές του ΤΕΙ. Ταυτόχρονα για αύριο Πέμπτη και την Παρασκευή οι ενιαίοι Φορείς Διδασκόντων των σχολών της Πανεπιστημιούπολης Γάλλου καλούν τους συναδέλφους τους να απέχουν από τις εξετάσεις και να μην παραδώσουν βαθμολογία για την εξεταστική του Σεπτεμβρίου ως ένδειξη διαμαρτυρίας και ταυτόχρονα συμπαράστασης στους διοικητικούς υπαλλήλους του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, οι οποίοι τίθενται σε διαθεσιμότητα.
Ανάλογη είναι και η εικόνα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Ρεθύμνου. Δάσκαλοι και καθηγητές εμφανίζονται αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις με απεργίες αντιδρώντας και αυτοί στο μέτρο της διαθεσιμότητας, αλλά και στις τεράστιες, όπως καταγγέλλουν, ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, που έχουν ως αποτέλεσμα η σχολική χρονιά να ξεκινά με τους χειρότερους οιωνούς.
του Νίκου Παναγιωτόπουλου
ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ
Προσωρινή αναστολή λειτουργίας του ΤΕΙ
• Προβληματισμός για την ομαλή διεξαγωγή της εξεταστικής περιόδου
Έκρυθμο παραμένει το κλίμα στο ΤΕΙ Κρήτης, καθώς κατά την χθεσινή έκτακτη γενική συνέλευση που
πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο, αποφασίσθηκε η αναστολή της διοικητικής και εκπαιδευτικής λειτουργίας του ιδρύματος από την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου μέχρι και την ερχόμενη Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου, ως μία μορφή αντίδρασης στη διαφαινόμενη απομάκρυνση διοικητικού προσωπικού και στην άρνηση του υπουργείου Παιδείας να εγκρίνει την τροποποίηση του προϋπολογισμού και την αξιοποίηση υπολοίπων παρελθόντων ετών.
![](/uploads/news/04-09-2013/249584.jpg)
Την ίδια στιγμή η ομαλή διεξαγωγή της εξεταστικής περιόδου
βρίσκεται στον αέρα, καθώς οι εξετάσεις οι οποίες ξεκίνησαν προχθές
Δευτέρα, διακόπτονται τουλάχιστον μέχρι την επόμενη Τετάρτη, χωρίς
κανείς να μπορεί να πει με σιγουριά πότε θα συνεχιστούν, μία εξέλιξη που
εντείνει τον προβληματισμό της φοιτητικής κοινότητας.
βρίσκεται στον αέρα, καθώς οι εξετάσεις οι οποίες ξεκίνησαν προχθές
Δευτέρα, διακόπτονται τουλάχιστον μέχρι την επόμενη Τετάρτη, χωρίς
κανείς να μπορεί να πει με σιγουριά πότε θα συνεχιστούν, μία εξέλιξη που
εντείνει τον προβληματισμό της φοιτητικής κοινότητας.
Στη γενική
συνέλευση στην οποία μετείχαν τα μέλη της κεντρικής διοίκησης, οι
διευθυντές των σχολών, οι προϊστάμενοι των τμημάτων, όπως επίσης
εκπρόσωποι διοικητικών και τεχνικών υπαλλήλων και εκπαιδευτικών,
διατυπώθηκαν και κατατέθηκαν δύο βασικές προτάσεις. Η πρώτη πρόταση είχε
ως επίκεντρο την άμεση έναρξη των κινητοποιήσεων και η δεύτερη οι
κινητοποιήσεις να πραγματοποιηθούν μετά το πέρας των εξετάσεων. Η
πλειοψηφία ωστόσο αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας του ιδρύματος άμεσα
και μάλιστα μέσα στην εξεταστική περίοδο, προκειμένου να σταλθεί ένα
ηχηρό μήνυμα στην κυβέρνηση.
συνέλευση στην οποία μετείχαν τα μέλη της κεντρικής διοίκησης, οι
διευθυντές των σχολών, οι προϊστάμενοι των τμημάτων, όπως επίσης
εκπρόσωποι διοικητικών και τεχνικών υπαλλήλων και εκπαιδευτικών,
διατυπώθηκαν και κατατέθηκαν δύο βασικές προτάσεις. Η πρώτη πρόταση είχε
ως επίκεντρο την άμεση έναρξη των κινητοποιήσεων και η δεύτερη οι
κινητοποιήσεις να πραγματοποιηθούν μετά το πέρας των εξετάσεων. Η
πλειοψηφία ωστόσο αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας του ιδρύματος άμεσα
και μάλιστα μέσα στην εξεταστική περίοδο, προκειμένου να σταλθεί ένα
ηχηρό μήνυμα στην κυβέρνηση.
Σύμφωνα τώρα με πληροφορίες της
εφημερίδας μας οι εγγραφές των 1.980 πρωτοετών φοιτητών, οι οποίοι
εισήχθησαν στο ΤΕΙ Κρήτης, θα ξεκινήσουν κανονικά την επόμενη Τετάρτη 11
Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθούν στις 27 του ίδιου μήνα. Για την ομαλή
τέλεση της διαδικασίας θα εξυπηρετούν κανονικά τους νέους φοιτητές οι
γραμματείες των σχολών του ιδρύματος.
εφημερίδας μας οι εγγραφές των 1.980 πρωτοετών φοιτητών, οι οποίοι
εισήχθησαν στο ΤΕΙ Κρήτης, θα ξεκινήσουν κανονικά την επόμενη Τετάρτη 11
Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθούν στις 27 του ίδιου μήνα. Για την ομαλή
τέλεση της διαδικασίας θα εξυπηρετούν κανονικά τους νέους φοιτητές οι
γραμματείες των σχολών του ιδρύματος.
Το τοπίο πάντως στο ΤΕΙ Κρήτης
παραμένει θολό, καθώς από τη μία η ειλημμένη όπως όλα δείχνουν απόφαση
του υπουργείου Παιδείας να μειωθεί το διοικητικό προσωπικό του ιδρύματος
και από την άλλη ο συρρικνωμένος προϋπολογισμός, έχουν προκαλέσει την
έντονη αντίδραση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των υπαλλήλων του ΤΕΙ,
οι οποίοι εμφανίζονται έτοιμοι να προβούν σε δυναμικότερες
κινητοποιήσεις.
παραμένει θολό, καθώς από τη μία η ειλημμένη όπως όλα δείχνουν απόφαση
του υπουργείου Παιδείας να μειωθεί το διοικητικό προσωπικό του ιδρύματος
και από την άλλη ο συρρικνωμένος προϋπολογισμός, έχουν προκαλέσει την
έντονη αντίδραση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των υπαλλήλων του ΤΕΙ,
οι οποίοι εμφανίζονται έτοιμοι να προβούν σε δυναμικότερες
κινητοποιήσεις.
Μάλιστα μέσα από σχετική ανακοίνωση που εξέδωσαν από
κοινού την προηγούμενη εβδομάδα οι σύλλογοι εκπαιδευτικών και
διοικητικού και τεχνικού προσωπικού του ΤΕΙ Κρήτης προανήγγειλαν την
έναρξη συνομιλιών με συνδικαλιστικούς φορείς του Πανεπιστημίου και του
Πολυτεχνείου Κρήτης, αλλά και με φορείς της Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου με στόχο τον καλύτερο δυνατό
συντονισμό ενεργειών, το αμέσως επόμενο διάστημα.
κοινού την προηγούμενη εβδομάδα οι σύλλογοι εκπαιδευτικών και
διοικητικού και τεχνικού προσωπικού του ΤΕΙ Κρήτης προανήγγειλαν την
έναρξη συνομιλιών με συνδικαλιστικούς φορείς του Πανεπιστημίου και του
Πολυτεχνείου Κρήτης, αλλά και με φορείς της Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προκειμένου με στόχο τον καλύτερο δυνατό
συντονισμό ενεργειών, το αμέσως επόμενο διάστημα.
Μιλώντας στα «Ρ.Ν.»
ο πρόεδρος του ΤΕΙ Κρήτης Βαγγέλης Καπετανάκης, αναφέρθηκε στην απόφαση
που έλαβε χθες η γενική συνέλευση του ιδρύματος και στις δύσκολες
συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στο ίδρυμα, εκφράζοντας την πλήρη
αντίθεσή του στα σχέδια του αρμόδιου υπουργείου Παιδείας για το ΤΕΙ
Κρήτης.
ο πρόεδρος του ΤΕΙ Κρήτης Βαγγέλης Καπετανάκης, αναφέρθηκε στην απόφαση
που έλαβε χθες η γενική συνέλευση του ιδρύματος και στις δύσκολες
συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στο ίδρυμα, εκφράζοντας την πλήρη
αντίθεσή του στα σχέδια του αρμόδιου υπουργείου Παιδείας για το ΤΕΙ
Κρήτης.
«Η γενική συνέλευση είχε ως θέμα τη φημολογούμενη απομάκρυνση
διοικητικού προσωπικού από το ΤΕΙ Κρήτης για δεύτερη συνεχή φορά.
Είμαστε από τα λίγα ιδρύματα στην Ελλάδα που έχουμε χάσει διοικητικό
προσωπικό στα πλαίσια της κινητικότητας. Η αλήθεια είναι πως έχουμε
υποστελέχωση των διοικητικών υπηρεσιών μας και χρειαζόμαστε περίπου 65
άτομα για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας.
Ταυτόχρονα έντονη είναι η φημολογία ότι θα απομακρυνθεί επιπλέον ειδικό
τεχνικό προσωπικό από το ίδρυμα, τη στιγμή που εξαιτίας «βροχής»
συνταξιοδοτήσεων έχουν παραμείνει μόνο 33 υπάλληλοι με ότι και αν αυτό
συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία του ΤΕΙ Κρήτης. Η ανώτατη
εκπαίδευση πρέπει να έχει έστω την αναγκαία σύνθεση σε προσωπικό και τα
απαραίτητα κονδύλια, διαφορετικά δεν θα μπορέσουμε στο μέλλον να
παρέχουμε το επίπεδο εκπαίδευσης που επιθυμούμε» επεσήμανε ο πρόεδρος
του ΤΕΙ Κρήτης.
διοικητικού προσωπικού από το ΤΕΙ Κρήτης για δεύτερη συνεχή φορά.
Είμαστε από τα λίγα ιδρύματα στην Ελλάδα που έχουμε χάσει διοικητικό
προσωπικό στα πλαίσια της κινητικότητας. Η αλήθεια είναι πως έχουμε
υποστελέχωση των διοικητικών υπηρεσιών μας και χρειαζόμαστε περίπου 65
άτομα για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας.
Ταυτόχρονα έντονη είναι η φημολογία ότι θα απομακρυνθεί επιπλέον ειδικό
τεχνικό προσωπικό από το ίδρυμα, τη στιγμή που εξαιτίας «βροχής»
συνταξιοδοτήσεων έχουν παραμείνει μόνο 33 υπάλληλοι με ότι και αν αυτό
συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία του ΤΕΙ Κρήτης. Η ανώτατη
εκπαίδευση πρέπει να έχει έστω την αναγκαία σύνθεση σε προσωπικό και τα
απαραίτητα κονδύλια, διαφορετικά δεν θα μπορέσουμε στο μέλλον να
παρέχουμε το επίπεδο εκπαίδευσης που επιθυμούμε» επεσήμανε ο πρόεδρος
του ΤΕΙ Κρήτης.
της Ελπίδας Αριστείδου
«ΚΑΘΕ ΠΕΡΥΣΙ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ» ΛΕΝΕ ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ
Πρώτο κουδούνι με τεράστιες ελλείψεις
εκπαιδευτικών στο Ρέθυμνο
εκπαιδευτικών στο Ρέθυμνο
• «Το δημόσιο σχολείο συρρικνώνεται» τονίζει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Με πολλά κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, δασκάλους, νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων ξεκινά την επόμενη εβδομάδα η σχολική χρονιά στο Ρέθυμνο. Οι ελλείψεις αυτές σε συνδυασμό με την σημαντικά μειωμένη χρηματοδότηση για την παιδεία, όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου δημιουργεί ένα εφιαλτικό σκηνικό για τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία του νομού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσαν χθες στη διάρκεια συνέντευξης
τύπου, υπάρχουν 62 κενά σε δασκάλους, 35 σε νηπιαγωγούς, ενώ σοβαρές
είναι οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, όπως είναι οι
γυμναστές, οι καθηγητές αγγλικών, θεατρικών σπουδών, ενώ αποδομημένα
εμφανίζονται τα τμήματα ένταξης. Η εικόνα αυτή όπως τόνισαν μπορεί να
είναι ακόμα χειρότερη, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει οι
αποσπάσεις, ενώ τεράστια καθυστέρηση παρατηρήθηκε και με την πρόσληψη
αναπληρωτών, οι πίνακες των οποίων αναρτήθηκαν μόλις χθες.
τύπου, υπάρχουν 62 κενά σε δασκάλους, 35 σε νηπιαγωγούς, ενώ σοβαρές
είναι οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, όπως είναι οι
γυμναστές, οι καθηγητές αγγλικών, θεατρικών σπουδών, ενώ αποδομημένα
εμφανίζονται τα τμήματα ένταξης. Η εικόνα αυτή όπως τόνισαν μπορεί να
είναι ακόμα χειρότερη, καθώς μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει οι
αποσπάσεις, ενώ τεράστια καθυστέρηση παρατηρήθηκε και με την πρόσληψη
αναπληρωτών, οι πίνακες των οποίων αναρτήθηκαν μόλις χθες.
![](/uploads/news/04-09-2013/249593.jpg)
ο κ. Γιώργος Τρούλης, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου
ανέφερε: «Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε τα αποτελέσματα της
νεοφιλελεύθερης πολιτικής της κυβέρνησης -των τελευταίων κυβερνήσεων που
ουσιαστικά οδηγούν στην συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Τα
προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι τεράστια. Το μεγαλύτερο πρόβλημα
που θα αντιμετωπίσει φέτος ο εκπαιδευτικός κόσμος και γενικότερα η
κοινωνία είναι το ζήτημα της υποχρηματοδότησης, και των ελλείψεων
προσωπικού. Στο Ρέθυμνο έχουμε 62 κενά δασκάλων, έχουμε 35 κενά
νηπιαγωγών, τεράστια κενά σε ειδικότητες, 15 γυμναστές, 15 δασκάλους
αγγλικών, κάμποσα κενά στο μάθημα των καλλιτεχνικών, των θεατρικών
σπουδών. Επίσης, θα έχουμε τεράστια προβλήματα στα τμήματα ένταξης
-έχουμε 15 κενά σε δασκάλους και νηπιαγωγούς- 75 περιπτώσεις
εγκεκριμένων διαγνώσεων για παράλληλη στήριξη σε δασκάλους και 20 σε
νηπιαγωγούς. Σε ότι αφορά τις μετατάξεις βρισκόμαστε πολύ πίσω, καθώς
δεν έχουν ολοκληρωθεί οι αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ. Αυτό σημαίνει
πρακτικά ότι θα καθυστερήσει η χρονιά να ξεκινήσει εύρυθμα και επιπλέον
δεν είναι τα πραγματικά κενά αυτά, καθώς ενδεχομένως να προκύψουν
περισσότερα».
Ο πρόεδρος του Συλλόγου των Εκπαιδευτικών αναφέρθηκε
παράλληλα και στις δυσκολίες που υπάρχουν με το θέμα της μεταφοράς των
μαθητών αλλά και στην έλλειψη καθαριστριών για τα σχολεία, που όπως
τόνισε είναι ζητήματα που χρήζουν σοβαρής αντιμετώπισης από το αρμόδιο
Υπουργείο: «Φοβόμαστε ότι αυτή η συρρίκνωση θα οδηγήσει σε μεγάλα
προβλήματα. Το κόστος των δαπανών που χρειάζονται οι σχολικές μονάδες
αναγκαστικά θα μετακυλήσει από την πολιτεία στους γονείς και αυτό είναι
ένα τεράστιο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε στο σύνολό του. Επίσης
υπάρχει θέμα με τις καθαρίστριες. Απαιτείται τετραπλάσιος αριθμός και
το ζήτημα της υγειονομικής κατάστασης των σχολείων είναι ένα σοβαρό
θέμα, το οποίο δεν το αντιμετωπίζει αναλόγως το Υπουργείο» τόνισε μεταξύ
άλλων ο κ. Τρούλης.
παράλληλα και στις δυσκολίες που υπάρχουν με το θέμα της μεταφοράς των
μαθητών αλλά και στην έλλειψη καθαριστριών για τα σχολεία, που όπως
τόνισε είναι ζητήματα που χρήζουν σοβαρής αντιμετώπισης από το αρμόδιο
Υπουργείο: «Φοβόμαστε ότι αυτή η συρρίκνωση θα οδηγήσει σε μεγάλα
προβλήματα. Το κόστος των δαπανών που χρειάζονται οι σχολικές μονάδες
αναγκαστικά θα μετακυλήσει από την πολιτεία στους γονείς και αυτό είναι
ένα τεράστιο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε στο σύνολό του. Επίσης
υπάρχει θέμα με τις καθαρίστριες. Απαιτείται τετραπλάσιος αριθμός και
το ζήτημα της υγειονομικής κατάστασης των σχολείων είναι ένα σοβαρό
θέμα, το οποίο δεν το αντιμετωπίζει αναλόγως το Υπουργείο» τόνισε μεταξύ
άλλων ο κ. Τρούλης.
Οι εκπαιδευτικοί προσανατολίζονται σε
κινητοποιήσεις σε συνεργασία με την ΑΔΕΔΥ στις 15 ή στις 16 Σεπτεμβρίου,
ενώ τις επόμενες ημέρες θα έχουν συναντήσεις τόσο με τους βουλευτές όσο
και με όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία όπως είναι
οι Ενώσεις Γονέων, προκειμένου από κοινού να αναζητήσουν λύσεις για τα
προβλήματά τους. «Θα πρέπει να είμαστε πολύ κοντά με τους γονείς και
όλους τους ανθρώπους που συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία,
είμαστε ήδη σε επαφή με την Ένωση Γονέων του Ρεθύμνου. Εμείς ως σύλλογος
αναγνωρίζοντας τα προβλήματα, που υπάρχουν έχουμε συγκαλέσει έκτακτη
Γ.Σ. την Τέταρτη στο 2ο Δημοτικό Σχολείο. Τις επόμενες μέρες θα κάνουμε
συναντήσεις με τους βουλευτές για να τους ενημερώσουμε διεξοδικά για τα
προβλήματά μας και να τα φέρουν στην Βουλή. Βρισκόμαστε δίπλα σε όλες
τις ομάδες, σε όλους τους φορείς, ώστε να διαμορφωθεί ένα
πανεκπαιδευτικό πανϋπαλληλικό μέτωπο απέναντι σε αυτές τις πολιτικές. Θα
πρέπει η πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της να δώσει τα εχέγγυα
εκείνα που χρειάζονται, για να έχουμε μια ουσιαστική δημόσια δωρεάν
εκπαίδευση».
κινητοποιήσεις σε συνεργασία με την ΑΔΕΔΥ στις 15 ή στις 16 Σεπτεμβρίου,
ενώ τις επόμενες ημέρες θα έχουν συναντήσεις τόσο με τους βουλευτές όσο
και με όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία όπως είναι
οι Ενώσεις Γονέων, προκειμένου από κοινού να αναζητήσουν λύσεις για τα
προβλήματά τους. «Θα πρέπει να είμαστε πολύ κοντά με τους γονείς και
όλους τους ανθρώπους που συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία,
είμαστε ήδη σε επαφή με την Ένωση Γονέων του Ρεθύμνου. Εμείς ως σύλλογος
αναγνωρίζοντας τα προβλήματα, που υπάρχουν έχουμε συγκαλέσει έκτακτη
Γ.Σ. την Τέταρτη στο 2ο Δημοτικό Σχολείο. Τις επόμενες μέρες θα κάνουμε
συναντήσεις με τους βουλευτές για να τους ενημερώσουμε διεξοδικά για τα
προβλήματά μας και να τα φέρουν στην Βουλή. Βρισκόμαστε δίπλα σε όλες
τις ομάδες, σε όλους τους φορείς, ώστε να διαμορφωθεί ένα
πανεκπαιδευτικό πανϋπαλληλικό μέτωπο απέναντι σε αυτές τις πολιτικές. Θα
πρέπει η πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της να δώσει τα εχέγγυα
εκείνα που χρειάζονται, για να έχουμε μια ουσιαστική δημόσια δωρεάν
εκπαίδευση».
Καταγγέλλουν αδιαφανείς διαδικασίες στις υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών
Οι
εκπαιδευτικοί παράλληλα καταγγέλλουν αδιαφανείς διαδικασίες στις
υπηρεσιακές τους μεταβολές. Χαρακτηριστικά, το μέλος του Δ.Σ. του
Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Γιάννης Μαρινάτος σε γραπτή
δήλωσή του τονίζει μεταξύ άλλων: «Χιλιάδες εκπαιδευτικών με τις
οικογένειές τους παρακολουθούν ανήσυχοι τις μεθοδεύσεις του Υπουργείου
και βλέπουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό να ανατρέπεται μη
γνωρίζοντας λίγες ημέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς σε ποια
πόλη θα επιτελέσουν το εκπαιδευτικό τους έργο. Για παράδειγμα σήμερα
03/09/13 συνεδρίαζε το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ΚΥΣΠΕ), το αρμόδιο
θεσμοθετημένο όργανο για την υλοποίηση των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών
από περιοχή σε περιοχή, προκειμένου να εξετάσει τις αποσπάσεις με βάση
τα λειτουργικά κενά. Ενώ η διαδικασία ήταν σε εξέλιξη, με εντολή της
πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, απεστάλησαν στις Διευθύνσεις Π.Ε. τα
ονόματα κάποιων αποσπασμένων εκπαιδευτικών ειδικών κατηγοριών χωρίς να
έχει γνωμοδοτήσει το ΚΥΣΠΕ και χωρίς να έχουν υπογραφεί οι σχετικές
καταστάσεις. Η ενέργεια αυτή είναι πέρα για πέρα παράνομη, αφού το Π.Δ.
1/2003 προβλέπει γνωμοδότηση του ΚΥΣΠΕ για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε
ΠΥΣΠΕ. Επίσης πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκαν 3.495 μετατάξεις
εκπαιδευτικών από τη Δ/θμια στην Α/θμια εκπαίδευση με αδιαφανή τρόπο.
Είναι πρωτοφανές να πραγματοποιούνται 3.495 υποχρεωτικές μετατάξεις
εκπαιδευτικών και να μην ανακοινώνονται τα μόριά τους, προκειμένου να
υπάρχει έλεγχος και διαφάνεια. Όπως, επίσης, είναι πρωτοφανές οι
υποψήφιοι να δηλώνουν οι ίδιοι τα μόριά τους με υπεύθυνη δήλωση και να
μην γίνεται κανένας έλεγχος, από την υπηρεσία, των στοιχείων που
δηλώθηκαν. Οι μετατάξεις έγιναν από το γραφείο του υπουργού Παιδείας και
όχι από την αρμόδια υπηρεσία, η οποία δεν γνώριζε τίποτε ούτε για τα
κριτήρια, ούτε για τον τρόπο με τον οποίο έγιναν. Καταργήθηκαν,
επομένως, και στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα θεσμοθετημένα Υπηρεσιακά
Συμβούλια (ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ) και τα κενά και τα πλεονάσματα προσδιορίστηκαν
από μονοπρόσωπα όργανα: Διευθυντές Εκπαίδευσης, Περιφερειακούς
Διευθυντές, Υπουργό Παιδείας. Ανακοινώθηκε ότι οι θέσεις αυτές είναι
οργανικές χωρίς, ωστόσο, αυτές να έχουν ακόμη συσταθεί και χωρίς να
έχουν δοθεί ως κενά για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης του 2013. Το υπουργείο Παιδείας με τις τακτικές που
ακολουθεί διολισθαίνει σε εποχές θλιβερές και χρονικά πολύ μακρινές που
όλοι μας θέλουμε να ξεχάσουμε».
εκπαιδευτικοί παράλληλα καταγγέλλουν αδιαφανείς διαδικασίες στις
υπηρεσιακές τους μεταβολές. Χαρακτηριστικά, το μέλος του Δ.Σ. του
Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Γιάννης Μαρινάτος σε γραπτή
δήλωσή του τονίζει μεταξύ άλλων: «Χιλιάδες εκπαιδευτικών με τις
οικογένειές τους παρακολουθούν ανήσυχοι τις μεθοδεύσεις του Υπουργείου
και βλέπουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό να ανατρέπεται μη
γνωρίζοντας λίγες ημέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς σε ποια
πόλη θα επιτελέσουν το εκπαιδευτικό τους έργο. Για παράδειγμα σήμερα
03/09/13 συνεδρίαζε το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ΚΥΣΠΕ), το αρμόδιο
θεσμοθετημένο όργανο για την υλοποίηση των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών
από περιοχή σε περιοχή, προκειμένου να εξετάσει τις αποσπάσεις με βάση
τα λειτουργικά κενά. Ενώ η διαδικασία ήταν σε εξέλιξη, με εντολή της
πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, απεστάλησαν στις Διευθύνσεις Π.Ε. τα
ονόματα κάποιων αποσπασμένων εκπαιδευτικών ειδικών κατηγοριών χωρίς να
έχει γνωμοδοτήσει το ΚΥΣΠΕ και χωρίς να έχουν υπογραφεί οι σχετικές
καταστάσεις. Η ενέργεια αυτή είναι πέρα για πέρα παράνομη, αφού το Π.Δ.
1/2003 προβλέπει γνωμοδότηση του ΚΥΣΠΕ για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε
ΠΥΣΠΕ. Επίσης πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκαν 3.495 μετατάξεις
εκπαιδευτικών από τη Δ/θμια στην Α/θμια εκπαίδευση με αδιαφανή τρόπο.
Είναι πρωτοφανές να πραγματοποιούνται 3.495 υποχρεωτικές μετατάξεις
εκπαιδευτικών και να μην ανακοινώνονται τα μόριά τους, προκειμένου να
υπάρχει έλεγχος και διαφάνεια. Όπως, επίσης, είναι πρωτοφανές οι
υποψήφιοι να δηλώνουν οι ίδιοι τα μόριά τους με υπεύθυνη δήλωση και να
μην γίνεται κανένας έλεγχος, από την υπηρεσία, των στοιχείων που
δηλώθηκαν. Οι μετατάξεις έγιναν από το γραφείο του υπουργού Παιδείας και
όχι από την αρμόδια υπηρεσία, η οποία δεν γνώριζε τίποτε ούτε για τα
κριτήρια, ούτε για τον τρόπο με τον οποίο έγιναν. Καταργήθηκαν,
επομένως, και στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα θεσμοθετημένα Υπηρεσιακά
Συμβούλια (ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ) και τα κενά και τα πλεονάσματα προσδιορίστηκαν
από μονοπρόσωπα όργανα: Διευθυντές Εκπαίδευσης, Περιφερειακούς
Διευθυντές, Υπουργό Παιδείας. Ανακοινώθηκε ότι οι θέσεις αυτές είναι
οργανικές χωρίς, ωστόσο, αυτές να έχουν ακόμη συσταθεί και χωρίς να
έχουν δοθεί ως κενά για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης του 2013. Το υπουργείο Παιδείας με τις τακτικές που
ακολουθεί διολισθαίνει σε εποχές θλιβερές και χρονικά πολύ μακρινές που
όλοι μας θέλουμε να ξεχάσουμε».
«Η εκπαίδευση βρίσκεται στο στόχαστρο της κυβέρνησης»
Σε κοινή ανακοίνωσή τους μετά την σύσκεψη των Συλλόγων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των τεσσάρων
νομών της Κρήτης για τα προβλήματα της φετινής σχολικής χρονιάς οι δάσκαλοι μεταξύ άλλων τονίζουν: «Το σχολείο μετατρέπεται τάχιστα στο σχολείο της αγοράς, φτηνό, φτωχό, ευέλικτο, αυταρχικό με πληροφορίες και δεξιότητες, μακριά από τη γνώση και την κριτική σκέψη. Η διάλυση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης προωθείται γοργά. Οι διαθεσιμότητες άνοιξαν την Κερκόπορτα. Οι υποχρεωτικές μετατάξεις ακολούθησαν δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους εκπαιδευτικούς σε Α’βάθμια και Β’βάθμια εκπαίδευση. Αν όλα αυτά περάσουν, τα επόμενα βήματα αφορούν την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση, το εργασιακό και διδακτικό ωράριο, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις. Εδώ και τώρα οργανώνουμε την πάλη μας, ξεπερνώντας τις πλαστές διαιρέσεις μεταξύ «περίσσιων και χρήσιμων υπαλλήλων και ειδικοτήτων», μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Με πλατιά εργατική ενότητα και συσπείρωση, οργανώνουμε την πάλη μας με στόχο την ανατροπή κυβέρνησης-Ε.Ε.-ΔΝΤ και κάθε άλλου επίδοξου διαχειριστή της ίδιας πολιτικής. Με συντονισμένο-διακλαδικό αγώνα, στηριγμένο στη δημοκρατία των γενικών συνελεύσεων, μπορούμε να νικήσουμε».
![](/uploads/news/04-09-2013/249592.jpg)
ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΜΕΘΑΥΡΙΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Κινητοποιήσεις για τη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Οι Ενιαίοι Φορείς Διδασκόντων της Σχολής Επιστημών Αγωγής, της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και της Φιλοσοφικής Σχολής συμπαραστέκονται ενεργά στον αγώνα των Διοικητικών Υπαλλήλων και προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις, ξεκινώντας με την πρόσκληση προς τα μέλη τους να απέχουν από τις εξετάσεις στις 5 και 6 Σεπτεμβρίου και να μην παραδώσουν βαθμολογία για την εξεταστική του Σεπτεμβρίου.
Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή τους με αφορμή την εφαρμογή του μέτρου της
διαθεσιμότητας για τους διοικητικούς υπαλλήλους του ΑΕΙ αναφέρουν
χαρακτηριστικά:
διαθεσιμότητας για τους διοικητικούς υπαλλήλους του ΑΕΙ αναφέρουν
χαρακτηριστικά:
«Στο ανοικτό Δ.Σ. των Ενιαίων Φορέων Διδασκόντων των
Σχολών Ρεθύμνου, που συγκλήθηκε έκτακτα την Δευτέρα λόγω της
δρομολογημένης από το Υ.ΠΑΙ.Θ. διαθεσιμότητας 1.500 από τους 7.751
υπαλλήλους των ΑΕΙ, διατυπώθηκαν τα εξής:
Σχολών Ρεθύμνου, που συγκλήθηκε έκτακτα την Δευτέρα λόγω της
δρομολογημένης από το Υ.ΠΑΙ.Θ. διαθεσιμότητας 1.500 από τους 7.751
υπαλλήλους των ΑΕΙ, διατυπώθηκαν τα εξής:
• Εκφράστηκε από όλους τους
συμμετέχοντες, διδάσκοντες και διοικητικούς υπαλλήλους, η έντονη
ανησυχία για
την συρρίκνωση και συγχώνευση υπηρεσιών και δομών του
Πανεπιστημίου Κρήτης ως συνέπεια της κατάργησης θέσεων με βάση τη
διαθεσιμότητα διοικητικών υπαλλήλων.
συμμετέχοντες, διδάσκοντες και διοικητικούς υπαλλήλους, η έντονη
ανησυχία για
![](/uploads/news/04-09-2013/249595.jpg)
Πανεπιστημίου Κρήτης ως συνέπεια της κατάργησης θέσεων με βάση τη
διαθεσιμότητα διοικητικών υπαλλήλων.
• Η διαθεσιμότητα, ως μια
διαδικασία που βρίσκεται σε διαρκή εξέλιξη σύμφωνα με τις υποδείξεις της
Τρόικα, προαναγγέλλει και μελλοντικές απολύσεις διδακτικού προσωπικού,
ως επακόλουθο τακτικών αποψίλωσης/συγχώνευσης Ακαδημαϊκών Τμημάτων.
διαδικασία που βρίσκεται σε διαρκή εξέλιξη σύμφωνα με τις υποδείξεις της
Τρόικα, προαναγγέλλει και μελλοντικές απολύσεις διδακτικού προσωπικού,
ως επακόλουθο τακτικών αποψίλωσης/συγχώνευσης Ακαδημαϊκών Τμημάτων.
•
Η αξιολόγηση δομών, υπηρεσιών και έργου (διοικητικού και ακαδημαϊκού)
είναι απαραίτητη για την απρόσκοπτη και αποδοτική λειτουργία του
Πανεπιστημίου. Όμως η διαδικασία αξιολόγησης που προβλέπεται από το
υπάρχον θεσμικό πλαίσιο είναι εντελώς διαφορετική από τις διαδικασίες
μοριοδότησης που «θεσμοθετούνται» ενόψει της διαθεσιμότητας, οι οποίες
είναι ούτως ή άλλως παράλογες ως προς τα κριτήριά τους, αλλά είναι
επιπλέον παράνομες και ανήθικες εφόσον εφαρμοστούν εκ των προτέρων στο
προσωπικό πριν αυτό βγει σε διαθεσιμότητα.
Η αξιολόγηση δομών, υπηρεσιών και έργου (διοικητικού και ακαδημαϊκού)
είναι απαραίτητη για την απρόσκοπτη και αποδοτική λειτουργία του
Πανεπιστημίου. Όμως η διαδικασία αξιολόγησης που προβλέπεται από το
υπάρχον θεσμικό πλαίσιο είναι εντελώς διαφορετική από τις διαδικασίες
μοριοδότησης που «θεσμοθετούνται» ενόψει της διαθεσιμότητας, οι οποίες
είναι ούτως ή άλλως παράλογες ως προς τα κριτήριά τους, αλλά είναι
επιπλέον παράνομες και ανήθικες εφόσον εφαρμοστούν εκ των προτέρων στο
προσωπικό πριν αυτό βγει σε διαθεσιμότητα.
• Απέναντι στις
απαράδεκτες απαιτήσεις του υπουργείου για βιαστική αποστολή ποσοτικών
και αξιολογικών στοιχείων σχετικά με υπηρεσίες και δομές του
Πανεπιστημίου Κρήτης και για προσχηματική «αναδιάρθρωσή» τους με νέο
οργανόγραμμα μέχρι τις 15/9, η Διοίκηση του Ιδρύματος δεν πρέπει να
υιοθετήσει τη δημοσιοϋπαλληλική λογική της συμμόρφωσης, αλλά να τις
αγνοήσει υπερασπιζόμενη την αυτοτέλεια του Ιδρύματος, και να ενημερώσει
αναλυτικά την Ακαδημαϊκή Κοινότητα για τις σχετικές της ενέργειες προς
αυτήν την κατεύθυνση. Η αλληλεγγύη της Κοινότητας είναι σήμερα
περισσότερο αναγκαία παρά ποτέ. Μπροστά στη βέβαιη προσπάθεια του
Υπουργείου να επιβάλλει τη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων, τα
Δ.Σ. των Ενιαίων Φορέων Διδασκόντων Σχολών Ρεθύμνου καλούν επιπλέον τις
Πρυτανικές αρχές του Πανεπιστημίου Κρήτης να προχωρήσουν σε ασφαλιστικά
μέτρα εναντίον της κατάργησης θέσεων και της διαθεσιμότητας προσωπικού.
Και επειδή -όπως και οι ίδιες οι πρυτανικές αρχές παραδέχονται επίσημα
(5 Αυγούστου 2013)- η διαθεσιμότητα οδηγεί τα Πανεπιστήμια σε αδυναμία
λειτουργίας, το θεσμικό κλείσιμο του Πανεπιστημίου αποτελεί τη λογική
συνέπεια της παραπάνω παραδοχής, σε περίπτωση που το Υπουργείο κωφεύσει
απέναντι στις εκκλήσεις και προχωρήσει στον ακρωτηριασμό της διοικητικής
του λειτουργίας.
απαράδεκτες απαιτήσεις του υπουργείου για βιαστική αποστολή ποσοτικών
και αξιολογικών στοιχείων σχετικά με υπηρεσίες και δομές του
Πανεπιστημίου Κρήτης και για προσχηματική «αναδιάρθρωσή» τους με νέο
οργανόγραμμα μέχρι τις 15/9, η Διοίκηση του Ιδρύματος δεν πρέπει να
υιοθετήσει τη δημοσιοϋπαλληλική λογική της συμμόρφωσης, αλλά να τις
αγνοήσει υπερασπιζόμενη την αυτοτέλεια του Ιδρύματος, και να ενημερώσει
αναλυτικά την Ακαδημαϊκή Κοινότητα για τις σχετικές της ενέργειες προς
αυτήν την κατεύθυνση. Η αλληλεγγύη της Κοινότητας είναι σήμερα
περισσότερο αναγκαία παρά ποτέ. Μπροστά στη βέβαιη προσπάθεια του
Υπουργείου να επιβάλλει τη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων, τα
Δ.Σ. των Ενιαίων Φορέων Διδασκόντων Σχολών Ρεθύμνου καλούν επιπλέον τις
Πρυτανικές αρχές του Πανεπιστημίου Κρήτης να προχωρήσουν σε ασφαλιστικά
μέτρα εναντίον της κατάργησης θέσεων και της διαθεσιμότητας προσωπικού.
Και επειδή -όπως και οι ίδιες οι πρυτανικές αρχές παραδέχονται επίσημα
(5 Αυγούστου 2013)- η διαθεσιμότητα οδηγεί τα Πανεπιστήμια σε αδυναμία
λειτουργίας, το θεσμικό κλείσιμο του Πανεπιστημίου αποτελεί τη λογική
συνέπεια της παραπάνω παραδοχής, σε περίπτωση που το Υπουργείο κωφεύσει
απέναντι στις εκκλήσεις και προχωρήσει στον ακρωτηριασμό της διοικητικής
του λειτουργίας.
Με δεδομένη τη φανερή πλέον πρόθεση της κυβέρνησης
να οδηγήσει το κοινωνικό κράτος σε διάλυση, οι σημερινές εξελίξεις στο
μέτωπο της διαθεσιμότητας προδιαγράφουν το μέλλον του καθενός μας».
να οδηγήσει το κοινωνικό κράτος σε διάλυση, οι σημερινές εξελίξεις στο
μέτωπο της διαθεσιμότητας προδιαγράφουν το μέλλον του καθενός μας».
Ανακοίνωση-επιστολή από το Σύλλογο
Φοιτητών Οικονομικών ΕπιστημώνΑντιδράσεις για το νέο οδηγό σπουδών
Φοιτητών Οικονομικών ΕπιστημώνΑντιδράσεις για το νέο οδηγό σπουδών
Ανοιχτή
επιστολή-ανακοίνωση απευθύνουν οι φοιτητές του Συλλόγου Οικονομικών
Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης με αφορμή της αλλαγή του προγράμματος
σπουδών.
επιστολή-ανακοίνωση απευθύνουν οι φοιτητές του Συλλόγου Οικονομικών
Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης με αφορμή της αλλαγή του προγράμματος
σπουδών.
Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν: «Ως φοιτητές
του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης,
ενημερωθήκαμε μέσα στον Αύγουστο με ανακοίνωση της Γραμματείας του
τμήματός μας για την αλλαγή του προγράμματος σπουδών μας, που όπως
πληροφορηθήκαμε οι αλλαγές που γίνονται επηρεάζουν όχι μόνο τους
νεοεισαχθέντες φοιτητές για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά αλλά και όλους εμάς
τους φοιτητές των μεγαλύτερων ετών.
του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης,
ενημερωθήκαμε μέσα στον Αύγουστο με ανακοίνωση της Γραμματείας του
τμήματός μας για την αλλαγή του προγράμματος σπουδών μας, που όπως
πληροφορηθήκαμε οι αλλαγές που γίνονται επηρεάζουν όχι μόνο τους
νεοεισαχθέντες φοιτητές για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά αλλά και όλους εμάς
τους φοιτητές των μεγαλύτερων ετών.
Αρχικά η αλλαγή του οδηγού
σπουδών έγινε με αφορμή την πρόβλεψη που υπάρχει στο νόμο
«Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλου» για την κατανομή 240 πιστωτικών μονάδων
(ECTS) για την απόκτηση πτυχίου ανταγωνιστικού στο εξωτερικό και,
συγκεκριμένα, την κατανομή αυτών σε 60 πιστωτικές μονάδες ανά έτος.
σπουδών έγινε με αφορμή την πρόβλεψη που υπάρχει στο νόμο
«Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλου» για την κατανομή 240 πιστωτικών μονάδων
(ECTS) για την απόκτηση πτυχίου ανταγωνιστικού στο εξωτερικό και,
συγκεκριμένα, την κατανομή αυτών σε 60 πιστωτικές μονάδες ανά έτος.
Τα προβλήματα που δημιουργούνται είναι:
Α) Πτυχία δύο ταχυτήτων.
Β) Κίνδυνος διαγραφής φοιτητών, σύμφωνα με ομολογία του Προέδρου του τμήματός μας.
Γ)
Οι φοιτητές μεγαλύτερων ετών αιφνιδιάστηκαν, διότι είχαν προγραμματίσει
τις σπουδές τους, βάσει του παλιού οδηγού σπουδών και έτσι είχαν
ρυθμίσει τις υποχρεώσεις τους.
Οι φοιτητές μεγαλύτερων ετών αιφνιδιάστηκαν, διότι είχαν προγραμματίσει
τις σπουδές τους, βάσει του παλιού οδηγού σπουδών και έτσι είχαν
ρυθμίσει τις υποχρεώσεις τους.
Δ) Τα πτυχία μας παύουν να είναι ισοδύναμα σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις.
Κύριοι αναγνώστες να σημειώσουμε ότι τα άλλα τμήματα του Π.Κ. δεν έχουν λάβει υπόψη τις 60 πιστωτικές μονάδες ανά έτος.
Ως σύλλογος φοιτητών Οικονομικών Επιστημών προτείνουμε:
Α)
Συνολική κατάργηση του νέου νόμου για την παιδεία, ο οποίος ανοίγει την
κερκόπορτα της ιδιωτικοποίησης και ενός άλλου μοντέλου εκπαίδευσης που
δεν ταιριάζει στην συνταγματικά κατοχυρωμένη δημόσια και δωρεάν παιδεία.
Συνολική κατάργηση του νέου νόμου για την παιδεία, ο οποίος ανοίγει την
κερκόπορτα της ιδιωτικοποίησης και ενός άλλου μοντέλου εκπαίδευσης που
δεν ταιριάζει στην συνταγματικά κατοχυρωμένη δημόσια και δωρεάν παιδεία.
Β)
Η Σύγκλητος του Π.Κ. να πάρει απόφαση που να μην δεσμεύει τα τμήματα να
έχουν το όριο των 60 πιστωτικών μονάδων ανά έτος, εφόσον δεν επιτευχθεί
αυτό το αίτημα, ζητάμε από την Σύγκλητο να ισχύσει ο νέος νόμος από του
χρόνου και μόνο για τους πρωτοετείς φοιτητές που θα εισαχθούν το
ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 και να διαμορφωθεί καλύτερα, ώστε να προκύψει
ένα ευέλικτο και λειτουργικό πρόγραμμα σπουδών και γι’ αυτούς.
Η Σύγκλητος του Π.Κ. να πάρει απόφαση που να μην δεσμεύει τα τμήματα να
έχουν το όριο των 60 πιστωτικών μονάδων ανά έτος, εφόσον δεν επιτευχθεί
αυτό το αίτημα, ζητάμε από την Σύγκλητο να ισχύσει ο νέος νόμος από του
χρόνου και μόνο για τους πρωτοετείς φοιτητές που θα εισαχθούν το
ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 και να διαμορφωθεί καλύτερα, ώστε να προκύψει
ένα ευέλικτο και λειτουργικό πρόγραμμα σπουδών και γι’ αυτούς.
Γ)
Ζητάμε συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη για το θέμα που έχει προκύψει,
καθώς και για άλλα ακαδημαϊκά θέματα του πανεπιστημίου.
Ζητάμε συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη για το θέμα που έχει προκύψει,
καθώς και για άλλα ακαδημαϊκά θέματα του πανεπιστημίου.
Στους
δύσκολους καιρούς που ζούμε οι συνθήκες διαβίωσής μας τόσο σε μια άλλη
πόλη όσο και οι συνθήκες διεξαγωγής των σπουδών μας γίνονται όλο και πιο
δύσκολες, όπου αναγκαζόμαστε κάποιοι από εμάς να εργαζόμαστε ακόμα και
ανασφάλιστοι για να επιβιώσουμε οικονομικά. Ο νέος οδηγός σπουδών όπως
διαμορφώθηκε μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά ώστε να εγκαταλείψουμε τις
σπουδές μας.
δύσκολους καιρούς που ζούμε οι συνθήκες διαβίωσής μας τόσο σε μια άλλη
πόλη όσο και οι συνθήκες διεξαγωγής των σπουδών μας γίνονται όλο και πιο
δύσκολες, όπου αναγκαζόμαστε κάποιοι από εμάς να εργαζόμαστε ακόμα και
ανασφάλιστοι για να επιβιώσουμε οικονομικά. Ο νέος οδηγός σπουδών όπως
διαμορφώθηκε μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά ώστε να εγκαταλείψουμε τις
σπουδές μας.
Ζητάμε την στήριξη της τοπικής κοινωνίας και δεσμευόμαστε να αλλάξουμε το νέο οδηγό σπουδών».