Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius (Πολυμερής Σύμπραξη Ευρωπαϊκών χωρών), το οποίο χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), επισκέφθηκαν το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, την Τρίτη 3 Μαρτίου 2015:
– Δύο εκπαιδευτικοί από την Κύπρο,
– Τρεις εκπαιδευτικοί συνοδοί και 12 μαθητές από την Πολωνία,
– Τέσσερις εκπαιδευτικοί από την Ιρλανδία,
– Δύο εκπαιδευτικοί από την Αγγλία και
– Τέσσερις εκπαιδευτικοί από την Ισπανία.
Το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου συνεργάζεται στο 2/ετές (2013-2015) ευρωπαϊκό πρόγραμμα με τις παραπάνω χώρες, από το Σεπτέμβριο του 2013, με θέμα: «Όραμα 20:20».
Στόχοι του ευρωπαϊκού προγράμματος «Όραμα 20:20» είναι:
α) γνωριμία μεταξύ των χωρών συνεργασίας,
β) διερεύνηση των όρων καταλληλότητα για απασχόληση, επιχειρηματικό πνεύμα, εγκάρσιες δεξιότητες,
γ) γνωριμία με σύγχρονα και μελλοντικά επαγγέλματα για ενημέρωση των μαθητών σ’ ένα συνεχώς διεθνοποιημένο, ανταγωνιστικό και διαφορετικό μέλλον στην αγορά εργασίας.
Οι προηγούμενες συναντήσεις έγιναν:
• Τον Οκτώβριο του 2013 στην Κύπρο.
• Τον Φεβρουάριο του 2014 στην Πολωνία, όπου 12 μαθητές από το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, Ε’ και ΣΤ’ τάξης, είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν με τέσσερις συνοδούς εκπαιδευτικούς και να γνωρίσουν από κοντά το συνεργαζόμενο σχολείο.
• Το Μάιο του 2014 στην Ιρλανδία.
• Τον Οκτώβριο του 2014 στην Αγγλία.
Η τελευταία συνάντηση θα γίνει τον Ιούνιο στην Ισπανία, όπου και θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα.
Στη διάρκεια του 2/ετούς προγράμματος «Όραμα 20:20» οι μαθητές των έξι συνεργαζόμενων χωρών μπόρεσαν α) ξεκινώντας από την έρευνα των επαγγελμάτων των προ παππούδων τους να γνωρίσουν τις δεξιότητες που απαιτούνταν γι’ αυτά.
β) Στη συνέχεια να ερευνήσουν τέσσερα σύγχρονα κοινά επαγγέλματα στην περιοχή τους (διευθυντή ξενοδοχειακής μονάδας, βιοκαλλιεργητή, γιατρού, αρχιτέκτονα) αρχίζοντας από τις εργασίες των γονιών τους και,
γ) Στα πλαίσια του «Ανοικτού Σχολείου» προσκάλεσαν και πήραν συνέντευξη από επαγγελματίες του 21ου αιώνα με προοπτικές εξέλιξης και επαγγελματικής αποκατάστασης σ’ ένα εργασιακό περιβάλλον που αλλάζει συνεχώς (υπεύθυνος ψηφιακού κινδύνου, κλινική κυτταρογενετίστρια, οινολόγος, υπεύθυνος εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων, αρχιτέκτονας με πολυετή εμπειρία στην αναστήλωση μνημείων πολιτιστικού ενδιαφέροντος, δημοσιογράφος) για να γνωρίσουν τις μεταβιβάσιμες εγκάρσιες δεξιότητες, την εξειδίκευση, καθώς και τις στάσεις και αξίες που απαιτούνται στο χώρο εργασίας τους.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου έγινε ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του προγράμματος σε κάθε χώρα και τέθηκαν οι προϋποθέσεις και οι όροι του διαγωνισμού για τη δημιουργία καινοτόμου προϊόντος ή υπηρεσίας που θα κληθούν οι μαθητές απ’ τα συνεργαζόμενα σχολεία να υλοποιήσουν μέχρι την τελευταία συνάρτηση του προγράμματος στην Ισπανία στις 2 Ιουνίου. Επίσης συζητήθηκε και το θέμα της δημοσιοποίησης υλικού που θα παραχθεί από την ολοκλήρωση του Project.
Η αξιοποίηση του διαλόγου, το κλίμα συνεργασίας για την επίτευξη των κοινών στόχων και η επικοινωνία διαφορετικών πολιτισμικών στοιχείων χαρακτήρισαν τη συνάντηση. Στις πέντε συνεργαζόμενες χώρες δόθηκε η ευκαιρία παράλληλα με την επίσκεψή τους στο σχολείο μας να γνωρίσουν πολιτιστικά αξιοθέατα του τόπου μας και την κρητική φιλοξενία.