Επικαιροποιούνται οι κάρτες διέλευσης και τοποθετούνται δύο επιπλέον κάμερες παρακολούθησης
«Θέλουμε να εφαρμόσουμε την απόφαση του δακτυλίου, ως λέει η κανονιστική, γιατί αυτή τη στιγμή υπάρχουν παρεκκλίσεις», τονίζει ο Ξεζωνάκης
Η αποτελεσματική εφαρμογή του μέτρου του δακτυλίου, ενόψει της νέα σαιζόν, βρίσκεται σε προτεραιότητα, για τη δημοτική αρχή.
Οι εικόνες που καταγράφηκαν πέρυσι με την άναρχη διέλευση Ι.Χ. και δίκυκλων καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας αλλά κυρίως λόγω των φορτοεκφορτώσεων που πραγματοποιούνταν μέχρι και αργά το απόγευμα, δημιούργησαν μια κατάσταση ανυπόφορη για τους πεζούς και κυρίως για τους επισκέπτες που κάθε άλλο παρά σε δρόμο χωρίς αυτοκίνητα κυκλοφορούσαν.
Ήδη όπως ανέφερε στα «Ρ.Ν.» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κυκλοφοριακών θεμάτων, Στέλιος Ξεζωνάκης, έγινε επικαιροποίηση των αδειών διέλευσης στον δακτύλιο, οι οποίες πέρυσι ήταν περί τις 400 και οι οποίες φαίνεται να έχουν ήδη περιοριστεί σημαντικά.
Παράλληλα, όπως ανέφερε, πριν την έναρξη της σαιζόν θα εγκατασταθούν δυο ακόμα κάμερες σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της αστυνόμευσης του μέτρου. Ωστόσο, όπως είπε, αυτό που πρέπει να γίνει και θα γίνει είναι η εφαρμογή κατά γράμμα της υπάρχουσας κανονιστικής για τον δακτύλιο.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στα «Ρ.Ν.», φέτος ο δήμος είναι αποφασισμένος να περιφρουρήσει τον δακτύλιο και να εφαρμόσει χωρίς παρεκκλίσεις τα όσα αυτή προβλέπει: «Μετά το τέλος του μήνα θα γίνουν κάποιες ανακοινώσεις όσον αφορά τον δακτύλιο. Έχουμε προχωρήσει σε μία επικαιροποίηση των καρτών διέλευσης στον δακτύλιο, που έχουμε βρει μεγάλες διαφορές από τα ισχύοντα. Θέλουμε να εφαρμόσουμε την απόφαση του δακτυλίου, ως λέει η κανονιστική, γιατί αυτή τη στιγμή υπάρχουν παρεκκλίσεις από την κανονιστική. Και αυτό το θέμα θέλουμε να το λύσουμε πριν την έναρξη της σαιζόν.
Η κανονιστική αναφέρει ότι η εφαρμογή του μέτρου ξεκινά στις 11 το πρωί και λήγει την επόμενη μέρα στις 6. Τότε προβλέπεται ότι το ιστορικό κέντρο κλείνει για τους πάντες. Και για την φορτοεκφόρτωση και για τους διανομείς και για τους κούριερ.
Ούτε τα ντελίβερι επιτρέπονται σύμφωνα με την κανονιστική.
Για πολύ ειδικούς λόγους, κάποιος μπορεί να ζητήσει άδεια να μπει και να βγει για συγκεκριμένη ώρα, αν έχει μία οικοδομική εργασία ή αν γίνει κάτι πολύ άσχημο.
Οι μόνιμοι κάτοικοι με την σχετική άδεια μπορούν μόνο να διέρχονται και όχι να παρκάρουν».
Ο κ. Ξεζωνάκης πρόσθεσε ότι: «Η νέα σαιζόν με τον δακτύλιο έχει να κάνει με δύο πράγματα, με το ποιοι έχουν άδεια διέλευσης, που από τον Σεπτέμβρη έχουμε ζητήσει δικαιολογητικά από τους δικαιούχους. Στη συνέχεια, εμείς δίνουμε μία λίστα στην αστυνομία με αριθμούς κυκλοφορίας οχημάτων και η αστυνομία με βάση αυτή τη λίστα κόβει κλήσεις ή δεν κόβει. Εμείς την επικαιροποιήσαμε τη λίστα των δικαιούχων – θα περιμένουμε λίγο ακόμα -και θα στείλουμε την καινούργια λίστα στην τροχαία, για να ξέρει σε ποιους θα βεβαιώνει πρόστιμα. Παράλληλα, θα καλέσουμε και τους διανομείς, είτε είναι μεγάλα οχήματα, είτε πιο μικρά για να τους εξηγήσουμε ότι θα εφαρμοστεί φέτος ο δακτύλιος, άρα και το ωράριο», είπε τονίζοντας ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στις φορτοεκφορτώσεις.
Σε ό,τι αφορά το πάγιο αίτημα των κατοίκων της παλιάς πόλης που αφορά στην εξεύρεση θέσεων στάθμευσής, ο κ. Ξεζωνάκης είπε ότι γίνεται μια διερεύνηση προκειμένου να αυξηθούν οι θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης.
«Στην παλιά πόλη γίνεται μία διερεύνηση για να αυξηθούν, ώστε σε κάποια σημεία να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι της παλιάς πόλης, γιατί το υπόλοιπο κομμάτι της ελεγχόμενης περικλείεται σε όποιον έχει το σπίτι του κοντά. Στην παλιά πόλη δεν μπορείς να παρκάρεις μέσα. Θέλουμε να δώσουμε κάρτες ελεύθερης στάθμευσης στους κατοίκους της παλιάς πόλης», είπε.
Αναζητούν λύση για τα τουριστικά λεωφορεία
Παράλληλα, την καλύτερη δυνατή λύση για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας τους καλοκαιρούς μήνες και την αποφυγή των προβλημάτων που είθισται να δημιουργούνται από τα τουριστικά λεωφορεία επεξεργάζεται ο δήμος Ρεθύμνου. Χθες ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κυκλοφοριακών και Συγκοινωνιακών Θεμάτων, είχε συνάντηση στην τεχνική υπηρεσία με ξενοδόχους, πράκτορες και οδηγούς τουριστικών λεωφορείων. Στη διάρκεια της συζήτησης έγινε αναφορά στα προβλήματα που υπάρχουν στη διαδρομή από το Δελφίνι μέχρις και το τέρμα της παραλίας, οπού επικρατεί κυκλοφοριακό κομφούζιο αφού πολλές φορές τα μεγάλα οχήματα επιβιβάζουν και αποβιβάζουν σε σημεία που δεν υπάρχουν στάσεις.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες άπαντες συμφώνησαν ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί η ίδια κατάσταση. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την περιοχή στο ύψος της Καλλιθέας και την κυκλοφοριακή ρύθμιση που είχε κάνει ο δήμος Ρεθύμνης για τα τουριστικά λεωφορεία και τη διαδρομή τους από την οδό Σβάιτσερ επισημάνθηκε ότι ο λόγος που δεν ακολουθείτο αυτή η διαδρομή δεν ήταν λόγω της γεωμετρίας του δρόμου αλλά εξαιτίας των παράνομα σταθμευμένων αυτοκινήτων.
«Εμείς οφείλουμε σαν δήμος να παίρνουμε τις σωστές κυκλοφοριακές αποφάσεις και να μπορούν αυτές να λειτουργούν ή να αστυνομεύονται. Η μελέτη για τη Σβάιτσερ ήταν ορθή, όπως και η απόφαση.
Έγιναν προτάσεις από τους οδηγούς, τους πράκτορες και τους ξενοδόχους και βρεθήκαμε να ταυτιζόμαστε στις διαπιστώσεις αυτές», ανέφερε στα «Ρ.Ν.» ο κ. Ξεζωνάκης.
Κυκλοφοριακή μελέτη
Εν τω μεταξύ εντός έτους θα προκηρυχθεί η κυκλοφοριακή μελέτη για την οποία έχει προβλεφθεί στο τεχνικό πρόγραμμα το ποσό των 100.000 ευρώ. Εμείς θέλουμε να κάνουμε το τεύχος της προκήρυξης, να προδιαγράψουμε σε ποια έκταση θα είναι η μελέτη, τι θα αφορά. Εμάς η διάθεσή μας είναι να πάμε από τον Κουμπέ μέχρι τα Μισίρια. Όμως πρέπει να δούμε τις προδιαγραφές, γιατί όσο μεγαλύτερη έκταση τόσο μεγαλώνει και ο προϋπολογισμός. Θέλουμε να δούμε πόσο θα είναι ο προϋπολογισμός για να κάνουμε τη μεγαλύτερη δυνατή έκταση, να υπολογίσουμε και την έκπτωση που πιθανόν να πάρουμε, για να ξέρουμε ότι έχουμε τα χρήματα που πρέπει για να την κάνουμε την επόμενη διετία. Αυτή η μελέτη θα αφορά τη ροή της κυκλοφορίας, μονοδρομήσεις, σήματα κυκλοφορίας και όχι θέσεις πάρκινγκ. Τα περιφερειακά πάρκινγκ τα δουλεύουμε ξεχωριστά.
Επεξεργάζονται δρομολόγια και στάσεις για την αστική συγκοινωνία
Παράλληλα, προτεραιότητα για τον δήμο Ρεθύμνου είναι η λειτουργία της γραμμής του αστικού λεωφορείου από δυτικά προς το κέντρο της πόλης. Ήδη ο δήμος έχει προμηθευτεί δυο ηλεκτρικά λεωφορεία 25 θέσεων, ωστόσο προϋπόθεση για την έναρξη των δρομολογίων είναι ο καθορισμός της διαδρομής, οι στάσεις και η πρόσληψη οδηγών, θέματα που σιγουρά χρειάζονται χρόνο για να διευθετηθούν: «Αυτή τη στιγμή είμαστε στη διερεύνηση του καθορισμού των στάσεων της διαδρομής των ηλεκτρικών λεωφορείων. Από που θα ξεκινάμε και μέχρι που θα πηγαίνουμε. Τα λεωφορεία είναι 25 θέσεων και είναι δύο. Σίγουρα η έναρξη της διαδρομής θα είναι από τον Κουμπέ, από το ύψος του οικοπέδου «Φραγάκη» μέχρι κέντρο της πόλης. Δεν έχει καθοριστεί το πέρας. Ναι μεν τα λεωφορεία τα έχουμε, αλλά θέλουμε και οδηγούς για να τα οδηγούν. Επίσης χρειάζεται η διαμόρφωση μέρους του οικοπέδου «Φραγάκη» σε χώρο στάθμευσης, για να εξυπηρετεί τη λογική, του πηγαίνει κάποιος με το αυτοκίνητο μέχρι τη στάση, αλλά μετά κατεβαίνει με το λεωφορείο μέχρι το κέντρο.
Λογικά θα χρειαστούμε τέσσερις οδηγούς για την αστική συγκοινωνία, εκεί πρέπει να γίνει διαγωνισμός και προκήρυξη θέσεων».
Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Ξεζωνάκη, αναζητείται χώρος στα ανατολικά προκειμένου να μισθωθεί από τον δήμο για να αξιοποιηθεί ως χώρος στάθμευσης: «Επίσης, ψάχνουμε χώρο για να μισθώσει ο Δήμος στα Ανατολικά, ώστε να δημιουργήσει και δεύτερη γραμμή αστικής συγκοινωνίας, ανατολικά προς το κέντρο. Ανατολικά ο Δήμος δεν έχει πάρκινγκ. Αν βρούμε χώρο απευθείας θα δημιουργήσουμε και μία δεύτερη γραμμή, αλλά δεν θα δημιουργήσουμε μία γραμμή που δεν θα έχει χώρο στάθμευσης δίπλα», είπε.