Δίμηνη παράταση έδωσε χθες με απόφασή του το Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνου για το έργο βιοκλιματικής ανάπλασης συνδετηρίων οδών του κέντρου της πόλης του Ρεθύμνου. Η χορήγηση παράτασης κρίθηκε αναγκαία καθώς το έργο αυτό επιλέχτηκε από τη Διαχειριστική Αρχή για να μεταφερθεί στο νέο ΕΣΠΑ ως «έργο γέφυρα» και προϋπόθεση για να γίνει αυτό είναι οι εργασίες να είναι σε εξέλιξη.
Όπως τονίστηκε στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης τόσο από τον δήμαρχο Γιώργη Μαρινάκη όσο και τον αντιδήμαρχο τεχνικών έργων Άγγελο Μαλά, το ζήτημα σε αυτή τη φάση είναι διαχειριστικό για να μπορέσει το έργο να πληρωθεί με τα ευρωπαϊκά κονδύλια.
Η κ. Μερσίνη Καρνή εκ μέρους της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης επεσήμανε ότι συμφωνεί με την παράταση, ωστόσο έθεσε ως προϋπόθεση να μην ξεκινήσει η κατασκευή της οδού Ασκούτση (περιλαμβάνεται στις οδούς όπου θα γίνει το έργο) προτού ολοκληρωθούν ο υπόλοιπες (Χατζηδάκη, Π. Σιγανού, Πρεβελάκη, Καζαντζάκη, Καστρινάκη) που περιλαμβάνονται στο έργο.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Μανούσος Μανουσογιάννης επεσήμανε ότι το έργο καθυστέρησε να ξεκινήσει με αποτέλεσμα να μεσολαβήσουν εννέα μήνες από την υπογραφή της σύμβασης μέχρι την έναρξή του, επισημαίνοντας ότι θα έπρεπε να υπήρχε ειδική μέριμνα για έργα που υλοποιούνται στο κέντρο της πόλης και προκαλούν όπως είπε τεράστια ταλαιπωρία και κυκλοφοριακή επιβάρυνση.
Τόσο ο ο δήμαρχος όσο και ο αντιδήμαρχος επεσήμαναν ότι κατά κύριο λόγο η η καθυστέρηση οφείλεται για μια ακόμα φορά στα συνεργεία της ΔΕΗ κατά κύριο λόγο και δευτερευόντως στον ανάδοχο, ωστόσο ο κ. Μανουσογιάννης επέμεινε ότι πρέπει κάτι να γίνει με το θέμα της ΔΕΗ, η οποία ευθύνεται για τις σημαντικές καθυστερήσεις στην εξέλιξη των έργων.
«Οι διαδικασίες ανάθεσης γίνονται με συγκεκριμένο τρόπο. Δεν διαλέγουμε τους εργολάβους. Ακολουθείται η διαδικασία με την οικονομικότερη προσφορά στους διαγωνισμούς. Η ταλαιπωρία είναι περίπου από τον Ιανουάριο του 2023 που ξεκίνησε το έργο. Επίσης επειδή ο ίδιος εργολάβος έχει και το έργο ανάπλασης στον οικισμό του Καστέλλου δώσαμε εντολή να μεταβεί εκεί για να μην εγκλωβίσουμε τους κατοίκους στις ιδιοκτησίες. Επίσης ο ίδιος εργολάβος έχει πάρει και το έργο βιοκλιματικής ανάπλασης στα πέριξ του 2ου γυμνασίου – λυκείου) .
Η συγκυρία έλλειψης εργατικών χεριών και πραγματικά η πλήρης αδυναμία επάνδρωσης των συνεργείων δημιουργεί προβλήματα. Υπάρχει ταλαιπωρία. Το γνωρίζουμε, όμως πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι όταν είναι απαραίτητες εργασίες της ΔΕΗ και της ΔΕΥΑΡ στο ίδιο σημείο δεν μπορούν αυτές να γίνουν ταυτόχρονα οπότε αυτομάτως αδρανοποιούμαστε» ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Γ. Μαρινάκης.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Άγγελο Μαλά ο ανάδοχος καλείται το επόμενο δίμηνο να ολοκληρώσει το έργο στο σύνολό του. Κατασκευαστικά εκκρεμεί ένα τμήμα στην οδό Καζαντζάκη και στην οδό Ασκούτση (Στο ύψος «Κολωνάκι»), όμως υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες με φυτεύσεις και αστικό εξοπλισμό στις υπόλοιπες οδούς (Χατζηδάκη, Πρεβελακη, Παρρέν Σιγανού και Καστρινάκη) οι οποίες πρέπει να διευθετηθούν μέσα στο ίδιο διάστημα.
Υπενθυμίζεται ότι οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν:
– Κατασκευή νέων πεζοδρομίων.
– Υποδομές για την ανεμπόδιστη κυκλοφορία ΑμεΑ (Λωρίδα όδευσης τυφλών με ειδικές πλάκες, διαβάσεις με ράμπες, θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ).
– Δημιουργία ποδηλατοδρόμου στην οδό Ασκούτση.
– Υπερυψωμένες διαβάσεις πεζών και διασταυρώσεις οδών.
– Εγκατάσταση φωτισμού.
– Εγκατάσταση αστικού εξοπλισμού (κάδοι μικρο-απορριμμάτων, καθιστικά).
– Δημιουργία χώρων φύτευσης δέντρων και λουλουδιών.
Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 1.235.000,00.
Σύντομα ξεκινούν οι εργασίες βιοκλιματικής ανάπλασης στην περιοχή του 2ου Γυμνασίου – Λυκείου
Εν τω μεταξύ , όπως ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Άγγελος Μαλάς, σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει και το έργο βιοκλιματικής ανάπλασης στην περιοχή του 2ου γυμνασίου – λυκείου. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 870.999,99€ εκ των οποίων 514.430,00€ θα καλυφθούν από πόρους του Πράσινου Ταμείου και 356.569,99€ από πόρους του δήμου.
Η μελέτη ανάπλασης στοχεύει στην πλήρη αναμόρφωση περιοχής εμβαδού 13.800μ2 που βρίσκεται στη νότια πλευρά της πόλης του Ρεθύμνου και αποτελείται από τέσσερις δρόμους που περιβάλλουν το σχολικό συγκρότημα.
Πρόκειται για τους τέσσερεις δρόμους που περιβάλλουν το σχολικό συγκρότημα του 2ου Γυμνασίου – Λυκείου και ειδικότερα: Την οδό Παστέρ μέσου πλάτους 8,50m, την οδό Καλλέργη μέσου πλάτους 5,50 μ. που αναπτύσσονται στον άξονα ανατολής – δύσης και την οδό Ασκούτση και Σουλά με άξονα Βορρά – νότο και μέσο πλάτος 7,00 μ. Οι δρόμοι είναι διπλής κατεύθυνσης και δεν υπάρχουν διαμορφωμένοι χώροι στάθμευσης.
Το γεωμορφολογικό χαρακτηριστικό της περιοχής είναι η έντονη κλίση στον άξονα βορρά νότο. Η περιοχή αυτή χαρακτηρίζεται από πολυόροφα κτίρια αστικών πολυκατοικιών. Το σχολείο έχει τρεις εισόδους επί των οδών Παστέρ, Ασκούτση και Σκουλά. Επίσης υπάρχουν ελεύθεροι χώροι πρασίνου περιμετρικά του οικοπέδου του σχολείου, αδιαμόρφωτοι και αυτοί.
Στόχοι της Μελέτης
Η μελέτη ανάπλασης στοχεύει στην πλήρη αναμόρφωση της περιοχής, με ανασχεδιασμό και ανακατανομή χρήσεων ώστε να βελτιωθεί στο σύνολό της η λειτουργία του δημόσιου χώρου. Οι σχεδιαστικές επιλογές οργανώνονται με γνώμονα την προώθηση των αρχών της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και της ασφάλειας για τον πεζό και για τους χρήστες του σχολείου.
Αναλυτικά
- Οργάνωση των πεζοδρομίων, των διαβάσεων και της σήμανσης σύμφωνα με τις προδιαγραφές της νομοθεσίας για την προσβασιμότητα και την ασφάλεια των πεζών.
- Προστασία της κίνησης των πεζών.
- Εκτεταμένη μονοδρόμηση όλων των οδών περιμετρικά του σχολείου ώστε να διευθετείται η κυκλοφορία με ασφάλεια και να δημιουργείται ικανός χώρος για πεζοδρόμια.
- Βιοκλιματική αναβάθμιση της περιοχής με την οργάνωση και ενίσχυση φύτευσης όπου είναι γεωμετρικά εφικτό σε συνδυασμό και με την χρήση νέων ψυχρών υλικών.
- Εγκατάσταση στον δημόσιο χώρο του απαραίτητου αστικού εξοπλισμού που θα ενισχύσει και θα υποστηρίξει την χρήση του (τραπεζόπαγκοι, κερκίδες, μονόζυγα, υπαίθριο γυμναστήριο, καλαθάκια απορριμμάτων, καθιστικά παγκάκια, παρκινγκ ποδηλάτων, κτλ.).
- Αναβάθμιση του δημοτικού φωτισμού σε όλο το μήκος του άξονα των οδών με κατάλληλα φωτιστικά εξοικονόμησης ενέργειας.
- Χρήση υλικών κατασκευής κατάλληλων με τον χαρακτήρα της περιοχής αλλά και σε συνάφεια με τα υφιστάμενα υλικά των πρόσφατων αναπλάσεων με στόχο την ομοιογενή εικόνα του δημόσιου χώρου.
- Διαμόρφωση οργανωμένων χώρων στάθμευσης οχημάτων, μηχανών και ποδηλάτων καθώς και στάθμευση για άτομα με αναπηρία.
- Διαμόρφωση τριών μικρών πάρκων γειτονιάς με πρόσβαση και χρήση τόσο εξωτερικά όσο και από το σχολείο.