Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ρεθύμνου συμμετείχε στη Γιορτή Φυσικών Επιστημών 2025 με τίτλο: «Ο ρόλος των Φυσικών Επιστημών στο Περιβάλλον, το Κλίμα και την Οικολογία για έναν βιώσιμο πλανήτη» που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στις 10 και 11 Μαΐου στο Σπίτι του Πολιτισμού. Το Σάββατο 10 Μαΐου το Σ.Δ.Ε. βραβεύτηκε για τη συμμετοχή του και την Κυριακή 11 Μαΐου συμμετείχε ενεργά με ομάδα εκπαιδευομένων του Α Κύκλου Σπουδών και με κατασκευή – πείραμα με τίτλο: «Ηλεκτρική Ενέργεια από τα θαλάσσια κύματα».
Οι εκπαιδευόμενοι ανέλαβαν τον ρόλο του Μηχανικού και του Επιστήμονα κατασκευάζοντας πειραματική διάταξη και εξηγώντας με ποιο τρόπο η κυματική ενέργεια των θαλάσσιων κυμάτων αποτελεί μια ανανεώσιμη πηγή με πολλαπλά οφέλη για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
Συγκεκριμένα, μετέτρεψαν τη μηχανική ενέργεια των κυμάτων σε κινητική ενέργεια του συστήματος (σώμα-μεταλλική ράβδος-μαγνήτης), η οποία στη συνέχεια μετατράπηκε σε ηλεκτρική ενέργεια στο πηνίο λόγω επαγωγής.
Όταν ένας μαγνήτης τίθεται σε κίνηση σε σχέση με ένα πηνίο, εμφανίζεται μια επαγόμενη τάση στα άκρα του. Καθώς ο μαγνήτης εισέρχεται και εξέρχεται από το πηνίο, η κυματική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και ανάβουν δύο LED ίδιου χρώματος, τόσο κατά την είσοδο του μαγνήτη στο πηνίο όσο και κατά την έξοδο του από το πηνίο.
Η συγκεκριμένη πειραματική διάταξη αποτελεί έμπνευση της κ. Λουΐζας Δημητρίου, η οποία βραβεύτηκε στους 12ους Πανελλήνιους Αγώνες Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών Science on Stage Greece 2023 και συμμετείχε με τις υπόλοιπες εργασίες των μελών της Ελληνικής αποστολής στο Science on Stage Festival στο Turku της Φινλανδίας το καλοκαίρι του 2024.
Θερμές ευχαριστίες στον κ. Κωστή Χαλκιαδάκη, υπεύθυνο του Ε.Κ.Φ.Ε. Ρεθύμνου για την υποστήριξη και την άψογη συνεργασία.
Τη δράση ανέλαβαν οι εκπαιδεύτριες Επιστημονικού γραμματισμού του Σ.Δ.Ε. Ρεθύμνου: Καμηλάκη Μαρίνα και Κολοκοτρώνη Πηνελόπη.
Ο σύλλογος εκπαιδευτών καθώς και η Διεύθυνση συγχαίρουν τους εκπαιδευόμενους και τις εκπαιδεύτριες για τη συμμετοχή τους και τη συμβολή τους στη διάκριση του σχολείου μας.