Έως τις 28 Ιουλίου έχουν προθεσμία οι ενδιαφερόμενοι εργολάβοι να καταθέσουν τις προσφορές τους στον διαγωνισμό που προκηρύχτηκε και αφορά την αναβάθμιση του οδικού δικτύου σύνδεσης του Ρεθύμνου με την Πανεπιστημιούπολη Γάλλου.
Οι πρόσφορες θα ανοίξουν μια μέρα αργότερα την Παρασκευή 29 Ιουλίου. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 1.069.999,98 χρηματοδοτείται από το «Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)», στο πλαίσιο του ΕΠ «Κρήτη 2014-2020».
Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου, ορίζεται σε εννέα μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβαση.
Τη μελέτη του έργου έχουν εκπονήσει οι μελετητές Ελένη Τσιριντάνη, αρχιτέκτονας τοπίου και ο αρχιτέκτονας του δήμου Μάνος Τσάκωνας
Το αντικείμενο της μελέτης είναι η βελτίωση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου που συνδέει τη πόλη του Ρεθύμνου με το πανεπιστήμιο που βρίσκεται νοτιοδυτικά στην περιοχή Γάλλου.
Όπως αναφέρεται στη μελέτη ο σημερινός δρόμος στερείται πεζοδρομίου και με τη βελτίωση του οδικού δικτύου στόχος είναι και η προσθήκη πεζοδρομίου για την ασφαλή πρόσβαση των χιλιάδων φοιτητών.
Το συνολικό μήκος του δρόμου από την περιοχή του στρατοπέδου έως την είσοδο του πανεπιστημίου είναι περίπου 1.900 μέτρα.
Η μελέτη αφορά το τμήμα από τον οικισμό του Γάλλου και κατά μήκος του ορίου των Πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων μέχρι περίπου τη διασταύρωση με το ΒΟΑΚ.
Η μελέτη αυτή έχει ως στόχο
– Τη βελτίωση του οδικού δικτύου και της οδικής ασφάλειας.
– Την ασφαλή πρόσβαση πεζών στους χώρους του πανεπιστημίου.
– Την πρόσβαση στους χώρους του πανεπιστημίου από ΑΜΕΑ.
– Την ανάδειξη του φυσικού τοπίου της περιοχής με ήπιες παρεμβάσεις.
Πρόταση
Κατά μήκος του δρόμου απαντώνται ενδιαφέροντα φυσικά στοιχεία με δυναμική αξιοποίησης όπως οι κατακόρυφες τομές, του βραχώδους αναγλύφου, πυκνή συστάδα με πεύκα καθώς και ανοίγματα που επιτρέπουν την οπτική επαφή / λειτουργική συνένωση της περιοχής του πανεπιστημίου με την κεντρική πρόσβαση από την πόλη.
Σημαντικό ζήτημα προς επίλυση όπως αναφέρεται στην μελέτη είναι η κίνηση των πεζών προς τον χώρο του πανεπιστημίου με δεδομένο τη διαρκή επέκταση της πόλης δυτικά και τη δημιουργία ενός νέου αστικού ιστού περιμετρικά των εγκαταστάσεων.
Η επέμβαση με τον σχεδιασμό και πεζοδρομίου κατά μήκος του δυτικού τμήματος του δρόμου αξιοποιεί τις επιφάνειες κατά μήκος του ορίου, μεταξύ δημοσίου χώρου και πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων, ώστε να διαμορφώσει μια ενδιαφέρουσα ευχάριστη και λειτουργική κίνηση των πεζών από και προς το πανεπιστήμιο.
Παράλληλα, αξιοποιούνται και αναδεικνύονται τα αξιόλογα φυσικά στοιχεία, όπως η υφιστάμενη βλάστηση, το βραχώδες ανάγλυφο και η παρουσία νερού, ώστε να γίνουν φιλόξενα για την ανθρώπινη παρουσία.
– Διαμορφώνεται μια άνετη ενδιαφέρουσα πορεία μεταξύ πόλης και πανεπιστήμιο που ισορροπεί αρμονικά ανάμεσα στην ανθρώπινη επέμβαση και το φυσικό στοιχείο.
– Δημιουργούνται χώροι στάσης με καθιστικά και σκιά (δένδρα – σκίαστρα).
– Σχεδιάζεται κατάλληλος φωτισμός για την ασφαλή διέλευση / παραμονή όλες τις ώρες και εξασφαλίζεται η ασφαλής πρόσβαση για άτομα με περιορισμένη κινητικότητα.
Σε όλο το μήκος του νέου πεζοδρομίου τοποθετείται λωρίδα όδευσης τυφλών με ειδικές πλάκες.
Για την υλοποίηση του έργου προβλέπεται να εκτελεστούν οι παρακάτω εργασίες:
– Καθαίρεση ασφαλτοτάπητα στη θέση όπου προβλέπεται να κατασκευαστεί το πεζοδρόμιο.
– Εκσκαφές αλλά και επιχώσεις στις θέσεις όπου απαιτείται προκειμένου να επιτευχθούν τα επιθυμητά από τη μελέτη ύψη για τη διαμόρφωση του πεζοδρομίου.
– Σκυροδέτηση των στοιχείων εγκυβωτισμού του πεζοδρομίου, της βάσης του κρασπέδου καθώς και του ρείθρου με σκυρόδεμα.
– Σκυροδέτηση για τη διαμόρφωση του πεζοδρομίου.
– Τελική επίστρωση με «χτενιστό» βιομηχανικό σκυρόδεμα της επιφάνειας του πεζοδρομίου όπως ορίζεται από τη μελέτη καθώς και διαμόρφωση της όδευσης των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.
– Τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού καθώς και φύτευση των προβλεπόμενων χώρων φύτευσης όπως ορίζει η μελέτη.