Με δυο συνεργεία συνεχίζονται πυρετωδώς οι εργασίες στο φαράγγι του Κοτσυφού, προκειμένου να αποκατασταθεί η κατολίσθηση που σημειώθηκε τον περασμένο Μάρτιο, να στερεωθεί το οδόστρωμα και να μπορέσει ο δρόμος να ανοίξει και να παραδοθεί με ασφάλεια προς χρήση στους οδηγούς.
Όπως ανάφερε στα «Ρ.Ν.» η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαρία Λιονή, η εξέλιξη του έργου προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Άλλωστε όπως επεσήμανε, εξ αρχής ήταν δεδομένη η δυσκολία του έργου και οι απαιτητικές εξειδικευμένες εργασίες από εναερίτες και ειδικά τεχνικά συνεργεία, όμως όλα, όπως είπε, εξελίσσονται κανονικά χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Όπως πρόσθεσε, σίγουρα θα χρειαστούν ακόμα τουλάχιστον είκοσι ημέρες εργασιών, καθώς αναμένεται να παραληφθούν τα πλέγματα (αγκύρια στήριξης) και να τοποθετηθούν.
Υπενθυμίζουμε ότι για το έργο αυτό έχουν εξασφαλιστεί κονδύλια ύψους 2 εκ. ευρώ.
Παράλληλα και λόγω της σοβαρού προβλήματος στο φαράγγι του Κοτσυφού και με δεδομένο ότι ο κλειστός δρόμος από τις 13 Μαρτίου, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και ταλαιπωρία στους κατοίκους των γύρω περιοχών, αλλά και στους επισκέπτες που εδώ και τρεις μήνες αναγκάζονται να κάνουν διπλάσια διαδρομή για να φτάσουν στον προορισμό τους, στο μικροσκόπιο των επιστημόνων είναι και άλλες λύσεις μακροπρόθεσμες βέβαια, για την σύνδεση με το νότο.
Υπενθυμίζουμε ότι κατά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Γεράνι, στο πλαίσιο της προεκλογικής περιοδείας τον Ιούνιο, ο δήμαρχος Αγίου Βασιλείου τον ενημέρωσε για τις επιπτώσεις της κατολίσθησης, ενώ του απέστειλε και αναλυτικό υπόμνημα με προτάσεις, ώστε να μελετηθεί μια μακροπρόθεσμη και ριζική λύση για την αντιμετώπιση της ασφαλούς σύνδεσης του οδικού δικτύου και οι τρόποι χρηματοδότησής της.
Ο δήμαρχος στην επιστολή του προς τον Κ. Μητσοτάκη, αναφέρθηκε στην αναγνωριστική μελέτη, η οποία εκπονήθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης και προέκυψε η λύση της ανάπτυξης σήραγγας ως αναγκαίο έργο για την μακροπρόθεσμη, αλλά οριστική, αντιμετώπιση του θέματος της ασφάλειας των μετακινήσεων στην περιοχή. Η λύση συνίσταται από αρχική επίγεια όδευση από την υφιστάμενη οδό προς Σελλιά – Ροδάκινο, η οποία κατόπιν συνεχίζει διασχίζοντας υπογείως τον ορεινό όγκο της Ψηλής Κορυφής με σήραγγα 2,2 χλμ. φτάνοντας βορειοδυτικά των Σελλιών. Στη συνέχεια καταλήγει στο σχεδιαζόμενο στην περιοχή Υποστηρικτικό Οδικό Δίκτυο του Ν.Ο.Α.Κ. Η σήραγγα της συγκεκριμένης όδευσης εκτιμάται πως θα φτάνει σε μέγιστο βάθος 280 μ. με σταθερή μηκοτομική κλίση 0,6%. Εκτιμάται πως το κόστος κατασκευής της σήραγγας (μαζί με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις διαφυγής) θα ανέλθει στα 55.000.000 ευρώ.
Στο κόστος αυτό προστίθεται και το κόστος μελετών της σήραγγας και του ευρύτερου υποστηρικτικού οδικού δικτύου της περιοχής που ανέρχεται σε 5.000.000 ευρώ.
Επομένως το συνολικό κόστος εκτιμάται στα 60.000.000 ευρώ.