Με αργούς ρυθμούς προχωρούν οι έλεγχοι από την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Ρεθύμνου, προκειμένου κάτοικοι και επιχειρηματίες που επί σειρά ετών δεν ήταν συνεπείς στις οικονομικές υποχρεώσεις τους απέναντι στον Δήμο σε ό,τι αφορά την καταβολή των δημοτικών τελών από τα αδήλωτα τετραγωνικά μέτρα κατοικιών και επιχειρήσεων να εντοπιστούν και να καταβάλλουν τα ποσά που τους αντιστοιχούν.
Τα πρώτα αποτελέσματα των ελέγχων και της διασταύρωσης των στοιχείων που έγιναν τους προηγούμενους μήνες από την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου, έδειξαν σαράντα περιπτώσεις ακινήτων, επιχειρήσεων και κατοίκων με συνολικά 120.000 τετραγωνικά μέτρα, τα οποία ουδέποτε δηλώθηκαν στη ΔΕΗ. Αυτό σημαίνει ότι ο Δήμος δεν έλαβε ποτέ στα ταμεία του το ποσό του δημοτικού τέλους που του αντιστοιχούσε.
Η διαδικασία ωστόσο συνεχίζεσαι από την Οικονομική Υπηρεσία, ωστόσο καταγράφεται τεράστια καθυστέρηση, αφενός διότι απαιτείται πολλή δουλειά, η οποία γίνεται από δυο υπαλλήλους, αλλά και αφετέρου διότι η γραφειοκρατία είναι τεράστια.
Στο πλαίσιο αυτό και μετά από σχετική συνεργασία της ΚΕΔΕ με τη ΔΕΗ, τίθεται σε ισχύ ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα που θα υλοποιεί αυτόματα μεταβολές σε δημοτικά τέλη και φόρους.
Το σύστημα αυτό αναμένεται να συμβάλλει καθοριστικά στην επίσπευση των μέχρι σήμερα γραφειοκρατικών διαδικασιών και κατ’ επέκταση και στη γρηγορότερη είσπραξη των σχετικών προστίμων.
Ήδη σήμερα το πρωί στον Δήμο Ρεθύμνου, θα πραγματοποιηθεί σχετικό σεμινάριο από υπεύθυνους της ΔΕΗ για αυτή τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα. Με τη νέα διαδικασία, μέσω web application, θα μπορούν όλοι οι Δήμοι της χώρας να εισάγουν από τα γραφεία τους τα αρχεία μεταβολών, να ελέγχουν τις λανθασμένες εγγραφές και να προβαίνουν άμεσα στις απαραίτητες διορθώσεις, τη διαχείριση των δημοτικών τελών και φόρων που επιβάλλουν οι Δήμοι ως ανταπόδοση για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, φωτισμού, κ.λπ.
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Στέλιος Σπανουδάκης, μιλώντας στα «Ρ.Ν.» τόνισε ότι το νέο αυτό ηλεκτρονικό σύστημα θα συμβάλλει καθοριστικά στην επίσπευση των μέχρι σήμερα διαδικασιών που καθυστερούσαν τη διαδικασία του ελέγχου.
«Η διαδικασία του ελέγχου είναι μια εργασία χρονοβόρα και δύσκολη. Τα στοιχεία τα βρίσκουμε από την Εφορία, όμως για τη μια υπόθεση χρειάζεται τουλάχιστον ένας μήνας και ουσιαστικά για τη δουλειά αυτή εργάζονται στην Οικονομική Υπηρεσία δυο άνθρωποι που παράλληλα κάνουν και άλλα πράγματα. Μέχρι σήμερα μόλις εντοπίζαμε τα αδήλωτα τετραγωνικά κάναμε σχετικά έγγραφα στη ΔΕΗ και εκείνη τα περνούσε στο σύστημά της και τα άλλαζε.
Πλέον με ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα θα υπάρχουν ειδικές φόρμες σε κάθε Δήμο με υπαλλήλους που θα είναι διαπιστευμένοι με κωδικούς και θα μπαίνουν στο σύστημα και θα διορθώνονται τα τετραγωνικά, άρα θα γίνεται άμεσα η τακτοποίηση, κάτι που μέχρι σήμερα καθυστερούσε γιατί εμείς παίρναμε τα στοιχεία από την ΔΕΗ κάθε Σεπτέμβριο».