Με αφορμή άρθρα και δηλώσεις των επικεφαλής και στελεχών των παρατάξεων της μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου του δήμου Ρεθύμνης για τον Δημοτικό Προϋπολογισμό 2025, ο δήμαρχος κ. Γιώργης Χ. Μαρινάκης, σε ανακοίνωσή του τονίζει:
«Είχαμε την τιμή να καταθέσουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο ένα ισοσκελισμένο προϋπολογισμό που καλύπτει κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο όλες τις ανάγκες και τις δράσεις του Δήμου μας.
Η αντιπολίτευση, αν και θα μπορούσε να αντιπροτείνει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο προϋπολογισμού ή να προβεί σε συγκεκριμένες διορθώσεις κατά την ψήφιση του, επέλεξε να αοριστολογήσει με γενικόλογους αφορισμούς, χωρίς στην ουσία να προτείνει τίποτα διαφορετικό.
Η επικεφαλής της Αντιπολίτευσης κ. Ρένα Κουτσαλεδάκη περιορίστηκε και πάλι σε ανέξοδες αοριστολογίες και εικοτολογίες, τις οποίες κατά την προσφιλή συνήθεια της δεν συγκεκριμενοποιεί και πολύ περισσότερο δεν αποδεικνύει.
Ο κ. Μανούσος Μανουσογιάννης κατά την πάγια τακτική του, θεώρησε, ότι η διαδικασία ψήφισης του προϋπολογισμού ήταν μια καλή ευκαιρία, αφενός να αναφερθεί σε κεντρικά πολιτικά ζητήματα, την αρμοδιότητα των οποίων έχει το Κοινοβούλιο και αφετέρου να υπερασπιστεί αναχρονιστικές απόψεις, καταγγέλλοντας την Δημοτική Αρχή για το ύψος των δημοτικών τελών και για απόπειρα ιδιωτικοποίησης του τομέα καθαριότητας.
Μάλιστα, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικής Επιτροπής για την ψήφιση των τελών, αιφνιδιαστικά εισέφερε αντιπρόταση, με την οποία τάχα απαντούσε στην πρόταση της Δημοτικής Αρχής.
Όπως εξηγήσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο και αποτυπώθηκε στα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, η συγκεκριμένη πρόταση του κ. Μανουσογιάννη οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια στην οικονομική κατάρρευση του Δήμου και σε ένα τελείως παράνομο προϋπολογισμό αφού θα ήταν ελλειμματικός κατά το τεράστιο ποσό των περίπου 5 εκατομμυρίων ευρώ και θα συνιστούσε το ποινικό αδίκημα της παράβασης καθήκοντος για τους αιρετούς που θα τον ψήφιζαν.
Συγκεκριμένα, επιδιώκοντας μετά μανίας τάχα να πλήξει τους ξενοδόχους, η πρόταση του κατά το νόμιμο σκέλος της είχε ως διαφοροποίηση «στο τέλος της ημέρας» να εισπράξει ο δήμος επιπλέον 1.471 ευρώ!
Την ίδια στιγμή έπληττε υπέρμετρα τις παραγωγικές επαγγελματικές τάξεις του Ρεθύμνου, όπως ξυλουργούς, συνεργεία και άλλους αντίστοιχους τομείς.
Με την ευκαιρία αυτή και απαντώντας και σε άλλα δημοσιεύματα Δημοτικού Συμβούλου που θεώρησε ως ευκαιρία να εκφράσει τις απόψεις του δια του τύπου, ενώ ήδη είχε δεχθεί καταλυτικές απαντήσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο, να τονίσουμε, ότι η Δημοτική Αρχή επέλεξε στον συγκεκριμένο προϋπολογισμό, εκτός των υπολοίπων δράσεων που έχουν ανάγκη χρηματοδότησης (πολιτισμός, τουρισμός, πολιτική προστασία) να δώσει έμφαση στις δαπάνες που αφορούν τον κοινωνικό τομέα.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται στον προϋπολογισμό κονδύλι ύψους 6.277.465 ευρώ που αφορά στις κοινωνικές υπηρεσίες και στο οποίο ο δήμος συμμετέχει με ίδιους πόρους ύψους 3.781.027 ευρώ. Εκτός των άλλων προϋπολογίζεται να διαθέσουμε 800.000 ευρώ για την λειτουργία του κοινωνικού παντοπωλείου και τα συσσίτια που φιλοξενούνται στον Ι.Ν. Αγίου Κωνσταντίνου και καλύπτονται αποκλειστικά με πόρους του Δήμου.
Στον τομέα της παιδείας και χωρίς να υπολογίζουμε τις τεράστιες δαπάνες επιδιόρθωσης ζημιών, ενεργειακής αναβάθμισης και ό,τι άλλο απαιτείται για την σύγχρονη σχολική υποδομή, ο προϋπολογισμός προβλέπει δαπάνη 3.409.830 ευρώ, εκ των οποίων 1.888.003 καλύπτονται από πόρους του δήμου.
Εάν αθροιστούν τα δύο κονδύλια, αποδεικνύεται, ότι σε αυτούς τους δύο πολύ ευαίσθητους τομείς, ο Δήμος μας, χωρίς να υπολογίζονται οι δαπάνες για υποδομές, θα διαθέσει 5.669.030 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά το θέμα των τελών ο κ. Μανουσογιάννης ακολουθώντας την ίδια παρελκυστική τακτική, προσπαθεί να δημιουργήσει την εντύπωση ότι επιδιώκουμε χωρίς λόγο την ανάθεση της κρίσιμης περιοχής του τέως Δήμου Αρκαδίου σε εργολάβο.
Η επιχειρηματολογία του στηρίζεται σε σύγκριση ανόμοιων καταστάσεων καθώς φέρνει ως παράδειγμα άλλο Δήμο της Αττικής, παραγνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες του Δήμου Ρεθύμνης, του οποίου ο πληθυσμός διπλασιάζεται και τριπλασιάζεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Παραβλέπει δε, ότι ο Δήμος μας εξαπλώνεται σε μία ευρύτερη περιφέρεια που περιλαμβάνει την πόλη και 104 οικισμούς, έχει μεγάλη και διερχόμενη επισκεψιμότητα και διαθέτει μια υπηρεσία που κατά δική της παραδοχή αδυνατεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες, κάτι το οποίο ρητά διατυπώσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Δεν μας ικανοποιεί καθόλου η εικόνα της καθαριότητας σε πολλά σημεία του Δήμου και δη στο ανατολικό μέτωπο και στους οικισμούς. Ως εκ τούτου, θεωρούμε μονόδρομο της συγκεκριμένη επιλογή ανάθεσης σε εργολάβο μέσα από εκπόνηση εξονυχιστικής μελέτης. Άλλωστε ο εργολάβος θα αναδειχθεί μέσα από διαδικασία διαγωνισμού, η νομιμότητα του οποίου θα ελεγχθεί αρμοδίως από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Επιστρέφουμε στον κ. Μανουσογιάννη τις καταγγελτικές διαθέσεις και τις ιδεοληπτικές κραυγές και τονίζουμε ότι οι επιλογές μας έχουν ως μοναδικό γνώμονα τον σεβασμό προς τον πολίτη, τον επισκέπτη και το περιβάλλον μας».