Το καλοκαίρι πέρασε και, τέλος Οκτωβρίου πια, με την έλευση του χειμώνα και τις πρώτες πραγματικές βροχές των τελευταίων ημερών, μας χαιρέτησε και η φετινή τουριστική περίοδος. Παρά το ότι, στην κυριακάτική μας έξοδο στην πόλη, είδαμε αρκετούς τουρίστες να την περιδιαβαίνουν με κοντομάνικα, αψηφώντας το σχετικό κρύο και τις σταγόνες που έπεφταν από τον ουρανό. Οι επιχειρηματίες του κλάδου, είναι «συγκρατημένα ευχαριστημένοι» και επενδύουν στον επόμενο, πολλά υποσχόμενο χρόνο. Αν δεν «χαλάσει», λόγω των στρατιωτικών (στην Κύπρο και τη Μέση Ανατολή) και των ιατρικών (βλέπε Έμπολα) γεγονότων που συμβαίνουν στην ευρύτερη περιοχή μας. Αλλά και λόγω των οικονομικών και πολιτικών γεγονότων (βλέπε τρόικα και εκλογές) που αναμένονται στη χώρα μας.
Οι περισσότερες «γκρίνιες» επιχειρηματιών που ακούσαμε, δεν αφορούσαν το οικονομικό αποτέλεσμα των επιχειρήσεών τους, αλλά την έλλειψη θέσεων στάθμευσης, για τους ίδιους και τους πελάτες τους. Εκφράζουν επίσης την ενόχλησή τους για τα πολλά και ταυτόχρονα εκτελούμενα έργα υποδομής και αναπλάσεων, στην πόλη. Παραπονούμενοι για τα φαρδιά πεζοδρόμια και τους στενούς, για τα αυτοκίνητα, δρόμους. Αλλά για το γεγονός αυτό, το δίκιο είναι με το μέρος των σχεδιαστών των αναπλάσεων. Αν θέλουμε συνέχεια στη βαριά βιομηχανία μας, τον Τουρισμό, χρειαζόμαστε μια πόλη φιλική στους πεζούς και αδιάφορη, αν όχι εχθρική προς το αυτοκίνητο. Όσο για την όχληση που προκαλούν τα έργα, εκεί υπάρχει ένα δίκιο. Είναι πολλά και σε μεγάλες περιοχές της πόλης, ταυτόχρονα. Αλλά, τα έργα θα τελειώσουν, και θα μείνει το θετικό και μόνιμο για την πόλη μας, αποτέλεσμά τους.
Με το πρόβλημα της στάθμευσης, που μεγαλώνει, πρέπει όντως να ασχοληθεί σοβαρά ο Δήμος, οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι και οι εντεταλμένοι σύμβουλοι. Διότι, ο επόμενος Απρίλιος είναι μόνο πέντε μήνες μακριά. Και διότι, δεν πρέπει να μετατραπούν ξανά σε χώρους στάθμευσης, για όλη τη διάρκεια του χειμώνα, η πλατεία Μικρασιατών, ο χώρος του τελωνείου στο Ενετικό λιμάνι, η παραλία, ο Άγνωστος Στρατιώτης και γενικά όλοι οι δρόμοι και τα σοκάκια της παλιάς πόλης. Αν θέλουμε επέκταση της τουριστικής περιόδου και αν επιθυμούμε να ζούμε σε μια ανθρώπινη και πολιτισμένη πόλη. Λύσεις υπάρχουν, θέληση και διάθεση για να βρεθούν από τους αρμοδίους και για να εφαρμοστούν από τους δημότες, απαιτούνται. Στα πλαίσια αυτά, ακούσαμε με ενδιαφέρον σε ραδιοφωνικό σταθμό, τα σχέδια του κ. Δημάρχου για διπλασιασμό των θέσεων του parking των Τεσσάρων Μαρτύρων και για τις προσπάθειες δημιουργίας θέσεων στάθμευσης στην αναπλασμένη Σοχώρα. Μίλησε επίσης για προσπάθεια ανεύρεσης και εξαγοράς οικοπέδων που θα χρησιμεύσουν ως χώροι στάθμευσης. Το ερώτημα είναι, πόσο γρήγορα θα κινηθούν οι αντιδήμαρχοι και οι υπηρεσίες του Δήμου, για την υλοποίησή τους. Εδώ θα είμαστε, για να το κρίνουμε.
Τα παραπάνω, νομίζουμε ότι πρέπει να απασχολήσουν την κοινωνία μας και τους κρατούντες, τους ερχόμενους μήνες. Για να συνεχιστεί η επιτυχημένη πορεία του Ρεθύμνου προς την βιώσιμη κινητικότητα και την ανάπτυξή του, όπως αναλύθηκε στην παρουσίαση της περασμένης εβδομάδας, από τον συγκοινωνιολόγο κ. Βλαστό. Τον οποίο ακούσαμε, μαζί με άλλους είκοσι συμπολίτες μας, οι εννέα από τους οποίους ήταν Δημοτικοί Σύμβουλοι, να μιλά για τη βιώσιμη μετακίνηση στο Ρέθυμνο, όπως την οραματίζεται. Τον ακούσαμε να μιλά για Δημόσια συγκοινωνία, ακόμη και σε συγκοινωνία με τραμ αναφέρθηκε, αλλά και για τις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, με ποδήλατα και άλλα ήπια μέσα. Λυπηθήκαμε, για να μην πούμε ότι ντραπήκαμε, για το ολιγομελές ακροατήριο. Σε αυτό, ευτυχώς, συγκαταλεγόταν τόσο ο κ. Δήμαρχος, όσο και ο κ. Νίνος, αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης. Οι οποίοι, συμμετείχαν ενεργά και εποικοδομητικά, στη ζωηρή συζήτηση που κράτησε μέχρι τις 23:00. Ούτε σε συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου να βρισκόταν. Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους εκπροσώπους και μέλη «προοδευτικών» Δημοτικών συνδυασμών, ορισμένοι από τους οποίους φιλοδοξούσαν και να δημαρχεύσουν, οι οποίοι έλαμψαν σύσσωμοι, με την απουσία τους.
Ελπίζουμε πάντως ότι όλα όσα σημαντικά και ενδιαφέροντα ανέφερε ο κ. Βλαστός, θα κοινοποιηθούν και θα κινητοποιήσουν τους Ρεθεμνιώτες. Ελπίζουμε ότι θα τους κάνουν να σκεφτούν πιο οικολογικά, αλλά και πιο «συμφεροντολογικά». Επειδή, η τουριστική ανάπτυξη της πόλης και του Δήμου ολόκληρου, μόνο από ήπιες και μη οχλούσες μορφές μετακίνησης, περνά και εξαρτάται. Θα θέλαμε δε, να δούμε την σοβαρή εμπλοκή στα ζητήματα αυτά, τόσο των αντιδημάρχων Τουρισμού και Καθημερινότητας, όσο και ολόκληρης της αντιπολίτευσης. Αλλά και τη συμμετοχή του Προέδρου του συλλόγου και των κατοίκων της Παλιάς Πόλης, αφού εκεί κυρίως εντοπίζεται το πρόβλημα. Για να μη μιλήσουμε για τους απόντες από την παρουσίαση Ρεθεμνιώτες, που εκτός από την εύκολη εκ του μακρόθεν κριτική, πρέπει να μάθουν να συμμετέχουν και να μη παρκάρουν ασύδοτα στην πλατεία Μικρασιατών, στα στενά και στις πλατείες. Διότι αυτό αποτελεί, εκτός των άλλων, ένδειξη περιφρόνησης προς τις λειτουργίες της πόλης, τους θεσμούς, τους επισκέπτες μας, αλλά και προς τους συμπολίτες τους.