Διαχειρίσιμα χαρακτηρίζονται τα λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία του Ρεθύμνου, σύμφωνα με τους δυο διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Όπως αναφέρουν οι μόνιμοι διορισμοί που έγιναν πριν ένα μήνα αλλά και οι προσλήψεις των αναπληρωτών δημιουργούν τις προϋποθέσεις εκείνες για να ξεκινήσουν κανονικά στο σύνολό τους οι σχολικές μονάδες του νομού, τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου. Οι κενές θέσεις στη Γενική Αγωγή καλύφθηκαν στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ενώ το πρόβλημα τόσο στα γυμνάσια και τα λύκεια του νομού όσο και στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία παραμένει στην Ειδική Αγωγή. Ωστόσο όπως αναφέρουν οι δυο διευθυντές Εκπαίδευσης, στη δεύτερη φάση των προσλήψεων των αναπληρωτών θα καλυφθούν οι όποιες κενές θέσεις.
Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση του νομού η κάλυψη των κενών θέσεων στα σχολεία με τις προσλήψεις των αναπληρωτών φτάνει στο 73% σύμφωνα με τον προϊστάμενο Λάμπρο Καρβούνη, καθώς από τους 472 που είχαν ζητηθεί, προσελήφθησαν 347 αναπληρωτές.
Αναλυτικότερα, στους νηπιαγωγούς από τους 56 που είχαν ζητηθεί προσελήφθησαν οι 50. Στις ειδικότητες των Αγγλικών (μειωμένου ωραρίου) για τα νηπιαγωγεία από τους 15 που είχαν ζητηθεί προσελήφθησαν έντεκα, στους εικαστικούς Γενικής Αγωγής από τους 15 οι 10, στους πληροφορικούς από τους 15 οι 14, στους θεατρολόγους από τους 11 οι επτά, στους μουσικούς από τους 10 οι οκτώ, στους γυμναστές από τους επτά οι πέντε, στους εκπαιδευτικούς Γαλλικών πλήρους ωραρίου προσελήφθησαν τρεις, όσοι δηλαδή είχαν ζητηθεί, όπως και μειωμένου ωραρίου προσελήφθησαν δυο, όσοι δηλαδή είχαν ζητηθεί. Σε ό,τι αφορά τους καθηγητές Αγγλικών Γενικής Παιδείας προσελήφθησαν έξι από επτά που είχαν ζητηθεί, δυο καθηγητές Γερμανικών πλήρους ωραρίου και ένας μειωμένου, όσοι δηλαδή είχαν ζητηθεί.
Στη Γενική Παιδεία δηλαδή παραμένουν 24 κενές θέσεις (15%).
Σε ό,τι αφορά τώρα την Ειδική Αγωγή στην παράλληλη στήριξη τα κενά για τα δημοτικά ήταν 239 και προσελήφθησαν 162 εκπαιδευτικοί, ενώ στα νηπιαγωγεία ήταν 34 και προσελήφθησαν 23. Στις λοιπές ειδικότητες Ειδικής Αγωγής προσελήφθησαν επτά από τις οχτώ που είχαν ζητηθεί.
Στο βοηθητικό προσωπικό προσελήφθησαν 14 από 17 που είχαν ζητηθεί, νοσηλευτές 13 από τους 16 που απαιτούνται και στο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (για ειδικά σχολειά δημοτικό και νηπιαγωγεία) εννέα από 14 που είχαν ζητηθεί. «Είμαστε ικανοποιημένοι. Ξεκινάμε τη σχολική χρονιά με διαχειρίσιμα κενά και θεωρούμε δεδομένο ότι στη β φάση των διορισμών θα έχουμε επιπλέον κάλυψη των κενών» ανέφερε ο κ. Καρβούνης.
Σε ό,τι αφορά την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ρεθύμνου στη Γενική Παιδεία, σύμφωνα με τον προϊστάμενο Β/βάθμιας Μανούσο Μαραγκάκη, έγιναν 142 διορισμοί από τους συνολικά 146 που είχαν ζητηθεί, που σημαίνει ότι παραμένουν κενές πέντε θέσεις εκπαιδευτικών. Στην Ειδική Αγωγή παραμένουν 28 κενές θέσεις εκπαιδευτικών, καθώς από τις συνολικά 73 κενές θέσεις, καλύφθηκαν οι 45. Για το ειδικό βοηθητικό επιστημονικό προσωπικό είχαμε 39 κενές θέσεις και διορίστηκαν 13 αναπληρωτές. «Με τους διορισμούς που έγιναν καλύφθηκαν σε πολύ μεγάλο ποσοστό οι κενές θέσεις και τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά στις 12 Σεπτεμβρίου. Το τι θα γίνει τώρα με άδειες που τυχόν ζητηθούν είναι κάτι που δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε τώρα» σχολίασε ο κ. Μαραγκάκης.
Οι αναπληρωτές αναλαμβάνουν υπηρεσία στις 5 και 6 Σεπτεμβρίου.
Οι ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για την έναρξη της σεζόν
Με αλλαγές ξεκινάει η φετινή σχολική χρονιά τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, μια από τις σημαντικές τομές για τη φετινή χρονιά είναι η επέκταση του ολοήμερου σχολείου. Αναλυτικά:
– Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.
– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.
– Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).
– Χωρίς κριτήρια εγγραφής.
– Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.
Άλλες καινοτομίες για φέτος, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας:
1) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
2) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.
3) Παιδαγωγικός σύμβουλος – μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.
4) Ενδοσχολικός συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.