Διαβάσαμε κατ’ αρχήν την ανακοίνωση του Διοικητικού μας Συμβουλίου, που αναφέρει: «Κρίνουμε αναγκαίο λοιπόν, και προς άρση κάθε παρερμηνείας, να προταθεί στη Γ.Σ. και να αποφασισθεί ο ορισμός σε τακτή ημερομηνία η διεξαγωγή εκλογών για την ανάδειξη νέου Διοικητικού και Εποπτικού Συμβουλίου». Τώρα ευκαίρησαν να το σκεφτούν και να το διατυπώσουν, έστω και τόσο στρυφνά και ασύντακτα. Όλο το προηγούμενο διάστημα ασχολούνταν με την επισκευή του πλοίου, ή με άλλα σοβαρότερα ζητήματα του Συνεταιρισμού.
Όπως το Ελβετικό δάνειο και οι «μυστικές» συμφωνίες. Και ανέβαλλαν τρεις διαδοχικές Γενικές Συνελεύσεις. Αποφεύγουν φυσικά να αναφέρουν, ότι ο κάθε υποψήφιος που θα εκλεγεί, θα παραλάβει το χάος που περιγράφει ο Ορκωτός στην έκθεσή του. Θα παραλάβει επίσης τα άδεια ταμεία, τα τεράστια χρέη, τις μυστικές δεσμεύσεις, αλλά και το φόβο για μια πιθανή σύλληψη για χρέη, όπως έγινε με το μόνο ανεύθυνο πρώην μέλος του Δ.Σ, κύριο Όθωνα Χριστουλάκη.
Ακούσαμε επίσης τον Αντιπρόεδρο της Εταιρείας κύριο Δούσμανη, στο Ραδιόφωνο του 9.80 την περασμένη Τρίτη, να ζητά για μία ακόμη φορά 400.000 ευρώ, ή όσα προαιρούμεθα, «για να έρθει το καράβι». Αφού ξοδεύτηκαν τα χρήματα του Ραδιομαραθώνιου, αλλά και τα «450 χιλιάρικα, που έβαλαν μερικοί καλοί Ρεθυμνιώτες», όπως είπε. Δεν παρέλειψε βέβαια να αναβάλλει την άφιξη του πλοίου για μία ακόμη φορά και να θέσει ως νέα ημερομηνία-στόχο την 15η Μαΐου. Πάμε από αναβολή σε αναβολή, δηλαδή.
Διαβάσαμε λεπτομερέστερα και την τελική έκθεση-καταπέλτη του Ορκωτού Λογιστή, για τα λάθη και τις παραλείψεις στη διαχείριση των Οικονομικών της Εταιρείας. Αν η έκθεση αυτή εξεταστεί σοβαρά από μια Δημόσια Οικονομική Αρχή, από ένα Ασφαλιστικό Οργανισμό, ή από τους Συνεταίρους, είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει ενέργειες που θα οδηγήσουν σε βαριά πρόστιμα και σε παραπομπές αρκετών «υπευθύνων». Γεγονός που ίσως συμβεί, ούτως ή άλλως, στο άμεσο μέλλον.
Διαβάσαμε και τη «χαοτική» εισήγηση του Ελεγκτικού Συμβουλίου, «για να σωθεί η Εταιρεία». Σύμφωνα με το Ελεγκτικό, πρέπει να γίνουν τρεις τριμελείς επιτροπές με καθορισμένες και ακαθόριστες αρμοδιότητες, που θα εποπτεύουν διάφορους τομείς ευθύνης και διαχείρισης, του πλοίου και του Συνεταιρισμού. Μία επιτροπή, είναι πάντα ο καλύτερος τρόπος για να μη γίνει τίποτα και να μη ληφθεί απόφαση για οτιδήποτε. Αυτοί προτείνουν όχι μία, αλλά τρεις. Που θα λειτουργούν παράλληλα με το ενδεκαμελές Διοικητικό Συμβούλιο και το πενταμελές Ελεγκτικό. Ποιος θα εισηγείται, ποιος θα αποφασίζει και ποιος θα ελέγχει; Και τελικά ποιος θα έχει την ευθύνη των αποφάσεων και της εκτέλεσής τους;
Διαβάσαμε και τις δυο ανεδαφικές εισηγήσεις του κ. Πολοπετράκη προς τους Θεσμικούς, επίσης «για να σωθεί η Εταιρεία». Με την πρώτη, αναθεωρεί τα κέρδη της γραμμής για την περίοδο που ταξίδευε το πλοίο, από τις 380.000, στις 10.000 Ευρώ. Εξακολουθεί φυσικά να μη λαμβάνει υπόψη του τους τόκους, τις αποσβέσεις, καθώς και τα γενικά έξοδα. Διότι αν τα υπολογίσει και αυτά, το αποτέλεσμα, έστω και με τη «μπακάλικη» μέθοδο που ακολούθησε, θα συμπέσει με την προσέγγιση του Ορκωτού. Που επιμένει στη ζημία των 6.100 Ευρώ, ανά ταξίδι. Με τη δεύτερη, παρακινεί τους Θεσμικούς, αντί να ζητούν μελέτες βιωσιμότητας και να ρωτούν για τις «κρυφές συμφωνίες» των μελών του Δ.Σ. με τον εφοπλιστή, να στείλουν 100 επιστολές σε 100 εύρωστους οικονομικά Ρεθυμνιώτες, οι οποίοι θα δανείσουν από 10.000 Ευρώ έκαστος στο Συνεταιρισμό, άτοκα, μέχρι το τέλος του 2017. Λες και με τη σημερινή στενότητα χρήματος, υπάρχουν 100 «έχοντες» στο Ρέθυμνο που είναι διατεθειμένα να «πετάξουν» 10.000 Ευρώ, έκαστος. Ή, ακόμη χειρότερα, να τα εμπιστευθούν στο επιτυχημένο μέχρι τώρα στη διαχείριση των Οικονομικών μας, Διοικητικό Συμβούλιο. Στην εισήγηση περιλαμβάνει μέχρι και υπόδειγμα της επιστολής αυτής. Τόσο βέβαιος είναι ότι οι Θεσμικοί θα την υιοθετήσουν αμέσως και ασυζητητί.
Και, τέλος, την περασμένη Πέμπτη ήρθε και το κερασάκι στην τούρτα, με τη μορφή της Επιστολής του τέως Προέδρου κυρίου Νικολούδη. Οι αναφορές που γίνονται στην επιστολή αυτή, περιλαμβάνουν ενδείξεις για διάθεση προσφυγής στη Δικαιοσύνη «κατά των συκοφαντών του», αν δεν έχει προσφύγει ήδη. Περιλαμβάνουν επίσης θριαμβολογίες, για το ότι ο έλεγχος των Ορκωτών δεν ανέδειξε καταχρήσεις ή υπεξαιρέσεις, γεγονός που «εκθέτει ανεπανόρθωτα όλο το Εποπτικό Συμβούλιο». Την κακοδιαχείριση και την πλημμελή τήρηση των Οικονομικών στοιχείων δεν τις αναφέρει, προφανώς διότι τις θεωρεί αμελητέες. Αντί για αυτό στρέφεται κατά πάντων, από τους Θεσμικούς, μέχρι και τους πρώην συνεργάτες του στο Διοικητικό Συμβούλιο. Και εκτιμούμε ότι αυτό είναι μόνο η αρχή. Διότι, όπως και να γίνει οι θιγόμενοι θα αντιδράσουν. Και η κατάσταση, αντί να εκτονωθεί, θα γίνει σαφώς χειρότερη.
Αυτή είναι η εικόνα του Συνεταιρισμού σήμερα, αγαπητοί συνεταίροι. Και με βάση αυτή την εικόνα πρέπει να πάρουμε αποφάσεις την ερχόμενη Κυριακή. Πράγμα που είναι από δύσκολο, έως αδύνατο. Εκτός αν βρεθεί ένας από Μηχανής Θεός, που θα δώσει λύση στην ιλαροτραγωδία που ζούμε σήμερα.
Αλλά δυστυχώς, αυτός, εμφανίστηκε για τελευταία φορά τον καιρό του Ευριπίδη, 2.500 χρόνια πριν. Και δεν πιστεύουμε ότι θα κατέβει ξανά από τον Όλυμπο, στις μέρες μας. Εκτός αν, ω του θαύματος, στις 15 Μαΐου, παρά τις δηλώσεις του κ. Δούσμανη, δούμε στο λιμάνι μας όχι το Elli.T, αλλά μια Τριήρη της Αθηναϊκής Συμπολιτείας. Γεγονός που, με βάση τα όσα αναφέραμε παραπάνω και τα όσα συμβαίνουν, είναι εξ ίσου πιθανό με την επανεμφάνιση του Πλοίου στο Ρέθυμνο και τη βιώσιμη επαναδρομολόγηση του στη γραμμή.
Σήμερα, ιδιωτεύει, στο Ρέθυμνο