Χαμηλές οικονομικές και εισοδηματικές προσδοκίες, συγκρατημένο καταναλωτικό κλίμα και αβεβαιότητα, εξαιτίας της ανεργίας, είναι τα συναισθήματα που κυριαρχούν στους πολίτες της Ελλάδας, σύμφωνα με νέα ευρωπαϊκή έρευνα.
Παρά το γεγονός ότι τα αποτελέσματα της έρευνας της GfK Consumer Climate (Καταναλωτικό Κλίμα) στην Ευρώπη, για το τέταρτο τρίμηνο του 2014, αναφέρουν ότι αισιόδοξα αντιμετώπισαν οι Έλληνες καταναλωτές τις εξελίξεις στην οικονομία κατά το προηγούμενο έτος, οι οικονομικές προσδοκίες σημείωσαν μικρή μείωση κατά το δεύτερο μισό του 2014, ενώ η ανεργία εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά υψηλή με το τρέχον ποσοστό να βρίσκεται στο 25,8%. Επιπλέον, οι εισοδηματικές προσδοκίες, κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, εξακολουθούν να είναι σημαντικά χαμηλές.
Παρόλα αυτά, στην έρευνα επισημαίνεται πως το γεγονός ότι οι οικονομικές προσδοκίες σημείωσαν μικρή μείωση κατά το δεύτερο μισό του έτους, αντικατοπτρίζει τη θετική οικονομική ανάπτυξη, τονίζοντας ότι η ελληνική οικονομία σημείωσε ανάπτυξη για πρώτη φορά από το 2007.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της GFK, η διάθεση των καταναλωτών σε ολόκληρη την Ευρώπη βελτιώθηκε κατά το τέταρτο τρίμηνο του έτους. Οι δείκτες οικονομικών και εισοδηματικών προσδοκιών, καθώς και οι δείκτες προθυμίας για αγορές, αυξήθηκαν προς το τέλος του έτους σε σχεδόν όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.). Επίσης, το καταναλωτικό κλίμα για την Ε.Ε. των 28 βελτιώθηκε κατά 1,3 μονάδες το τελευταίο τρίμηνο.