Μετ’ εμποδίων πραγματοποιείται το έργο της καθαριότητας στο Δήμο Ρεθύμνου, μετά τη λήξη των συμβάσεων 35 εργαζομένων και την σοβαρή καθυστέρηση που παρατηρείται στην πρόσληψη εποχικού προσωπικού. Η διαδικασία των προσλήψεων παραμένει σε εκκρεμότητα από τα υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Εσωτερικών, με αποτέλεσμα να είναι ορατός ο κίνδυνος να «πλημμυρίσουν» από σκουπίδια η πόλη και οι οικισμοί, εξαιτίας της υποστελέχωσης της Υπηρεσίας Καθαριότητας.
Παρά το γεγονός ότι οι τριάντα πέντε υπάλληλοι αποχώρησαν, την περασμένη Δευτέρα, μετά τη λήξη των οκτάμηνων συμβάσεών τους, προς το παρόν σοβαρό πρόβλημα με την αποκομιδή των απορριμμάτων δεν έχει παρουσιαστεί, καθώς η υπηρεσία επανασχεδίασε τον προγραμματισμό της και προσάρμοσε το έργο της καθαριότητας στις δυνατότητες του υπάρχοντος προσωπικού.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τάσο Συριανόγλου, οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Καθαριότητας καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποφευχθεί ο κίνδυνος της μετατροπής της πόλης σε «σκουπιδότοπο», ενώ κινούνται οι διαδικασίες για την επίλυση του ζητήματος μέσω της πρόσληψης προσωπικού με δίμηνες συμβάσεις.
Αδυναμία περισυλλογής αντικειμένων με όγκο
Προκειμένου, πάντως, να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που έχει προκύψει, η Υπηρεσία Καθαριότητας απευθύνει έκκληση στους δημότες να περιορίσουν όσο γίνεται τα απορρίμματα που συγκεντρώνουν και κυρίως να μην αφήνουν ογκώδη αντικείμενα στο δρόμο, καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα περισυλλογής τους.
Σε σχετική ανακοίνωση της υπηρεσίας αναφέρονται τα εξής: «Με αφορμή τη λήξη της σύμβασης εργασίας 35 εργαζομένων στην Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Ρεθύμνης, η οποία θα αποδυναμώσει σημαντικά τη λειτουργία της υπηρεσίας, παρακαλούνται οι δημότες να μην αφήνουν ογκώδη αντικείμενα στις επιλεγμένες θέσεις εναπόθεσης, διότι υπάρχει αδυναμία περισυλλογής τους.
Ελπίζουμε σε εύλογο χρονικό διάστημα να αντιμετωπιστεί η υποστελέχωση της Υπηρεσίας Καθαριότητας με την πρόσληψη νέου προσωπικού, ώστε να εξυπηρετεί και πάλι τους συμπολίτες και επισκέπτες με επάρκεια και αποτελεσματικότητα».
Εκτός της αποκομιδής των απορριμμάτων, στον «αέρα» βρίσκεται επίσης ο σχεδιασμός για την προετοιμασία της τουριστικής ζώνης του μητροπολιτικού Δήμου, ο καθαρισμός των παραλιών και των οικισμών.
Η διαδικασία για τις δίμηνες συμβάσεις
Σε ό,τι αφορά την πρόσληψη προσωπικού με δίμηνες συμβάσεις απαιτείται να ακολουθηθεί συγκεκριμένη διαδικασία, η οποία απαιτεί χρόνο τουλάχιστον είκοσι ημερών, επομένως η συγκεκριμένη λύση είναι ανέφικτη για τις επόμενες μέρες. Προκειμένου να κατατεθεί αίτημα και να εγκρίνει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης την πρόσληψη του αριθμού των υπαλλήλων που θα ζητήσει ο Δήμος Ρεθύμνου, απαιτείται προηγουμένως να υπάρχει σχετική εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, να έχει υπάρξει τροποποίηση του προϋπολογισμού, όπου θα περιλαμβάνεται η πίστωση για τις αμοιβές του συγκεκριμένου προσωπικού, καθώς και έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Σε δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» ο κ. Τ. Συριανόγλου, αφού αναφέρθηκε στην ανάγκη περιορισμού των απορριμμάτων από τα νοικοκυριά, έως ότου βρεθεί λύση στο πρόβλημα, σημείωσε την προσπάθεια που καταβάλλουν αυτές τις μέρες οι εργαζόμενοι της υπηρεσίας καθαριότητας: «Επειδή υπάρχει έλλειψη προσωπικού και λόγω της εποχής γίνονται συγυρίσματα στις κατοικίες, στους κήπους κ.τλ. καλούμε τους δημότες όσο μπορούν αυτά τα απορρίμματα να μην τα πηγαίνουν στους χώρους εναπόθεσης τώρα που έχουμε πρόβλημα με το προσωπικό. Ας τα διαχειριστούν λογικά αυτή την περίοδο και θα τα απομακρύνουν μετά από 15-20 μέρες, που πιστεύουμε ότι θα έχει λυθεί το πρόβλημα.
Βεβαίως, δεν μιλάμε για τα οικιακά απορρίμματα, τα οποία έχουν οσμές, υγρά κ.τλ. Αυτά θα τα πηγαίνουν κανονικά στον κάδο, αφού μέχρι στιγμής η αποκομιδή γίνεται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, παρότι οι άνθρωποι που έχουν απομείνει στην υπηρεσία δεν φτάνουν για να κάνουν την αποκομιδή.
Ωστόσο, χάρη στο φιλότιμο και στην προσπάθεια των εργαζομένων, οι οποίοι δίνουν όλο τους τον εαυτό αυτές τις μέρες για να έχουμε το αποτέλεσμα που έχουμε, η πόλη και οι οικισμοί παραμένουν καθαροί και πιστεύουμε ότι θα συνεχιστεί».