Έχει πάρει παράταση έως τον Μάρτιο του 2026
Παράταση έως τον Μάρτιο του 2026 ζήτησε και πήρε με απόφαση του Δ.Σ του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης o ανάδοχος του έργου οδικής ασφάλειας στο τμήμα Πετρές – Γεωργιούπουλη επί του ΒΟΑΚ. Ένα έργο που χρηματοδοτείται με ευρωπαϊκά κονδύλια συνολικού προϋπολογισμού 13,1 εκ. ευρώ, το οποίο κρίθηκε αναγκαίο για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου και της ασφάλειας πεζών και οδηγών αφού περιλαμβάνει πεζογέφυρες, διαβάσεις και ανισόπεδους κόμβους.
Η εξέλιξη του έργου εν μέσω θέρους και στην καρδιά της τουριστικής περιόδου έχει προκαλέσει ωστόσο έντονες αντιδράσεις λόγω του κυκλοφοριακού κομφούζιου που επικρατεί στην περιοχή αυτή την περίοδο που η κίνηση στο ΒΟΑΚ είναι αυξημένη. Και παρά την ταλαιπωρία που υφίστανται οδηγοί και επιχειρηματίες της περιοχής το έργο υλοποιείται με ρυθμούς χελώνας. Ουρές αυτοκινήτων σχηματίζονται καθημερινά με τους οδηγούς να διασχίζουν το εργοτάξιο παράλληλα με εκείνους που αναζητούν διέξοδο προς τις παραλίες.
Όπως ανέφερε στα «Ρ.Ν.» ο πρόεδρος του ΟΑΚ Θοδωρής Νίνος υπάρχουν αρκετές τεχνικές δυσκολίες καθώς στις εργασίες «Περιλαμβάνονται πάρα πολλές πεζογέφυρες, έχει μηχανολογικά κ.λπ. Υπάρχει μια καθυστέρηση, διότι χάθηκαν περίπου 12 μήνες με θέματα εγκρίσεων, κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Μας έχει καθυστερήσει πάρα πολύ η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης και η κυκλοφοριακή ρύθμιση που έγινε στην Επισκοπή καθυστέρησε πάρα πολύ να εγκριθεί και έχουμε υποβάλει εδώ και τρεις μήνες διορθωτική τροποποίηση, μετά από συζητήσεις που κάναμε για τις παρόδιες επιχειρήσεις και ακόμη δεν έχουν εγκριθεί» είπε.
Σύμφωνα με τον κ. Νίνο αμέσως μετά τον κόμβο της Επισκοπής το επόμενο κομμάτι είναι οι πεζογέφυρες σε όλο το μήκος, εννέα στο σύνολο.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο οδικής ασφάλειας Πετρές – Γεωργιούπολη, βρίσκεται στα αρχικά του στάδια, καθώς έχει περατωθεί μόλις το 4% της εργολαβίας, η οποία είναι σε εξέλιξη.
Αφορά στην υλοποίηση των βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων, δηλαδή επεμβάσεων μικρής κλίμακας σε μέγεθος και κόστος, που απαιτούνται στο υπόψη οδικό τμήμα, ώστε να βελτιωθεί συνολικά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας. Αντικείμενο του έργου είναι το οδικό τμήμα από τη Γεωργιούπολη μέχρι τον Πετρέ μήκους 11,5 χιλιομέτρων. Η παρέμβαση προβλέπει διαμόρφωση ενιαίας διατομής του δρόμου, επέκταση και ολοκλήρωση του παράπλευρου δικτύου με γέφυρες στα ποτάμια εκατέρωθεν του δρόμου, διαμόρφωση και βελτίωση έξι ισόπεδων κόμβων.
Περιλαμβάνει ακόμη την κατασκευή οκτώ υπέργειων, πεζογεφυρών και τριών υπόγειων διαβάσεων πεζών σε συνδυασμό με δεκαοχτώ ασφαλείς στάσεις λεωφορείων, τη δημιουργία πλήθους ασφαλών οδικών συνδέσεων, ασφαλτοστρώσεις, καθώς και άλλα τεχνικά έργα εντός της απαλλοτριωμένης ζώνης του Β.Ο.Α.Κ.
Αναλυτικά, οι κατασκευαστικές παρεμβάσεις αφορούν κυρίως:
– Σε εφαρμογή ενιαίας διατομής «β2» σε όλο το μήκος του εξεταζόμενου τμήματος του Β.Ο.Α.Κ.
– Κατασκευή 11 πεζοδιαβάσεων εκ των οποίων οκτώ (8) πεζογέφυρες και τρεις (3) κάτω πεζοδιαβάσεις.
– Κατασκευή πέντε (5) τρισκελών ισόπεδων κόμβων και συστημάτων κόμβων με εφαρμογή λωρίδων αριστερής στροφής και διαμόρφωση διαχωριστών κυκλοφορίας.
– Αναδιαμόρφωση δέκα (10) υφιστάμενων και
– Κατασκευή τριών (3) νέων θέσεων εισόδου – εξόδου στον Β.Ο.Α.Κ. από και προς το παράπλευρο οδικό δίκτυο, αναδιαμόρφωση της οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης σε τρεις (3) ισόπεδους κόμβους επί της ΠΕΟ Χανίων – Ρεθύμνου.
– Κατασκευή δεκαοκτώ (18) κατάλληλα διαμορφωμένων στάσεων λεωφορείων στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας εννέα θέσεων.
– Αναδιαμόρφωση δύο (2) χώρων στάθμευσης.
Πρόκειται για έργο με προϋπολογισμό 13.100.000,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.) που αναλύεται στο ποσό των 10.564.516,13 ευρώ πλέον 2.535.483,87 ευρώ για ΦΠΑ 24%.
Στον προϋπολογισμό του έργου συνολικού ποσού 13.100.000,00 ευρώ (με Φ.Π.Α. 24%) δεν συμπεριλαμβάνεται το κόστος των «Αποκαταστάσεων Δικτύων Ο.Κ.Ω.» και οι «Αρχαιολογικές Έρευνες και Εργασίες».
Σημειώνεται ότι υπάρχει όμως και η δεύτερη φάση πάλι στο τμήμα Γεωργιούπολη – Καβρός – Πετρές, που αφορά το παράπλευρο τμήμα, που προβλέπει στην κατασκευή γεφυρών των ρεμάτων και των ποταμών.
Στο μικροσκόπιο του υπουργείου Υποδομών η δυνατότητα κατασκευής κυκλικού κόμβου στην Επισκοπή
Εν τω μεταξύ πάγια διεκδίκηση του ΟΑΚ παραμένει η δημιουργία κυκλικού κόμβου στην Επισκοπή. Το υπουργείο έχει δεσμευτεί να εξετάσει αυτή τη δυνατότητα που αποτελεί πάγιο αίτημα και των κατοίκων της περιοχής για λόγους οδικής ασφάλειας. Άλλωστε το συγκεκριμένο δίκτυο θα είναι δευτερεύον καθώς, αλλάζει η χάραξη εκεί με τα προβλεπόμενα της τελευταίας μελέτης που έχει εγκριθεί με τους περιβαλλοντικούς όρους. Εκεί προβλέπει να μεταπέσει σε δευτερεύον εθνικό δίκτυο.