Ολοκληρώθηκε και παραδίδεται στην κυκλοφορία ένα μεγάλο έργο για τον Δήμο Αμαρίου, που αφορά στην κατασκευή νέου τμήματος Φράγμα Ποταμών-Παντάνασσα επαρχιακής οδού (τμήμα Πατσός-Παντάνασσα). Ένα έργο που αποτελούσε πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και εξασφάλισε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 6.850.000 ευρώ. Η σύμβαση με τον ανάδοχο εργολάβο υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2012 και παρά το γεγονός ότι η προγραμματική προέβλεπε την ολοκλήρωσή του τον Μάιο του 2014 ο εργολάβος περάτωσε τις εργασίες και παρέδωσε το έργο τρεις μήνες νωρίτερα. Το έργο αυτό είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ επί νομαρχιακής αυτοδιοίκησης και υλοποιήθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης. Είναι ένα μεγάλο έργο υποδομής που αναμένεται να συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξή της διευκολύνοντας κατά πολύ τις μετακινήσεις ντόπιων και επισκεπτών στον αμαριώτικο δρόμο.
Το οδικό τμήμα Φράγμα Ποταμών-Παντάνασσα, εντάσσεται στον οδικό άξονα Ρέθυμνο-Απόστολοι-Μάνδρες για τη σύνδεση της πόλης του Ρεθύμνου με την επαρχία Αμαρίου. O άξονας αυτός προγραμματίστηκε για να αντικαταστήσει τον αντίστοιχο οδικό άξονα δηλαδή την επαρχιακή οδό του πρωτεύοντος επαρχιακού δικτύου (από 3ο χλμ. εθν. Οδού Ρεθύμνου Ηρακλείου – Πρασιές – Απόστολοι – Γεωργική σχολή – Βυζάρι – Φουρφουράς – Κουρούτες – Νίθαυρις – Αποδούλου – Βαθιακό – Πλάτανος – Άδρακτος – Λοχριά προς Αγ. Βαρβάρα).
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Το αντικείμενο του έργου ήταν η βελτίωση του οδικού τμήματος Πατσός – Παντάνασσα της επαρχιακής οδού 13, συνολικού μήκους 2,5 χλµ. Περίπου. Περιλήφθηκαν εργασίες διάνοιξης της οδού (ορύγματα και επιχώματα), καθώς και οι εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης της οδού (σύμφωνα µε την τυπική διατομή). Περαιτέρω, προβλέφθηκαν οι εξής εργασίες: Για τη γεφύρωση των ανοιγμάτων προβλέπεται η κατασκευή μιας γέφυρας συνολικού ανοίγματος 90µ. και μίας άνω διάβασης ανοίγματος 19µ.
Για την αντιστήριξη των πρανών προβλέπεται η κατασκευή έξι τοίχων αντιστήριξης (πασσαλότοιχων) συνολικού μήκους 297,08 µ. Για την αποφυγή της κατάκλισης του οδοστρώματος προβλέπεται η κατασκευή 15 συνολικά εγκάρσιων τεχνικών έργων (εννέα σωληνωτοί οχετοί και έξι κιβωτοειδείς οχετοί) ενώ για την απαγωγή των οµβρίων προβλέπεται η κατασκευή 10 τάφρων οφρύος, 25 τριγωνικών ρείθρων, 21 στραγγιστηρίων, 1 συλλεκτήρα κυκλικής διατομής (υπόνομος), και 27 φρεατίων υδροσυλλογής. Για τη σήμανση της οδού προβλέπεται η εφαρμογή κατακόρυφης σήμανσης (τοποθέτηση πινακίδων αναγγελίας κινδύνου, ρυθμιστικών πινακίδων καθώς και πληροφοριακών πινακίδων) και οριζόντιας σήμανσης (διαγράμμιση οριογραμμών και διαχωριστικής γραμμής). Για την ασφάλιση της οδού προβλέφθηκε η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας.