Δεν έχει αποκλειστεί η πρόσβαση σε καμιά επιχείρηση επισημαίνει ο Θ. Νίνος
Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι εργασίες του έργου οδικής ασφάλειας στο τμήμα Πετρές – Γεωργιούπουλη επί του ΒΟΑΚ. Ένα έργο που χρηματοδοτείται με ευρωπαϊκά κονδύλια συνολικού προϋπολογισμού 13,1 εκ. ευρώ και κρίνεται αναγκαίο για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου και της ασφάλειας πεζών και οδηγών αφού περιλαμβάνει πεζογέφυρες, διαβάσεις και ανισόπεδους κόμβους. Η εξέλιξη του έργου εν μέσω θέρους και στην καρδιά της τουριστικής περιόδου έχει προκαλέσει ωστόσο αντιδράσεις από τους επιχειρηματίες της παραλίας της Επισκοπής, όπου εκτελούνται αυτή την περίοδο οι εργασίες. Όπως δηλώνουν οι επιχειρηματίες, το υπό εξέλιξη έργο επιφέρει οικονομική ζημιά στις επιχειρήσεις τους, αφού η πρόσβαση των πολιτών είναι ιδιαίτερα δύσκολη λόγω των εργοταξίων, κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που έχουν τεθεί σε ισχύ. Παράλληλα εμφανίζονται δυσαρεστημένοι για τη μελέτη του έργου, η οποία δεν προβλέπει υπόγεια διάβαση για τη κυκλοφορία των ιχ προκειμένου να εξυπηρετούνται με ασφάλεια οι κάτοικοι και οι επισκέπτες των χωριών του δυτικού Ρεθύμνου.
Χαρακτηριστικά ο επιχειρηματίας κ. Βαγγέλης Αγγελιδάκης μιλώντας στα «ΡΝ» μας είπε: «Είναι ένα έργο ανάπλασης της εθνικής οδού από Πετρέ μέχρι Γεωργιούπολη, το οποίο προβλέπει μόνο υπέργειες και υπόγειες διαβάσεις για πεζούς, αγνοεί το αίτημα χρόνων, που ήταν για μία υπόγεια διάβαση για αυτοκίνητα. Κατά τη γνώμη μας, είναι ένα έργο πολυδάπανο και άχρηστο. Σημειωτέον ότι σε απόσταση 100 μέτρων από τη διακλάδωση Επισκοπής προς Χανιά κάνουν μία υπόγεια διάβαση για πεζούς μπροστά από το μαγαζί μου και μία υπέργεια διάβαση 100 μέτρα πιο πάνω για πεζούς. Εν πάση περιπτώσει, επέλεξαν το πιο δύσκολο κομμάτι στο σημείο που έχει την περισσότερη κίνηση και εν μέσω τουριστικής, καλοκαιρινής σεζόν να κάνουν εργασίες. Αγνόησαν πλήρως την κυκλοφορία των οχημάτων, έκαναν μία κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία δεν εξυπηρετεί, απλώς δυσκολεύει την κατάσταση, έχουν αποκλείσει όλα τα μαγαζιά της παραλίας, έχουν αποκλείσει όλο το πάρκινγκ. Εμένα στο μαγαζί μου δε μου έχουν αφήσει νόμιμη είσοδο, όλες οι επιχειρήσεις έχουν αναγκαστεί να διώξουν όλο το προσωπικό. Φανταστείτε ότι πέρυσι απασχολούσα 15-18 άτομα, τώρα απασχολώ τρία. Ο κόσμος του Ρεθύμνου, που έρχεται να περάσει τη μέρα του, εν μέσω καύσωνα, δεν έχει πρόσβαση στην παραλία, έχει πάρα πολύ δύσκολη πρόσβαση.
Η επιλογή αυτού του σημείου, τώρα καλοκαιριάτικα, είναι λάθος. Εφόσον έχουν εννέα πεζογέφυρες να κάνουν και έχουν σε σημεία που είναι χαμηλής όχλησης, θα μπορούσαν να κάνουν εκεί εργασίες και όχι σε έναν κόμβο που ενώνει όλο το δυτικό Ρέθυμνο με την εθνική οδό. Έχουν κόψει την Κρήτη στα δύο. Μας είχαν ενημερώσει από τον Φλεβάρη για το έργο και τους είχαμε πει βέβαια ότι είναι εγκληματικό να ξεκινήσουν τώρα, μας αγνόησαν παντελώς, αγνόησαν και εδώ τα τοπικά συμβούλια που διαμαρτυρηθήκαν και είπαν να μη γίνει τώρα, τους αγνόησαν και αυτούς και μας είχαν πει ότι αρχές Μάη θα έχουν φύγει, θα έχουν τελειώσει».
Τα «Ρ.Ν.» επικοινώνησαν με τον πρόεδρο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Θοδωρή Νίνο, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι καμιά επιχείρηση της παράλιας της Επισκοπής δεν έχει αποκλειστεί και ότι έχουν προβλεφθεί οι σχετικές προσβάσεις στην παραλία και τις επιχειρήσεις, με γνώμονα πάντα την οδική ασφάλεια.
Χαρακτηριστικά ο κ. Νίνος εξήγησε: «Δεν είναι αποκλεισμένος σε καμία περίπτωση, κανένας επιχειρηματίας της παραλίας της Επισκοπής. Το ότι δεν έχουν πρόσβαση μπροστά στα καταστήματά τους είναι γεγονός. Είναι ένα εργοτάξιο, το οποίο θα προκαλέσει μια προσωρινή, όσο χρόνο κατασκευάζεται το έργο, δυσκολία, αλλά αυτό το οποίο έχει εφαρμοστεί είναι η κυκλοφοριακή μελέτη και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, έτσι ώστε όλα τα ρεύματα και όλες οι κινήσεις να γίνονται με την απαιτούμενη ασφάλεια, ώστε να μην έχουμε κάποιο πρόβλημα. Και είναι τα εγκεκριμένα από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και από την Τροχαία ΒΟΑΚ.
Είναι απόλυτα ασφαλείς όλες οι μετακινήσεις. Κανένας δεν έχει αποκλειστεί, όλα τα ρεύματα εξυπηρετούνται, ελέγχουμε και εξετάζουμε τις προτάσεις που έγιναν από τις παρόδιες επιχειρήσεις, προκειμένου να δούμε αν μπορούμε σημειακά να κάνουμε κάποια βελτίωση και είμαστε σε συνεννόηση με τον ανάδοχο και με την τροχαία ΒΟΑΚ, όπου κριθεί ότι μπορεί να τροποποιηθούν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έχουν εφαρμοστεί, ώστε με μεγαλύτερη ευκολία, άλλα πάντα με πρώτο παράγοντα την ασφάλεια, να υπάρξουν διορθώσεις. Αλλά από μία πρώτη εκτίμηση και συνεννόηση με την τροχαία ΒΟΑΚ, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εξυπηρετούν όλες τις κινήσεις με απόλυτη ασφάλεια. Θα διερευνηθεί αν μπορεί να γίνει και με μεγαλύτερη ευκολία».
Παράλληλα ο κ. Νίνος αναφορικά με το σημείο που επελέγη να ξεκινήσει το έργο διευκρίνισε ότι: «Έχουμε επιλέξει να γίνουν τα έργα στο νότιο τμήμα του ΒΟΑΚ, προκειμένου ακριβώς να προκαλέσουμε τη μικρότερη δυνατή όχληση προς τις επιχειρήσεις του βορινού παραλιακού μετώπου. Εάν είχαμε ξεκινήσει ανάποδα, δηλαδή να ξεκινούσαμε τα έργα από το Βόρειο μέτωπο, δε θα είχαν καμία πρόσβαση αυτές οι επιχειρήσεις. Εκτελείται το έργο με τέτοιο τρόπο και με τέτοιο σχεδιασμό ώστε να προκληθεί η ελάχιστη δυνατή όχληση στις επιχειρήσεις, αλλιώς δεν έπρεπε να εκτελεστεί καθόλου έργο. Είναι ευρωπαϊκά και οι χρηματοδοτήσεις και τα χρονοδιαγράμματα πολύ σφιχτά. Υποχρεωτικά πρέπει να τα εκτελέσουμε. Άρα εάν εκτελούσαμε το βόρειο τμήμα, πολύ απλά δε θα μπορούσαμε να λειτουργεί και καμία επιχείρηση».
Παραδέχτηκε ωστόσο ότι το έργο έχει καθυστερήσει και μέχρι στιγμής έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό 8%. Σημειώνεται ότι η συμβατική υποχρέωση ήταν το έργο να παραδοθεί τον Αύγουστο. Ωστόσο καθυστέρησε να ξεκινήσει και ήδη ο ανάδοχος έχει αιτηθεί για 18μηνη παράταση.
«Το έργο αυτή τη στιγμή είναι στο 8% υλοποίησης, είναι στην αρχή του. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 12 μήνες θα παραταθεί. Ωστόσο επιλογή να ξεκινήσει το έργο από το νότιο τμήμα ήταν για τις επιχειρήσεις η ενδεδειγμένη. Είτε το έργο ξεκινούσε τον Μάιο του 23, είτε ξεκινήσει τον Μάιο του 24, την ίδια όχληση έχει. Το έργο έχει συγκεκριμένη διάρκεια, υπερβαίνει το έτος, άρα η όχληση είναι δεδομένη, είτε είναι το 23, είτε είναι το 24. Το ότι γίνεται με αυτόν τον τρόπο, επιλέχθηκε γιατί έχουμε την ελάχιστη δυνατή όχληση στις επιχειρήσεις. Μπορούν να λειτουργήσουν, όπως λειτουργούν. Τα Σαββατοκύριακα είναι γεμάτα, δεν έχουμε προκαλέσει δηλαδή ιδιαίτερη ζημιά. Αυτό που θεωρώ ότι έχει προκληθεί είναι ότι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην προσέγγιση, για αυτό και είναι τόσο προσεκτική η μελέτη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ώστε να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν όλες οι παρόδιες επιχειρήσεις με ασφάλεια για τους επισκέπτες και για τους κινούμενους μέσα στην περιοχή. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα που είναι να κερδίσουμε» είπε.
Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για την υπόγεια διάβαση αυτοκίνητων, ο κ. Νίνος εξήγησε, ότι η μελέτη έγινε το 2017 και ζητήθηκε από τον μελετητή να εξετάσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Όπως είπε όμως με πρωτοβουλία του ΟΑΚ εξετάζεται μελετητικά, το ενδεχόμενο κατασκευής ενός κόμβου στο ύψος της Επισκοπής: «Αυτή είναι μια μελέτη που έχει γίνει το 2017, δεν ζητήθηκε τότε από τον μελετητή να προβλεφθεί υπόγεια διάβαση. Υπάρχει μόνο πεζών. Δεν ζητήθηκε και δεν εγκρίθηκε μια τέτοια μελέτη και στο πλαίσιο της βελτίωσης της μελέτης του 2017 κοιτάμε να δούμε – σε συνεννόηση με το υπουργείο, μεταφέροντας και την σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας για την κατασκευή κυκλικού κόμβου, που στην ουσία εξυπηρετεί όλα τα ρεύματα με απόλυτη ασφάλεια και ακυρώνει και την όποια απαίτηση για ανισόπεδο κόμβο – μήπως μπορούμε να τροποποιήσουμε τη μελέτη ως προς το κομμάτι αυτό και να πετύχουμε την κατασκευή του κυκλικού κόμβου εκεί» είπε.