Τρία σημαντικά έργα υποδομής έχουν δρομολογηθεί και βρίσκονται ένα στάδιο πριν την υπογραφή της σύμβασης με τους αναδόχους εργολάβους στον δήμο Ρεθύμνου. Ειδικότερα, πρόκειται για το έργο βιοκλιματικής ανάπλασης της οδού Κολοκοτρώνη στην Καλλιθέα για το οποίο προσωρινός ανάδοχος ανακηρύχτηκε η εταιρία «Αντέκα Α.Ε. Γ. Κοντζεδάκης και ΣΙΑ ΕΕ που προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 27,08%) που συνεπάγεται ότι θα υλοποιήσει το έργο με 672.887 ευρώ. Σημειώνεται ότι ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 919.000,00€ (συν ΦΠΑ).
Παράλληλα, προσωρινός ανάδοχος κατακυρώθηκε και για το έργο που αφορά στην τουριστική αξιοποίηση και ανάδειξη του σπηλαίου Γερανίου. Το έργο ανέλαβε η εταιρία «Αντέκα» του Δημήτρη Ανυφαντάκη που προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 23% και θα υλοποιήσει το έργο με 164.707 ευρώ, από 21.4000 που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός.
Παράλληλα την περασμένη Παρασκευή άνοιξαν οι προσφορές για το μεγάλο έργο που αφορά στην αναβάθμιση της οδού που οδηγεί στην πανεπιστημιούπολη Γάλλου. Τη μεγαλύτερη έκπτωση προσέφερε η εταιρία «Γρηγοράκης – Χριστοδουλάκης» με ποσοστό 36%. Εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις στο επόμενο διάστημα η οικονομική επιτροπή θα κατακυρώσει την εταιρία ως προσωρινή ανάδοχο του έργου.
Σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Άγγελος Μαλάς αναφέρθηκε στη σημασία των έργων αυτών, τα οποία όπως είπε αναμένεται να συμβάλλουν σημαντικά στην αναβάθμιση των περιοχών, αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων: «Είναι πάρα πολύ σημαντικό καθώς είμαστε πλέον στο τελικό στάδιο για την υλοποίηση σημαντικών έργων για τον δήμο μας, τα οποία θα μπορούν να απολαμβάνουν οι δημότες μας. Αναβαθμίζονται με τα έργα αυτά περιοχές με πλούσιο εκπαιδευτικό και πολιτιστικό αποτύπωμα τόσο στην οδό Κολοκοτρώνη, στην οδό που οδηγεί στο πανεπιστήμιό μας και το σπήλαιο Γερανίου. Πρόκειται για έργα με ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό τα οποία θα αλλάξουν όψη στις περιοχές αυτές. Ευελπιστούμε σε μια καλή συνεργασία με τους αναδόχους, καθώς υπάρχουν πολλά προβλήματα στον κατασκευαστικό κλάδο λόγω των ανατιμήσεων των οικοδομικών υλικών και παράλληλα προσδοκούμε να δοθεί μια λύση από πλευράς κράτους για να προχωρήσουνε με γοργούς ρυθμούς όλα τα έργα που «τρέχον στον δήμο» είπε.
Αναβάθμιση της οδού που οδηγεί στου Γάλλου
Καθοριστικής σημασίας για την πόλη και το πανεπιστήμιο χαρακτηρίζεται το έργο αναβάθμισης της οδού που οδηγεί στου Γάλλου. Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου, ορίζεται σε εννέα μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβαση.
Τη μελέτη του έργου έχουν εκπονήσει οι μελετητές Ελένη Τσιριντάνη, αρχιτέκτονας τοπίου και ο αρχιτέκτονας του δήμου Μάνος Τσάκωνας.
Το αντικείμενο της μελέτης είναι η βελτίωση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου που συνδέει τη πόλη του Ρεθύμνου με το πανεπιστήμιο που βρίσκεται νοτιοδυτικά στην περιοχή Γάλλου.
Όπως αναφέρεται στη μελέτη ο σημερινός δρόμος στερείται πεζοδρομίου και με τη βελτίωση του οδικού δικτύου στόχος είναι και η προσθήκη πεζοδρομίου για την ασφαλή πρόσβαση των χιλιάδων φοιτητών.
Το συνολικό μήκος του δρόμου από την περιοχή του στρατοπέδου έως την είσοδο του πανεπιστημίου είναι περίπου 1.900 μέτρα.
Η μελέτη αφορά το τμήμα από τον οικισμό του Γάλλου και κατά μήκος του ορίου των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων μέχρι περίπου τη διασταύρωση με το ΒΟΑΚ.
Η μελέτη αυτή έχει ως στόχο:
– Τη βελτίωση του οδικού δικτύου και της οδικής ασφάλειας.
– Την ασφαλή πρόσβαση πεζών στους χώρους του πανεπιστημίου.
– Την πρόσβαση στους χώρους του πανεπιστημίου από ΑΜΕΑ.
– Την ανάδειξη του φυσικού τοπίου της περιοχής με ήπιες παρεμβάσεις.
Ανάδειξη του σπηλαίου Γερανίου
Με βασικό στόχο το σπήλαιο Γερανίου να καταστεί επισκέψιμο να προστατευθεί, να αναδεχθεί και να γίνει ευρέως γνωστός ο πολιτιστικός πλούτος του, θα εξελιχτούν οι εργασίες ανάδειξής του.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη μελέτη η παρέμβαση θα υλοποιηθεί σε δύο υποέργα:
– Κατασκευαστικό έργο με τον ομώνυμο τίτλο, με το ποσό των 213.999,99€.
– Επίβλεψη Αρχαιολογίας σπηλαιολογίας, με το ποσό των 39.360,00€.
Αντικείμενο του έργου είναι:
– Η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου του σπηλαίου για την άνετη προσπέλαση των επισκεπτών από τον δευτερεύοντα ασφαλτοστρωμένο δρόμο προς το σπήλαιο.
– Η διαμόρφωση της εισόδου με θολωτή στοά από σκυρόδεμα. (Η είσοδος θα γίνει στο υψόμετρο του σημερινού ανοίγματος και της υπάρχουσας εισόδου).
– Η διαμόρφωση οριοθετημένου διαδρόμου για την κίνηση των επισκεπτών μέσα στο σπήλαιο. Στο ίδιο μήκος αμέσως μετά την είσοδο, διαμορφώνεται καλύτερα η υπάρχουσα κλίμακα με επαρκές πλάτος, ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί και μηχανοκίνητο κάθισμα για ΑΜΕΑ στον χειρολισθήρα του κιγκλιδώματος.
Το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τον Αύγουστο του 2023.
Βιοκλιματική ανάπλαση στην οδό Κολοκοτρώνη
Το έργο βιοκλιματικής ανάπλασης της οδού Κολοκοτρώνη, αυτό αφορά μια παρέμβαση που εντάσσεται στη φιλοσοφία του δήμου Ρεθύμνου σε σχέση με την ανάπτυξη δράσεων βιώσιμης ανάπτυξης και κινητικότητας και έχει σχεδιαστεί με τρόπο που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους.
Η περιοχή μελέτης έχει συνολικό εμβαδό περίπου 7.353 m2 και βρίσκεται στη νότια πλευρά της πόλης του Ρεθύμνου με συνολικό μήκος άξονα παρέμβασης 552,00 m. Στους βασικούς στόχους της μελέτης περιλαμβάνονται η οργάνωση των πεζοδρομίων, των διαβάσεων και της σήμανσης σύμφωνα με τις προδιαγραφές της νομοθεσίας για την προσβασιμότητα και την ασφάλεια των πεζών, η προστασία της κίνησης των πεζών, η διευθέτηση κίνησης οχημάτων και των κυκλοφοριακών κόμβων με τις εγκεκριμένες από τη νομοθεσία διατομές και η εξασφάλιση των κατάλληλων ακτινών στροφής οχημάτων, απορριμματοφόρων, μικρών φορτηγών και πυροσβεστικών οχημάτων, όπου είναι απαραίτητη η διέλευσή τους, στη συμβολή των υπό μελέτη οδών με τις κάθετες σε αυτές. Παράλληλα στη μελέτη προβλέπεται βιοκλιματική αναβάθμιση της περιοχής με την οργάνωση και ενίσχυση φύτευσης, όπου είναι γεωμετρικά εφικτό σε συνδυασμό και με τη χρήση νέων ψυχρών υλικών, η εγκατάσταση στον δημόσιο χώρο του απαραίτητου αστικού εξοπλισμού που θα ενισχύσει και θα υποστηρίξει τη χρήση του (καλαθάκια απορριμμάτων, καθιστικά παγκάκια, παρκινγκ ποδηλάτων, κ.τλ.), η αναβάθμιση του δημοτικού φωτισμού σε όλο το μήκος του άξονα των οδών με κατάλληλα φωτιστικά εξοικονόμησης ενέργειας.