Στο προσκήνιο επανέρχεται για μια ακόμα φορά το θέμα της δρομολόγησης πλοίου στην γραμμή Ρέθυμνο-Πειραιάς μετά την πρωτοβουλία μελών της Cretan Lines να προγραμματίσουν τη σύναψη δανείου ύψους 1,5 εκ. ευρώ, με την προϋπόθεση ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα έχει συγκεντρωθεί από τους Ρεθεμνιώτες ανάλογο ποσό για την εξασφάλισή του. Η σύναψη δανείου θα γίνει από τη νεοσύστατη ναυτική εταιρία που φέρει τον τίτλο Cretan Ferries, στην οποία θα συμμετέχει η Cretan Lines με ποσοστό 30%.
Για τις εξελίξεις αυτές το Δ.Σ. της εταιρίας κάλεσε χθες τους φορείς του τόπου -δημάρχους και προέδρους συλλόγων και φορέων προκειμένου να τους ενημερώσει. Ωστόσο, προκλήθηκε ένταση και αντιδράσεις, καθώς όπως τονίστηκε, τα μέλη της εταιρίας αγνόησαν τους φορείς και δεν τους έθεσαν υπ’ όψιν τις αποφάσεις τους, ως όφειλαν αφού συμμετέχουν στο Δ.Σ., παρά μόνο όταν αυτές ήταν ειλημμένες.
Παρόλα αυτά μητροπολίτης, αντιπεριφερειάρχης και δήμαρχοι συμφώνησαν να στηρίξουν το νέο εγχείρημα υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Ειδικότερα, σε ρόλο «εγγυητή» μπήκε ο μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, ο οποίος ουσιαστικά θα είναι ο «φύλακας» του κουμπαρά όπου στοχεύουν να συγκεντρώσουν το ποσό του 1,5 εκ. ευρώ με ενίσχυση των ρεθεμνιωτών με τη ρητή και κατηγορηματική δέσμευση ότι σε περίπτωση που ο στόχος δεν επιτευχτεί τα χρήματα θα επιστραφούν μέχρι και το τελευταίο ευρώ στους καταθέτες και κανένας άλλος πλην του μητροπολίτη δεν θα μπορεί να διαχειριστεί ή να χρησιμοποιήσει τα χρήματα αυτά.
Σημειώνεται ότι το κόστος της μετοχής ανέρχεται σε 20 ευρώ και για να συγκεντρωθεί το ποσό του 1,5 εκ ευρώ, χρειάζεται να αγοραστούν 70.000 μετοχές. Αν τα χρήματα συγκεντρωθούν τότε θα ληφθεί το ισόποσο δάνειο από την Εθνική Τράπεζα και ο προγραμματισμός είναι να ξεκινήσει το πλοίο τα δρομολόγια τον Ιούλιο. Σύμφωνα πάντα με τον ίδιο προγραμματισμό, με τα πρώτα κέρδη του πλοίου και τα 3 εκ. (1,5 το δάνειο και 1,5 το ποσό που συγκέντρωσαν οι πολίτες) θα μπορέσει να ξοφληθεί το χρέος της εταιρίας που ανέρχεται σε 4,5 περίπου εκ ευρώ.
Παρά το γεγονός ότι υπήρξαν αρκετά σκοτεινά σημεία και επιφυλάξεις που διατηρούνται μέχρι και σήμερα από τους φορείς, τονίστηκε ότι εφόσον υπάρξει ειλικρίνεια, διαφάνεια και προοπτική θα στηριχτεί η προσπάθεια.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Cretan Lines Γιώργος Δούσμανης ανέφερε: «Θεωρώ ότι όλες οι αποφάσεις που πάρθηκαν είναι θετικές, και στη συνέχεια μετά από ορισμένα business plan που μας ζήτησαν, να τοποθετήσουμε καλύτερα και να βγάλουμε καλύτερες αποφάσεις, ούτως ώστε να καλέσουμε τον κόσμο να συνδράμει την προσπάθειά μας και να δείξουμε ότι πλέον μιλάμε με στοιχεία και ότι πρόκειται για μια εταιρία η οποία έχει οργάνωση, έχει σοβαρούς ανθρώπους που μπορούν να τη διοικήσουν».
«Να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος»
Χαρακτηριστικά, ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου ξεκαθάρισε: «Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς άνθρωπος που να μη θέλει να δει το καράβι στο Ρέθυμνο, να μη θέλει να υπάρχει μια σύνδεση με την Αθήνα από τον τόπο μας. Αλλά επειδή έχει περάσει πολύς καιρός από το πρώτο εγχείρημα, γνωρίζουμε όλοι και είναι χιλιοειπωμένα τα λάθη και οι αστοχίες του παρελθόντος που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επαναληφθούν. Ζητήθηκε από εμένα προσωπικά η συνδρομή μου και σε αυτό συναίνεσα, να βεβαιώσουμε τους ανθρώπους που θέλουν να βοηθήσουν το νέο σχήμα ότι αν το πράξουν -για να γίνει επιτέλους το όνειρο πραγματικότητα -θα υπάρχει η εγγύηση για την επιστροφή των χρημάτων που θα δώσουν, σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά σε αυτό το εγχείρημα. Φυσικά δεν μπορούσα σε καμία περίπτωση να αρνηθώ αυτή μου τη συνδρομή και θέλω εφόσον βεβαίως τηρηθούν οι προϋποθέσεις, δηλαδή να υπάρξουν οι μελέτες οι σχετικές που θα φανερώνουν πρώτον τη βιωσιμότητα αυτής της γραμμής, δεύτερον οι οικονομοτεχνικές και προπάντων οι νομικές ρυθμίσεις και βεβαιώσεις ότι όλα θα πάνε καλά, τότε κι εγώ μπαίνω μπροστάρης σε αυτή την υπόθεση και καλώ όλους τους ανθρώπους να βοηθήσουμε. Αρκεί όμως να γίνονται τα πράγματα όπως πρέπει, γιατί αυτό το λαό πρέπει να τον κοιτάζουμε στα μάτια και να του λέμε πάντα την αλήθεια, και ακόμα κι αν κάνουμε λάθη πρέπει να τα ομολογούμε.
Σε μια παλιότερη αποστροφή ενός λόγου μου που δημοσιεύθηκε, είχα ζητήσει συγγνώμη από τους Ρεθεμνιώτες γιατί δεν είχε γίνει η σωστή διαχείριση όπως έπρεπε, κάποιων χρημάτων που μαζεύτηκαν στο Ραδιομαραθώνιο που είχε γίνει τότε. Αυτό δεν το πήρα ποτέ πίσω. Και το επαναλαμβάνω και σήμερα. Και ζήτησα να μην γίνουν τα λάθη του παρελθόντος ».
Ο μητροπολίτης έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στις αυστηρές προϋποθέσεις που τέθηκαν και πρέπει να διασφαλιστούν και εγγράφως από τα μέλη της εταιρίας: «πρέπει να πειστούμε πρώτα εμείς για να μπορέσουμε να πείσουμε και τους άλλους, γιατί το να λέμε μόνο λόγια ή μια ενημέρωση για κάτι που έγινε για εμάς χωρίς εμάς, διότι και το νέο σχήμα ως μη όφειλε, προέκυψε από μια απόφαση Δ.Σ., στο οποίο δεν κληθήκαμε, -παρά του ότι προβλέπει το καταστατικό ότι έπρεπε να είχαμε κληθεί. Στηρίζουμε με την προϋπόθεση ότι το εγχείρημα θα βασίζεται σε γερά πόδια. Πιστεύω ότι έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους που κρατούν το λόγο τους και ότι θα έχουμε τις δεσμεύσεις, διαφορετικά δεν μπορεί και το όνομά μας να χρησιμοποιείται χωρίς λόγο».
Ανάλογη ήταν και τοποθέτηση της αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου Μαίρης Λιονή, η οποία υποστήριξε: «Σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα λιγότερο του ενός μηνός για να ισχύσει η δανειοδότηση που έχει υποσχεθεί η Εθνική Τράπεζα στη νέα εταιρία, θα πρέπει το Ρέθυμνο να μαζέψει 1,5 εκ. ευρώ για να μπορεί κανείς να πει βασίμως ότι το καράβι θα δρομολογηθεί τέλος Ιουνίου -αρχές Ιουλίου. Ότι υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα τεχνικής και νομικής φύσεως, τα οποία τέθηκαν από τους φορείς, υπάρχουν. Αυτό που προέχει όμως και πρέπει να γίνει, είναι το Ρέθυμνο να αποφασίσει να συμμετέχει με μια μετοχή της τάξης του ποσού των 20 ευρώ».
Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης, ανέφερε: «Εκείνο που αυτή τη στιγμή έχει σημασία είναι ότι αντί να αναλωθούν σε νομικές ή τεχνικές αναζητήσεις, πρέπει καταρχήν να πούμε σαν Ρεθεμνιώτες: Θέλουμε το πλοίο; Το γεγονός είναι ότι ενάμιση εκατομμύριο πρέπει να μαζευτεί τον επόμενο μήνα. Εγώ λοιπόν ζήτησα να γίνει προεγγραφή του ποσού αυτού με τη διασφάλιση ότι δεν θα ξοδευτεί ούτε ένα ευρώ, όπως έγινε με τον έρανο που δεν τηρήθηκε αυτό που είχαμε πει εάν δεν είναι βιώσιμη η όλη εξέλιξη, δηλαδή αν δεν έχουμε εξασφαλίσει όλα εκείνα τα απαραίτητα, ώστε και η τράπεζα να δώσει το άλλο ενάμιση εκατομμύριο και να αποκτήσει μια βιωσιμότητα το εγχείρημα. Δεν είναι εύκολα τα πράγματα, είναι στο χέρι μας, αν θέλουμε ή όχι να το εξυπηρετήσουμε. Εγώ τάχτηκα αλληλέγγυος με την προσπάθεια αυτή, νομίζω ότι αυτή η συζήτηση των 2 και πλέον ωρών ήταν πολύ διαφωτιστική».