Ιδιαίτερα θετικές είναι οι εξελίξεις για το μεγάλο έργου του Ρεθύμνου, το οποίο αναμένεται να δώσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και δεν είναι άλλο από τον περιφερειακό δρόμο.
Πλέον εκτός από τις μελέτες που προχωρούν και είναι στο στάδιο της ολοκλήρωσης και αφορούν το τμήμα από την οδό Δασκαλάκη (παλιό πανεπιστήμιο) μέχρι και τον κόμβο Θεοτοκοπούλου και το τμήμα από κόμβο Θεοτοκοπούλου, εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση και για τα δύο τμήματα ανατολικά και δυτικά για την επέκτασή του.
Ειδικότερα, πρόκειται για το τμήμα από το παλιό πανεπιστήμιο μέχρι και τον κόμβο Αμαρίου και από την οδό Κουρμούλη μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ο πρόεδρος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Θοδωρής Νίνος, ο Ο.Α.Κ. θα αναθέσει τις επόμενες κιόλας ημέρες τις μελέτες με χρήματα του υπουργείου Υποδομών, τα οποία είχαν εξασφαλιστεί για μελέτη που αφορά στην αναβάθμιση του ισόπεδου κόμβου Ατσιποπούλου, ο οποίος θα μελετηθεί στα πλαίσια της παράκαμψης της πόλεως του Ρεθύμνου από τον μελετητή του υπουργείου Υποδομών. Έτσι το ποσό των 139.000 ευρώ που είχε προβλεφθεί για τον κόμβο Ατσιποπούλου θα αξιοποιηθεί για την μελέτη επέκτασης του περιφερειακού δρόμου της πόλης μέχρι τον κόμβο Αμαρίου ανατολικά και από την Κουρμούλη, μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου δυτικά.
Η ανάθεση της μελέτης θα γίνει από τον Ο.Α.Κ., εξηγεί ο πρόεδρός του Θ. Νίνος, τονίζοντας ότι: «Πρόκειται για χρήματα που είχαν εξασφαλιστεί από τον κ. Κεφαλογιάννη και σε συνεννόηση με το υπουργείο και τον κ. Καρνέζη (γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών) θα τα αξιοποιήσουμε για να χρηματοδοτήσούμε τις μελέτες για την επέκταση του περιφερειακού από το παλιό πανεπιστήμιο μέχρι τον κόμβο Αμαρίου, καθώς και από την οδό Κουρμούλη μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου. Αξιοποιούμε αυτά τα χρήματα, που εάν δεν το κάναμε θα τα χάναμε. Νομίζω ότι είναι σημαντική εξέλιξη για τον περιφερειακό δρόμο. Χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί αυτό το κομμάτι, την αναγκαιότητα του περιφερειακού αυτού καθαυτού του αρχικού, αλλά και της επέκτασης προς τους κόμβους, την λέω αρκετά χρόνια τώρα και αισθάνομαι μια δικαίωση που προχωράει».
Αναφορικά με την πορεία των δυο μελετών που έχουν ξεκινήσει και αφορούν το τμήμα από την οδό Δασκαλάκη (παλιό πανεπιστήμιο) μέχρι και την οδό Κουρμούλη, σύμφωνα με τον κ. Νίνο, έχει εγκριθεί ως προς τους περιβαλλοντικούς όρους (ΑΕΠΟ). Η μελέτη περιλαμβάνει συνολικά τέσσερις γέφυρες, ωσότου η χρηματοδότηση αφορά μόνο τη μια -στο ύψος του κόμβου Θεοτοκοπούλου. Αυτό σημαίνει ότι η μελέτη πλήρης και ώριμη θα αφορά μόνο το ανατολικό κομμάτι (από το ύψος της Θεοτοκοπούλου) μέχρι και το παλιό πανεπιστήμιο, ενώ για το υπόλοιπο τμήμα από τον κόμβο Θεοτοκοπούλου μέχρι και την οδό Κουρμούλη απαιτείται πρόσθετη χρηματοδότηση για τη μελέτη των γεφυρών. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ο.Α.Κ. υπάρχει συνεργασία με το υπουργείο (κ. Καρνέζη) για επιπλέον χρηματοδότηση για το τμήμα Θεοτοκοπούλου – Κουρμούλη, όπου απαιτούνται τρεις μεγάλες γέφυρες.
«Οι μελετητές έχουν κάνει τις προμελέτες, έχουν προχωρήσει και έχουν πάρει και περιβαλλοντική αδειοδότηση. Η μεγάλη δουλειά έχει γίνει σε αυτό το τμήμα, αυτό που εκκρεμεί είναι οι οριστικές μελέτες οδοποιίας, γεφυροποιίας, στατικά. Η χρηματοδότηση είναι περίπου ένα ποσό των 150.000 ευρώ. Αμέσως μετά από τις εκλογές θα έχω συνάντηση στο υπουργείο για να οριστικοποιήσουμε το θέμα της χρηματοδότησης του δρόμου στο σύνολό του όσον αφορά τις μελέτες. Υπάρχει δέσμευση του υπουργείου, του κ. Καρνέζη, όπως και του κ. Καραγιάννη ότι θα ολοκληρωθεί η μελέτη και θα αναζητήσουμε πλάνο χρηματοδότησης. Ολοκληρώνουμε τις μελέτες και θα το πάμε βήμα – βήμα, έπειτα θα διεκδικήσουμε και τη χρηματοδότηση» συμπλήρωσε.
Κρίσιμη η υλοποίηση του έργου πριν την κατασκευή του Β.Ο.Α.Κ.
Ο κ. Νίνος εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίησή του για τη δρομολόγηση ενός έργου, όπου, όπως είπε, αποτελεί συλλογική διεκδικήσει του νόμου, κάτι το οποίο, όπως είπε για τον ίδιο αποτελούσε κυρίαρχο θέμα από την πρώτη στιγμή που ασχολήθηκε με την αυτοδιοίκηση: «Είμαι πολύ χαρούμενος, καθώς αυτήν τη στιγμή αποτελεί μια συλλογική διεκδίκηση του Ρεθύμνου ο περιφερειακός δρόμος της πόλεως. Χαίρομαι που διερευνάμε τη μελέτη και δόθηκε η δυνατότητα να μελετηθεί σε όλο του το μήκος, δηλαδή από τον κόμβο Αμαρίου μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου. Αυτό πλέον το έχουμε εξασφαλίσει. Ολοκληρώνοντας τις μελέτες, που θεωρώ ότι μέσα στο 2023 θα έχουν περατωθεί έχοντας περιβαλλοντική αδειοδότηση για το κυρίως τμήμα, μπορεί το κομμάτι Δασκαλάκη – Κουρμούλη σχετικά άμεσα με την εύρεση χρηματοδοτικού εργαλείου να ξεκινήσει η κατασκευή του. Πιστεύω ακράδαντα ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας, αλλά και η επέκταση του σχεδίου πόλεως, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την κατασκευή και την υλοποίηση αυτού του έργου. Δεν μπορεί ούτε να επιλυθεί το πρώτο, ούτε να υλοποιηθεί το δεύτερο εάν δεν κατασκευαστεί αυτός ο δρόμος. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που έχουμε βάλει πλέον τα θεμέλια για να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία. Ο Ο.Α.Κ. ήδη έχει παίξει καθοριστικό ρόλο. Τώρα μέσω του Ο.Α.Κ. χρηματοδοτούνται και θα εκτελεστούν οι πρόσθετες μελέτες και θα διεκδικήσουμε ρόλο και στο κομμάτι της υλοποίησης του έργου, διότι μπορούμε να εγγυηθούμε τη γρήγορη και ποιοτική κατασκευή του. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτό το έργο οφείλει να υλοποιηθεί, στο χειρότερο σενάριο, παράλληλα με την κατασκευή του νέου Β.Ο.Α.Κ. Κανονικά θα έπρεπε εδώ και πολλά χρόνια η πόλη και οι Ρεθεμνιώτες να έχουν στη διάθεσή τους αυτόν τον περιφερειακό δρόμο. Για πολλούς λόγους δεν κατέστη αυτό εφικτό, όμως είναι πάρα πολύ κρίσιμο να ολοκληρωθεί πριν την υλοποίηση του νέου Β.Ο.Α.Κ. Θα μπορέσει να λειτουργήσει και να αξιοποιήσουμε και τον Β.Ο.Α.Κ. και να λειτουργήσει αναπτυξιακά και για τον τόπο μας εάν έχουμε και τον περιφερειακό δρόμο της πόλεως».
Σύμφωνα με τον κ. Νίνο το τοπικό πολεοδομικό σχέδιο, του οποίου η μελέτη ξεκινά να εκπονείται το προσεχές διάστημα «προφανέστατα θα λάβει υπόψη τον περιφερειακό, προφανέστατα θα λάβει υπόψη το που θέλουμε να επεκτείνουμε την πόλη, πώς πρέπει να επεκταθεί η πόλη και πού θα χωροθετηθούν χρήσεις που χρειάζονται για να λειτουργεί εύρυθμα η πόλη, που δεν τις έχουμε χωροθετήσει. Ο περιφερειακός είναι εκεί, εννοείται θα ληφθεί υπόψη, αυτό είναι σαφές και αδιαπραγμάτευτο, δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Το θέμα είναι να κάτσουμε εμείς σαν Ρέθυμνο, σαν κοινωνία να αποφασίσουμε και να δουλέψουμε ώστε να εισηγηθούμε την πρόταση και το όραμά μας για το Ρέθυμνο της επόμενης πεντηκονταετίας, καθώς αυτό είναι που τελικά θα αποτυπωθεί στο σχέδιο που θα καταθέσουν οι μελετητές για τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια του δήμου μας».
Το μήκος του περιφερειακού δρόμου από το ύψος του παλιού πανεπιστημίου μέχρι και την οδό Κουρμούλη ήταν 3.5 χλμ. και μετά την επέκταση της μελέτης το μήκος διπλασιάζεται. Ο στόχος είναι σύμφωνα με τον κ. Νίνο οι μελέτες -η ολοκλήρωση των οποίων αποτελεί προϋπόθεση- να έχουν ολοκληρωθεί το 2023, ώστε στη συνέχεια να αναζητηθεί πηγή χρηματοδότησης του έργου.