Από το γραφείο τύπου του Δήμου Ρεθύμνου, λάβαμε την παρακάτω ανακοίνωση ως απάντηση σε αρνητικά σχόλια που δέχτηκε ο Δήμος σχετικά με εργασίες διαγράμμισης σε συγκεκριμένη οδό της πόλης, όπου το συνεργείο άφησε χωρίς διαγράμμιση σημεία στα οποία είχαν σταθμεύσει αυτοκίνητα.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Δήμου έχει ως εξής:
«Για μία ακόμη φορά το Ρέθυμνο, έτυχε αναφορών, που αναπαράχθηκαν με αξιοσημείωτη ταχύτητα, ενδεικτική του ποιες «ειδήσεις» αξιολογούνται ως σημαντικές, οι οποίες αδικούν κατάφωρα και προκλητικά, την πόλη, τους ανθρώπους της, τα ευρύτατα έργα υποδομών που έχουν εκτελεστεί επιτυχώς και αφορούν τη βιώσιμη κινητικότητα, μεταμορφώνοντας το Ρέθυμνο σε πόλη πρότυπο, αλλά και τις Υπηρεσίες του Δήμου.
Αφορμή μια διαγράμμιση οδού της πόλης, η οποία έμεινε εκκρεμής για λίγες ώρες λόγω παράνομων σταθμευμένων οχημάτων και η οποία αποκαταστάθηκε την ίδια κιόλας μέρα. Η συγκεκριμένη παρέμβαση εντάσσονταν στο έργο με γενικό τίτλο «Εργασίες διαγραμμίσεων οδοστρωμάτων 2018», Πρ/μου 20.000€ (πλέον ΦΠΑ), το οποίο ανέθεσε ο Δήμος Ρεθύμνης, κατόπιν κατάθεσης προσφορών στην εταιρεία «Γ. Δάσκαλος και Σία Ε.Ε – Σημάνσεις Δρόμων».
Η σύμβαση της εργολαβίας υπογράφτηκε στις 12 Απριλίου 2018 και ο συμβατικός χρόνος περαίωσής του έργου ήταν 60 ημέρες. Ο ανάδοχος εργολάβος λοιπόν, είχε περιθώριο μέχρι και τα μέσα Ιουνίου 2018, να το ολοκληρώσει. Αναγνωρίζοντας τον επείγοντα χαρακτήρα της αποκατάστασης των διαγραμμίσεων, ολοκλήρωσε τη διαγράμμιση ενός ευρύτατου δικτύου δρόμων της πόλης, συμπεριλαμβανομένης της παραλιακής λεωφόρου, στις 17 Μαΐου 2018, παραδίδοντας ένα άρτιο, από τεχνικής πλευράς έργο, χωρίς να διαταραχθεί στο ελάχιστο, καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών, η κυκλοφορία των οχημάτων ή η στάθμευσή τους.
Στη συγκεκριμένη οδό, οι εργασίες διαγράμμισης έγιναν κατά τη διάρκεια της νύχτας. Κάποιος οδηγός, κατά παράβαση του Κ.Ο.Κ., βάσει του οποίου απαγορεύεται η στάθμευση οχήματος σε απόσταση λιγότερη των 5 μέτρων από τη διάβαση πεζών, άφησε το αυτοκίνητό του πάνω στη διάβαση. Ο εργολάβος, ο οποίος έχει πολύχρονη εμπειρία στις διαγραμμίσεις, κατά την πάγια τακτική του, μια και το φαινόμενο το αντιμετωπίζει διαρκώς σε όλα τις πόλεις της χώρας όπου εργάζεται, εκτελεί την προγραμματισμένη διαγράμμιση, παρά το υφιστάμενο εμπόδιο και επανέρχεται την επόμενη μέρα για να την ολοκληρώσει. Παρότι η διαδικασία αυτή είναι ασύμφορη για κείνον, ωστόσο επιλέγει αυτή τη λύση, προκειμένου, αφενός, να μην διαταράξει τον προγραμματισμό του και, αφετέρου, για να εμποδίσει την κατάληψη της θέσης από νέο, παρανομούντα οδηγό, σε περίπτωση αποχώρησης του αρχικού.
Λίγες μόλις ώρες αργότερα, λοιπόν, και αφού είχε προφτάσει ο «ευαισθητοποιημένος» πολίτης να απαθανατίσει την εικόνα και να την αναρτήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η διαγράμμιση ολοκληρώθηκε.
Θα περίμενε κανείς, αν ζούσαμε σε μια χώρα που σέβεται τους Νόμους και καταδικάζει τους φορείς νοοτροπιών που προσβάλλουν και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής μας, ότι θα γινόταν, εκ μέρους τουλάχιστον των ενδιαφερομένων σχολιαστών των ΜΜΕ ή των bloggers, μια υποτυπώδη έστω διερεύνηση του θέματος ώστε να δοθεί το δικαίωμα στην υπηρεσία να τοποθετηθεί επί του ζητήματος και επιπλέον, ότι θα σχολιάζονταν, το ίδιο καυστικά, η ασυνειδησία οδηγών οχημάτων να καταλαμβάνουν, και μάλιστα για πολλές ώρες, ευθαρσώς και παρανόμως, χώρους που ο ΚΟΚ προβλέπει για τους πεζούς και την ασφάλεια τους.
Αντ’ αυτού, διασύρθηκε πάλι, μία πόλη, ένας Δήμος και οι δημότες του, όπου τα τελευταία 10 χρόνια εφαρμόζεται ένα καινοτόμο Πρόγραμμα Βιώσιμης Κινητικότητας σε συνεργασία με διακεκριμένους συγκοινωνιολόγους μελετητές, του Μετσόβειου Πολυτεχνείου, μέσω του οποίου έχουν γίνει εκτεταμένες αναπλάσεις κεντρικών οδικών αρτηριών, σύγχρονα πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομοι, έχουν δημιουργηθεί νέες πλατείες, έχει ληφθεί ειδική μέριμνα για την προσβασιμότητα των Ατόμων με αναπηρία, έχει μεταμορφωθεί σε μια πόλη στην οποία ο κάτοικος κι ο επισκέπτης διαπιστώνουν καθημερινά τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους. Μια πόλη που αξιοποιεί ευρωπαϊκά προγράμματα για να συνεχίσει, μέσα σ’ ένα δυσμενέστατο οικονομικό περιβάλλον κι έντονα ανταγωνιστικό, σε διεθνές επίπεδο, να διεκδικεί και να γίνεται, ολοένα και γίνεται καλύτερη.
Να υπενθυμίσουμε ότι το Ρέθυμνο είναι η μοναδική πόλη σε όλη τη χώρα που εντάχθηκε, ως εταίρος μαζί με το Πολυτεχνείο Κρήτης, στο ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Civitas Destinations, μέσω του οποίου υλοποιούνται συνεχώς έργα κι εκπονείται Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Μια πόλη που αποσπά συνεχώς διακρίσεις σε ζωτικούς αναπτυξιακούς τομείς δράσης, και επαινείται από ειδικούς επιστήμονες, της Ελλάδας και του εξωτερικού, όπως έγινε προσφάτως στο πλαίσιο Ημερίδας που διοργάνωσε το ΕΜΠ, σχετικά με το «Ποδήλατο στις σύγχρονες ελληνικές πόλεις», στο οποίο προσκλήθηκε απ’ όλους τους Δήμους της χώρας μόνον ο Δήμος Ρεθύμνης, με ομιλητή τον Δήμαρχο Ρεθύμνης κ. Γ. Μαρινάκη ο οποίος δέχθηκε τα συγχαρητήρια του Προέδρου της Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, της Βουλής και άλλων εξειδικευμένων σε θέματα κυκλοφορίας επιστημόνων.
Όλο αυτό έργο που ολοκληρώθηκε αλλά και αυτό που βρίσκεται σε εξέλιξη, προφανώς δεν ενδιαφέρει, όσους αντιλαμβάνονται την ενημέρωση ως μια γρήγορη ματιά μέσα από την κλειδαρότρυπα ή όσους εξαντλούν το ρόλο τους ως ενεργοί και ευαισθητοποιημένοι πολίτες σε σχόλια και φωτογραφίες που αβασάνιστα αναρτούν, χωρίς να μπαίνουν στον κόπο να προβληματιστούν, έστω για ένα λεπτό, για την αντικειμενικότητα της δημόσιας τοποθέτησής τους και την επίπτωση που μπορεί αυτή να έχει, σ’ ένα σύνολο ανθρώπων και στον τόπο που αυτοί ζουν.
Επιστρέφουμε με θλίψη και πικρία, λοιπόν, τα σχόλια που γράφτηκαν, την αλαζονεία και το φαιδρό «χιούμορ» που τα συνόδευσε, στους συντάκτες τους, ελπίζοντας ότι θα βρουν το χρόνο να ξανα- ασχοληθούν με το Ρέθυμνο για να γνωρίσουν την αλήθεια του, ακόμη κι αν αυτή δεν εξυπηρετεί τη φιληδονία της άκριτης κριτικής, την οποία αφιλτράριστα και με τόση αφοσίωση, υπηρετούν».