Ειδικότερα, στην επιστολή που υπογράφουν ο πρόεδρος και ο γραμματέας της ΕΛΤΕΕ, Βαρδής Δασκαλάκης και Σταύρος Ψαρουδάκης, αντίστοιχα, αναφέρονται αναλυτικά τα παρακάτω:
Έχοντας διανύσει το πρώτο τετράμηνο του 2013 και ενόψει της περαίωσης του τρέχοντος σχολικού έτους η κατάσταση, όπως διαπιστώνουμε, στην ΤΕΕ δεν έχει αλλάξει προ την κατεύθυνση της προώθησης των λύσεων στα σημαντικά προβλήματα (χρόνια) που την ταλανίζουν.
Πιο συγκεκριμένα:
Γνωρίζετε ότι στεγαζόμαστε 760 άνθρωποι στο πρωινό ΕΠΑΛ σε ένα συγκρότημα κατασκευασμένο πριν σαράντα χρόνια για Τεχνική Εκπαίδευση, με εμφανή τα προβλήματα όπως μόνωση-λειτουργικότητα-έλλειψη εξόδων διαφυγής έκτακτης ανάγκης. Αυτή η συσσώρευση μαθητών σε ένα σχολείο σε συνδυασμό με την ανεπάρκεια και ακαταλληλότητα των χώρων, αντιλαμβάνεστε ότι αποτελεί τροχοπέδη στη φιλότιμα καταβαλλόμενη προσπάθεια των συναδέλφων εκπαιδευτικών και των συνάδελφων της Διοίκησης του Σχολείου.
Η ενοικίαση χώρου για τη λειτουργία του 2ου ΕΠΑΛ-Τεχνολογικού Λυκείου. Ήδη με προσπάθειες της Ένωσής μας, μας έχει παραχωρηθεί έκταση στη θέση «Νησί» από το Δήμο Ρεθύμνης για ανέγερση νέου 2ου Τεχνολογικού Λυκείου. Όμως αυτή η λύση αφορά το μακροπρόθεσμο διάστημα. Εν τω μεταξύ η λύση της ενοικίασης χώρου είναι επιτακτική για να λειτουργήσει το νέο σχολείο από τη νέα σχολική χρονιά.
Περιμένουμε την τελική έκθεση-έγκριση του ΟΣΚ (έχουμε ήδη την προφορική έγκριση), για την μοναδική πρόταση ιδιώτη επιχειρηματία για το χώρο κοντά στη γέφυρα της Ζουρίδας. Σε κάθε περίπτωση το κόστος της ενοικίασης θα βαρύνει την τοπική αυτοδιοίκηση. Θέλουμε να ρωτήσουμε λοιπόν τόσο τον Δήμο Ρεθύμνης όσο και την Αντιπεριφέρεια αν έχουν μεριμνήσει για την καταβολή ενοικίου από τον Σεπτέμβριο έως και το Δεκέμβριο 2013.
Παράγωγο πρόβλημα της ανεπάρκειας των υφιστάμενων χώρων είναι η πέρα για πέρα απαράδεκτη πρακτική του πλαφόν στις εγγραφές για ορισμένους τομείς αλλά και στην πρώτη τάξη που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια. Αλλά εκτός από το ηθικό μέρος του προβλήματος, δηλαδή ότι στερείς από κάποιον τη δυνατότητα να σπουδάσει αυτό που επιθυμεί, η πρακτική του πλαφόν ελέγχεται και νομικά ως αντισυνταγματική άρα παράνομη.
Θέλουμε να ρωτήσουμε λοιπόν τα Στελέχη της β’θμιας Εκπαίδευσης αλλά και τον περιφερειακό διευθυντή, ποια απάντηση δίδουν στο γονιό που φεύγει με κατεβασμένο το κεφάλι από τις εγγραφές στα σχολεία μας, όταν απέτυχε να εγγράψει το παιδί του στον τομέα που είχε επιλέξει, επειδή «άργησε» και υπάρχει «όριο»; Με ποια καρδιά κύριοι υπεύθυνοι θα αντιμετωπίσετε τα μάτια των μαθητών και των γονιών τους να σας κοιτάζουν γεμάτα απορία, απογοήτευση και βουβό παράπονο;
Είναι γνωστό ότι ένας μαθητής με ψηλούς εκπαιδευτικούς στόχους και μεγάλες δυνατότητες δεν θα σκεφτεί καν να εγγραφεί και να σπουδάσει στην ΤΕΕ. Θεωρούμε «μεθοδευμένη» αυτή τη στάση ακριβώς επειδή καλλιέργεια από φροντιστήρια, καθηγητές ιδιαίτερων, γονείς χωρίς επαρκή γνώση του θέματος, αλλά δυστυχώς και από την έλλειψη σωστού προσανατολισμού από τα Γυμνάσια. Βέβαια και η γενική κοινωνική αντίληψη συνηγορεί προς την κατεύθυνση αυτή, μιας και η πλειονότητα των ανθρώπων θεωρεί κατά κάποιο τρόπο «υποδεέστερη» κατηγορία την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Αυτή η νοοτροπία διάκρισης των «καλών» μαθητών και απομάκρυνσής τους από την ΤΕΕ, έχει αυξήσει τη δυσκολία της παιδαγωγικής μας λειτουργίας, είναι όμως σωστή αυτή η αντίληψη για την ΤΕΕ;
Πιστεύουμε πως είναι ολότελα λανθασμένη και αναχρονιστική. Πρώτα πρώτα στην Ευρώπη και την Αμερική το ποσοστό της ΤΕΕ είναι αντίστροφο από ό,τι στην Ελλάδα, δηλαδή είναι μεγαλύτερο από τη γενική εκπαίδευση. Η τάση είναι και εδώ να διαμορφωθεί στο ποσοστό αυτό στο μέλλον. Ήδη παρατηρείται μια σημαντική στροφή προς τις ειδικότητες της ΤΕΕ πανελλαδικά.
Όμως ας σκεφτούμε έναν μαθητή, άριστο, στο Γυμνάσιο, με στόχο να γίνει Ιατρός, σπουδάζοντας στην Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου. Γιατί να μην φοιτήσει στο ΕΠΑΛ, που εκτός τη γενική παιδεία με γενικά μαθήματα και μαθήματα επιλογής, θα έχει τη δυνατότητα να προετοιμαστεί με μαθήματα συναφούς ειδικότητας όπως Νοσηλευτική, Χειρουργική, Ανατομία, Παθολογία, Νευρολογία, Μαιευτική, Ανοσολογία κ.ά. με σύγχρονα-εξοπλισμένα εργαστήρια, δηλαδή το πρόγραμμα του Τομέα Υγείας Πρόνοιας του ΕΠΑΛ, αποκτώντας ταυτόχρονα ένα πτυχίο με επαγγελματικά δικαιώματα; Το ίδιο ισχύει επίσης για τον πολιτικό μηχανικό που έχει τη δυνατότητα από τον Τομέα Δομικών Έργων, τον οικονομολόγο από τον Τομέα Οικονομίας-Διοίκησης και για να μην μακρηγορούμε, ένα ευρύ φάσμα από επιστήμες προσφέρεται ο γνωστικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από τα ΕΠΑΛ της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Κατανοούμε λοιπόν ότι οι προκαταλήψεις σταματούν όταν δίνουν τη θέση τους στη γνώση και τη θέληση. Σταματούμε εδώ προς το παρόν και σας καλούμε όλους να συνεργαστούμε παρά τις δυσκολίες των καιρών για την βελτίωση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που θα είναι προς όφελος της κοινωνίας και της χώρας μας.