Σημαντικές παραμένουν οι ελλείψεις Ειδικής Αγωγής τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Ρεθύμνου. Μόνιμοι διορισμοί και αναπληρωτές κάλυψαν μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών κενών, με αποτέλεσμα στο σύνολό τους οι σχολικές μονάδες να ξεκινήσουν κανονικά τη λειτουργία τους από την περασμένη εβδομάδα, ωστόσο το πρόβλημα εντοπίζεται στην παράλληλη στήριξη, όπου λόγω έλλειψης ικανού αριθμού προσωπικού οι διευθυντές Εκπαίδευσης επιχείρησαν με το υπάρχον προσωπικό να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών.
Ειδικότερα, στο 40% ανέρχονται οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής στα γυμνάσια και τα λύκεια του νομού, ενώ μόνο για παράλληλη στήριξη στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία του νομού απαιτούνται 80 εκπαιδευτικοί.
Εν τω μεταξύ αύριο Τετάρτη οι δυο διευθύνσεις Εκπαίδευσης καλούνται να αποστείλουν στο υπουργείο Παιδείας τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής, προκειμένου να ληφθεί σχετική μέριμνα για να καλυφθούν από αναπληρωτές στο πλαίσιο της β’ φάσης των προσλήψεων. Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό πότε θα ακολουθήσει η διαδικασία για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής.
Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της α/βάθμιας Εκπαίδευσης Λάμπρο Καρβούνη, οι ελλείψεις στη Γενική Αγωγή αφορούν σε δέκα θέσεις νηπιαγωγών, έξι δασκάλων, τρεις γυμναστών, πέντε Αγγλικών, τρεις Μουσικής πέντε Εικαστικών, τρεις Θεατρικής Αγωγής, τρεις Πληροφορικής, μια μειωμένου ωραρίου Γερμανικής Γλώσσας, και τέσσερις μειωμένου ωραρίου Αγγλικής στο νηπιαγωγείο.
«Για την Ειδική Αγωγή δεν μας έχουν ενημερώσει πότε θα γίνουν οι προσλήψεις. Θεωρώ σε επόμενη φάση θα μας ζητήσουν τα κενά Ειδικής Αγωγής, όπου εκεί έχουμε δύο κενά ειδικού βοηθητικού προσωπικού και τρία κενά για σχολικό νοσηλευτή. Επίσης έχουμε για παράλληλες στηρίξεις περίπου στα ογδόντα κενά. Αυτά τα πολλά κενά προς το παρόν τα διαχειριζόμαστε, καθώς τα έχουμε μοιράσει στους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς και έχουμε καλύψει όλα τα παιδιά εν μέρει, για να μην είναι κανένα παιδί χωρίς κάλυψη, αλλά περιμένουμε να μας στείλουν και άλλους για να ολοκληρώσουμε την κάλυψη, να είναι πλήρης. Παράλληλα έχουμε και μια κενή θέση εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής για το ειδικό σχολείο» ανέφερε ο κ. Καρβούνης.
Εν τω μεταξύ σημειώνεται ότι σε ό,τι αφορά τον θεσμό του ολοήμερου εκπαιδευτικού προγράμματος σε δημοτικά και νηπιαγωγεία δεν λειτούργησαν όλα τα σχολεία που είχε ανακοινώσει η υπουργός Παιδείας, καθώς δεν εκδηλώθηκε το απαραίτητο ενδιαφέρον από τους γονείς.
Ειδικότερα, όπως είπε ο κ. Καρβούνης λειτουργούν έντεκα ολοήμερα τμήματα σε δημοτικά και επτά ολοήμερα τμήματα σε νηπιαγωγεία, ενώ ο προγραμματισμός ήταν να λειτουργήσουν ως ολοήμερα εικοσιένα δημοτικά και δεκαοχτώ νηπιαγωγεία του Ρεθύμνου: «Δεν λειτούργησαν γιατί δεν συγκεντρώθηκε ο απαραίτητος αριθμός παιδιών. Στα δημοτικά και τα πολυθέσια νηπιαγωγεία – (από τριθέσια και πάνω) – η προϋπόθεση ήταν να υπάρξει ενδιαφέρον από περισσότερους από δέκα μαθητές, στα διθέσια νηπιαγωγεία και δημοτικά επτά μαθητές το λιγότερο και στα μονοθέσια πέντε» εξήγησε.
Σε ό,τι αφορά τη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τον προϊστάμενο Μανούσο Μαραγκάκη, πολύ λίγα είναι τα κενά Γενικής Αγωγής και το όποιο πρόβλημα εντοπίζεται στις παράλληλες στηρίξεις (Ειδική Αγωγή). Ειδικότερα ανέφερε: «Αυτά τα κενά της Ειδικής Αγωγής περιμένουμε να καλύψουμε, γιατί έχουν μείνει ακάλυπτα κατά το 40 %. Τα ειδικά σχολεία λειτουργούν κανονικά, ωστόσο υπάρχει ένα θέμα με τις παράλληλες στηρίξεις. Κάθε παιδί δεν μπορεί να έχει μια εκπαιδευτικό ως παράλληλη στήριξη. Μπορεί να είναι σε ένα τμήμα με δύο παιδιά. Προφανώς οι γονείς θέλουν παράλληλη και ατομική υποστήριξη, δεν γίνεται αυτό. Δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο ατομικής παράλληλης, υπάρχει ένα πλαίσιο παράλληλης υποστήριξης των παιδιών μέσα στο περιβάλλον το κανονικό, της τάξης κ.λπ.» είπε και πρόσθεσε σε ό,τι αφορά τη Γενική Αγωγή ότι τα κενά που εντοπίζονται είναι δυο θέσεις θεολόγων, τέσσερις θέσεις φιλολόγων, μια θέση μειωμένου ωραρίου Πληροφορικής.
Υπό κατάληψη το γυμνάσιο – λύκειο Περάματος
Εν τω μεταξύ, άνοιξε ο χορός των καταλήψεων στο Ρέθυμνο. Την αρχή έκανε χθες το γυμνάσιο – λύκειο Περάματος, οι μαθητές του οποίου όπως προβλέπει η νομοθεσία θα κάνουν από σήμερα τηλεκπαίδευση καθώς το σχολείο έκλεισε.
Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης τα αιτήματα των μαθητών έχουν ως εξής:
«1) Διακοπή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όταν δεν γίνεται μάθημα ( π.χ. λόγω καιρικών φαινομένων).
2) Έλλειψη ικανού αριθμού κάδων απορριμμάτων από το προαύλειο.
3) Δεν υπάρχουν οι απαραίτητες αθλητικές εγκαταστάσεις.
4) Δεν δουλεύει σωστά το καλοριφέρ.
5) Το σχολείο δεν διαθέτει είδη υγιεινής όπως χαρτιά, σαπούνι (ζητούν αντικατάσταση των τούρκικων τουαλετών)».
Διαμαρτυρία της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου για την υποβάθμιση του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού γυμνασίου -λυκείου
Εν τω μεταξύ την έντονη διαμαρτυρία της για την υποβάθμιση του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού γυμνασίου -λυκείου εκφράζει η ΕΛΜΕΡ. Ειδικότερα, σε επιστολή της προς τις σχολικές μονάδες του νομού, τη διεύθυνση Β/βάθμιας, τον δήμο, τον σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, το σωματείο ΑμεΑ και την ένωση Γονέων Μαθητών δήμου Ρεθύμνου αναφέρει:
«Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου εκφράζει προς το υπουργείο Παιδείας την έντονη αγανάκτηση και διαμαρτυρία της για την κατάργηση του τομέα Πληροφορικής του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού γυμνασίου – λυκείου Ρεθύμνου (ΕΝΝΕΓΥ-Λ), ενέργεια με την οποία το σχολείο μένει με μοναδικό τομέα εκείνο της Γεωπονίας.
Είχε προηγηθεί τους προηγούμενους μήνες εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Ρεθύμνου προς το υπουργείο για αντικατάσταση του τομέα Πληροφορικής από τον τομέα Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας (ΥΠΕ). Η πρόταση έγινε δεκτή και στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του δήμου Ρεθύμνου. Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου στη συγκεκριμένη συνεδρίαση είχε καταψηφίσει την πρόταση της αντικατάστασης καθώς για λόγους αρχής – που τελικά έχουν και πρακτική εφαρμογή – δεν συνηγορούμε σε καταργήσεις τομέων αλλά διεκδικούμε την προσθήκη νέων.
Τελικά το υπουργείο «Παιδείας», ενεργώντας παρελκυστικά και ανάλγητα, ενώ σε προφορικό επίπεδο στην επικοινωνία του με τη ΔΔΕ Ρεθύμνου άφηνε να εννοηθεί ότι δεν θα καταργούσε τον τομέα Πληροφορικής χωρίς να ιδρύσει τομέα ΥΠΕ, απλά κατάργησε τον έναν τομέα χωρίς να ιδρύσει άλλον! Έτσι το ΕΝΝΕΓΥ-Λ, ένα σχολείο που είναι ταγμένο στην εκπαίδευση παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, υποβαθμίζεται σε σχολείο με έναν μόνο τομέα.
Τα πράγματα όμως είναι ακόμα χειρότερα! Το υπουργείο δεν δέχεται τη διατήρηση του τομέα Πληροφορικής έστω για έναν χρόνο, ώστε να αποφοιτήσουν οι μαθητές που τέλειωσαν τώρα τη Β΄ λυκείου, αλλά τους αναγκάζει είτε να πάνε στο ΕΠΑΛ (που προφανώς αν μπορούσαν να πάνε στο ΕΠΑΛ θα ήταν ήδη εκεί), είτε να μείνουν στην ίδια τάξη! (Για το συγκεκριμένο θέμα ο προϊστάμενος της ΔΔΕ Ρεθύμνου μάς ενημέρωσε πως έχει υποβάλει αίτημα γραπτής απάντησης από το υπουργείο, καθώς για την ώρα όλα κινούνται στη σφαίρα της προφορικής ενημέρωσης).
Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου:
– Απαιτούμε από το υπουργείο Παιδείας να ακυρώσει άμεσα την απόφαση για κατάργηση του τομέα Πληροφορικής και να ιδρύσει επιπλέον τομέα ΕΠΥ, προβαίνοντας στην ανάλογη στελέχωση.
– Ενημερώνουμε τη διεύθυνση, τον σύλλογο Διδασκόντων και τον σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του ΕΝΕΕΓΥ-Λ, καθώς και το Σωματείο Ατόμων με Αναπηρία νομού Ρεθύμνου, πως είμαστε στο πλευρό τους και θα επιδιώξουμε συντονισμό ενεργειών για την ακύρωση της απόφασης. Καλούμε και την Ένωση Γονέων Μαθητών δήμου Ρεθύμνου να συνδράμει σε αυτή την προσπάθεια.
– Ζητάμε συνάντηση με το τμήμα Παιδείας του δήμου Ρεθύμνου, ει δυνατόν και με τον ίδιο τον δήμαρχο κ. Μαρινάκη, για να συζητήσουμε και αυτό το θέμα και συνολικά το ζήτημα της Ειδικής Αγωγής στα σχολεία του δήμου.
Ο τρόπος που βλέπουμε την Ειδική Αγωγή είναι καθρέφτης της κοινωνίας και της πολιτείας που την εκπροσωπεί».
Παράλληλα, με ερώτηση τους προς την υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Μανόλης Συντυχάκης, Μαρία Κομνήνακα και Διαμάντω Μανωλάκου, ζητούν να μην καταργηθεί ο τομέας Πληροφορικής και να προχωρήσει η ίδρυση του τομέα Υγείας – Πρόνοιας στο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό γυμνάσιο-λύκειο (ΕΝΕΕΓΥ-Λ) Ρεθύμνου και ρωτούν την υπουργό «Τι μέτρα θα πάρει για να μην καταργηθεί ο τομέας Πληροφορικής και να προχωρήσει η ίδρυση του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας στο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό γυμνάσιο-λύκειο (ΕΝΕΕΓΥ-Λ) Ρεθύμνου, και να στελεχωθεί με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό με μόνιμη σχέση εργασίας».
Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την επίλυση του ζητήματος στέγασης – διαμονής των εκπαιδευτικών
Ερώτηση στην υπουργό Παιδείας κατέθεσαν συνολικά 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του βουλευτή Νίκου Ηγουμενίδη για το θέμα της στέγασης – διαμονής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπογραμμίζουν ότι «Σε μείζον κοινωνικό ζήτημα εξελίσσεται πλέον το ζήτημα της εύρεσης στέγης των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έρχονται από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς αντιμέτωποι με το ζήτημα της αδυναμίας εξεύρεσης διαμονής και παράλληλα με την προκλητική αδιαφορία της Κυβέρνησης».
Στο κείμενο της ερώτησης που συνυπογράφουν ο τομεάρχης υγείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ανδρέας Ξανθός και ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκος Φίλης, αναφέρουν ότι το ζήτημα αφορά όλη τη χώρα με πλήθος περιπτώσεων στα νησιά των Κυκλάδων, στα Δωδεκάνησα, στην Κρήτη και στα Ιόνια, οι οποίοι είτε αδυνατούν να βρουν σπίτι είτε αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τα πολύ υψηλά ενοίκια, και ότι τα διαθέσιμα σπίτια είναι πλέον ελάχιστα και όσα δεν έχουν βρει ακόμα ενοικιαστή, προσφέρονται σε τιμές πολύ υψηλές σε σύγκριση με τους μισθούς των δασκάλων και καθηγητών και σίγουρα όχι ανάλογες της ποιότητας των διαμερισμάτων.
«Υπάρχουν πλέον αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που αρνούνται τον διορισμό τους επειδή δεν μπορούν να βρουν διαμέρισμα με ενοίκιο το οποίο να μπορούν να καλύψουν», σημειώνουν στην παρέμβαση τους επισημαίνοντας ότι «το υπουργείο οφείλει να στέκεται δίπλα στους εκπαιδευτικούς και τις ανάγκες τους και δεν μπορεί να σηκώνει τα χέρια και να αντιμετωπίζει με κυνισμό το μείζον ζήτημα της στέγασης και διαμονής των εκπαιδευτικών». Και ρωτούν την αρμόδια υπουργό σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει για την επίλυση του προβλήματος εύρεσης στέγης των εκπαιδευτικών.
Επιπλέον, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσε δια του προέδρου του Αλ. Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη, τεκμηριωμένες προτάσεις για τη δημιουργία Τράπεζας Στέγης από υπάρχοντα διαμερίσματα και κατοικίες είτε του δημοσίου είτε ιδιωτών, με ισχυρά κίνητρα ενεργειακής αναβάθμισης και μείωσης φόρων, ώστε τα ακίνητα αυτά να διατεθούν κατά προτεραιότητα σε νέα ζευγάρια με χαμηλά έως και μηδενικά ενοίκια.