Την ώρα που το ενδιαφέρον επιχειρηματιών αλλά και ιδιωτών αυξάνει μέρα με τη μέρα για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων, σε μια προσπάθεια περιορισμού του αυξανόμενου ενεργειακού κόστους και εξοικονόμησης πόρων, η επεξεργασία των αιτήσεων φαίνεται πως γίνεται με ρυθμούς χελώνας από τον τοπικό ΔΕΔΔΗΕ.
Αυτή την εικόνα μας μεταφέρουν εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, επισημαίνοντας την τεράστια ταλαιπωρία με την οποία είναι αντιμέτωποι, καθώς αναγκάζονται να περιμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα για να εξυπηρετηθούν.
Όπως υποστηρίζουν χαρακτηριστικά καταθέτουν στο τοπικό ΔΕΔΔΗΕ αιτήματα πελατών τους για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, τα οποία δεν πρωτοκολλούνται καν την ημέρα που κατατίθενται. Αυτό σημαίνει πως εφόσον το αίτημα δεν πρωτοκολληθεί είναι σαν να μην υπάρχει, με αποτέλεσμα όπως τονίζουν να μην υπάρχει έλεγχος σε σχέση με τη σειρά προτεραιότητας των αιτήσεων ανάλογα με τον χρόνο που αυτές έχουν κατατεθεί. Σχετική καταγγελία μάλιστα έχει γίνει και στην ΡΑΕ.
Το Ρέθυμνο μαζί με τα Μέγαρα και τη Θήβα είναι οι τρεις περιοχές όπου εντοπίζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα με τις καθυστερήσεις, κάτι που οι εκπρόσωποι των εταιριών το προσδίδουν σε υποστελέχωση των αρμόδιων τμημάτων των υποκαταστημάτων του ΔΕΔΔΗΕ.
Χαρακτηριστικά, ο κ Φάνης Μαρκάκης, υπεύθυνος του τμήματος αδειοδότησης, της εταιρίας «Αέναος» μιλώντας στα «Ρ.Ν.» για τις καθυστερήσεις που καταγράφονται, ανέφερε: «Καταθέτουμε φάκελο με τα απαραίτητα δικαιολογητικά και αρχικά δεν λαμβάνει αμέσως αριθμό πρωτοκόλλου για να γίνει μετά η αξιολόγηση των δικαιολογητικών. Πρώτα δηλαδή στέλνουν τον φάκελο στο νομικό τμήμα για έλεγχο και ανάλογα με το φόρτο εργασίας μας ενημερώνουν αν χρειάζεται κάτι να διορθώσουμε ή να αλλάξουμε όσον αφορά τα δικαιολογητικά και έπειτα ο φάκελος επιστρέφει στην υπηρεσία του ΔΕΔΔΗΕ και λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου. Σε όλο αυτό, το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός, ότι συσσωρεύονται οι φάκελοι που φτάνουν στον δικηγόρο και μετά επιστρέφουν στο πρωτόκολλο. Όταν καταθέτουμε ένα έγγραφο σε μια υπηρεσία πρέπει αυτό να περνά πρώτα από το πρωτόκολλο για να τηρηθεί μια σειρά προτεραιότητας. Έχουμε πολλές καθυστερήσεις. Η κατάσταση είναι χαώδης, για παράδειγμα είχαμε καταθέσει φάκελο την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και η αίτηση πρωτοκολλήθηκε στις 31 Μαΐου. Η καθυστέρηση είναι μεγάλη και τον τελευταίο καιρό έχει κάπως βελτιωθεί η κατάσταση, όμως εξακολουθεί να υπάρχει καθυστέρηση, σίγουρα περιμένουμε τουλάχιστον τρεις μήνες μόνο για τη γραφειοκρατία».
Από τη πλευρά του ο διευθυντής περιοχής Ρεθύμνου ΔΕΔΔΗΕ Αποστόλης Μανωλεσάκης υποστηρίζει πως η κατάσταση δεν είναι έτσι όπως περιγράφεται. Επισημαίνει δεν πως καμία αίτηση δεν εκκρεμεί, αλλά κάθε μια από αυτές βρίσκεται σε κάποιο στάδιο επεξεργασίας: «Έχουν ήδη διεκπεραιωθεί περισσότερες από πενήντα αιτήσεις. Ήδη τριάντα αιτήσεις βρίσκονται είτε στο στάδιο έλεγχου των παραστατικών είτε στους νομικούς για έλεγχο και άλλες βρίσκονται σε τεχνικό στάδιο. Οι αιτήσεις που αφορούν σε ισχύ άνω των 50ΚW, αποστέλλονται στην Αθήνα και λαμβάνουν πανελλαδικό πρωτόκολλο και δίδεται από εκεί η έγκριση και προχωρούν. Όλες οι αιτήσεις πρωτοκολλούνται. Εάν υπάρχουν εκκρεμότητες και δεν εμπεριέχει ο φάκελος όλα τα απαραίτητα έγγραφα θα γίνει ο σχετικός έλεγχος. Ήδη ασχολούνται με αυτό το κομμάτι των φωτοβολταϊκών δυο άτομα και τώρα θα ενισχυθεί το τμήμα με ένα τρίτο άτομο. Δεν απαιτείται επιπλέον προσωπικό. Είχαμε το προηγούμενο διάστημα κάποια ζητήματα με κανονικές άδειες των υπάλληλων, με άδειες λόγω κορονοϊού, όμως παρόλα αυτά τα ζητήματα όλα βαίνουν καλώς. Ενδεχομένως υπάρχουν διαμαρτυρίες, γιατί οι πολίτες νομίζουν ότι θα φέρουν μία αίτηση σήμερα και θα είναι έτοιμη αύριο. Δεν είναι όμως έτσι. Υπάρχει μια διαδικασία που ακολουθείται. Η ουσία είναι ότι τίποτα δεν είναι σταματημένο. Όλες οι αιτήσεις βρίσκονται σε ένα στάδιο επεξεργασίας. Το γραφειοκρατικό κομμάτι ολοκληρώνεται σε διάστημα πολύ λιγότερο των δυο μηνών» είπε χαρακτηριστικά.