Σκληρή κριτική στον δήμαρχο για τη φράση «Μου είναι αδιάφορο που θα παρκάρουν τώρα» που χρησιμοποίησε στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρεθύμνου κατά τη συζήτηση του θέματος με τίτλο: «Έκδοση ή μη τοπικής κανονιστικής απόφασης για τα μέτρα ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας επί της οδού Κονδυλάκη εντός πόλεως Ρεθύμνης δήμου Ρεθύμνης», ασκεί με γραπτή δήλωσή της η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του δήμου Ρεθύμνης, Ειρήνη Κουτσαλεδάκη.
Ειδικότερα, κατά τη συζήτηση του θέματος στο Δημοτικο Συμβούλιο ερωτήθηκε η υπηρεσία πόσες θέσεις στάθμευσης χάθηκαν από το έργο ανάπλασης της Κονδυλακη για να λάβει την απάντηση ότι δεν υπήρχαν νόμιμες θέσεις στάθμευσης. Όπως ανέφερε η κα Τζανακάκη, στο πλαίσιο της ανάπλασης και των έργων οδικής ασφάλειας δημιουργήθηκαν 41 θέσεις στάθμευσης για αυτοκίνητα, 23 για δίκυκλα, καθώς και θέσεις για ΑμεΑ, προσωπικές και κοινόχρηστες.
Στη δήλωσή της η κ. Κουτσαλεδάκη επικρίνει την αναφορά του δημάρχου και καταθέτει τις προτάσεις της για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Ρεθύμνου.
Αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Δήμαρχος Ρεθύμνου: «Μου είναι αδιάφορο που θα σταθμεύουν οι κάτοικοι»: Τελικά, όπως ακριβώς είχαμε προβλέψει, η όψιμη ενασχόληση του κ. Μαρινάκη με το κυκλοφοριακό περιορίστηκε μόλις σε μία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Ο ίδιος άνθρωπος που προεκλογικά δήλωνε ότι το κυκλοφοριακό δεν λύνεται με «καραμελάκια» – χωρίς φυσικά να λάβει ποτέ, ούτε πριν ούτε μετά τις εκλογές, κάποιο σοβαρό μέτρο για την αντιμετώπιση του προβλήματος – επανήλθε δριμύτερος.
Κατά την άποψή του, δεν τον αφορά πού θα σταθμεύουν οι συμπολίτες μας που δεν είχαν προβλέψει να δημιουργήσουν θέσεις στάθμευσης στις οικίες τους. Με τόσο κυνισμό και απαξίωση αντιμετωπίζει τους συμπολίτες μας ο Πρώτος Πολίτης του Δήμου μας, ύστερα από τόσα χρόνια αδιαφορίας.
Αφορμή για τις πρόσφατες δηλώσεις του στάθηκε το θέμα της ανάπλασης της οδού Κονδυλάκη, που φέρνει και την περικοπή θέσεων στάθμευσης. Όμως, η καθημερινότητα στο σύνολο της πόλης καταδεικνύει την επιτακτική ανάγκη αντιμετώπισης του προβλήματος, το οποίο συμβάλλει καθοριστικά στη γενικότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Δυστυχώς, η «νέα αντίληψη» που προβάλλει η Δημοτική Αρχή έχει μετατραπεί σε ανικανότητα κατανόησης των ουσιαστικών προβλημάτων του Ρεθύμνου. Η αδιαφορία του Δημάρχου αγγίζει νέα επίπεδα, καθώς αναγάγει τις αναπλάσεις σε αυτοσκοπό, χωρίς κανέναν σχεδιασμό για το πού θα παρκάρουν οι δημότες. Ακόμη χειρότερα, αδιαφορεί επιδεικτικά, δηλώνοντας δημόσια ότι αυτό απλώς δεν τον απασχολεί.
Αυτή η προχειρότητα δεν είναι απλώς δείγμα έλλειψης οργάνωσης, αλλά και έπαρσης και αλαζονείας απέναντι σε όλους τους κατοίκους που ταλαιπωρούνται καθημερινά. Ξέραμε ότι δεν μπορούσε να δώσει λύσεις. Ξέραμε ότι δεν θα παραδεχόταν ποτέ την αποτυχία του στο κυκλοφοριακό. Αλλά το εκκωφαντικό «ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟ ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΑΘΜΕΥΟΥΝ» ξεπερνά κάθε προηγούμενο.
Δημόσια καταθέτω την ένστασή μας απέναντι στην παραπάνω αντιμετώπιση της Δημοτικής Αρχής και του Δημάρχου.
Προτεραιότητα πρέπει να αποτελεί η ουσιαστική αντιμετώπιση της έλλειψης χώρων στάθμευσης σε πόλη και οικισμούς, ως μέρος μιας συνολικής πολιτικής για το κυκλοφοριακό. Καταθέτουμε δημόσια τις προτάσεις μας:
Κινήσεις ωρίμανσης για άμεσα αποτελέσματα:
Άμεση χωροθέτηση τριών περιφερειακών οργανωμένων χώρων στάθμευσης.
Τροποποίηση του υφιστάμενου σχεδιασμού σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ για τη μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών από τα περιφερειακά πάρκινγκ αποκλειστικά με αστική συγκοινωνία.
Διάνοιξη δρόμων για την αποσυμφόρηση του κέντρου, επανεξέταση των μονοδρομήσεων και δημιουργία χώρων στάθμευσης ανά περιοχή και σε οικισμούς.
Αυστηρότερη οργάνωση των φορτοεκφορτώσεων για όλο το φάσμα της πόλης.
Κινήσεις αντιμετώπισης των προβλημάτων μακροπρόθεσμα:
Άμεση διεκδίκηση και ολοκλήρωση των διαδικασιών για τον περιφερειακό δρόμο.
Χρήση των μεγάλων λεωφορείων αποκλειστικά για εκτός αστικού ιστού μετακινήσεις, με σταθμούς μεταφόρτωσης στις εισόδους της πόλης.
Απομάκρυνση των εμπορικών χρήσεων του Λιμένα και χωροθέτησή τους εκτός αστικού ιστού, κοντά στον νέο ΒΟΑΚ.
Εξασφάλιση χρηματοδότησης και ολοκλήρωση του πάρκινγκ των Τεσσάρων Μαρτύρων.
Δημιουργία Κέντρου Επιτελικής Διαχείρισης φορτοεκφορτώσεων για την επιχειρηματικότητα της Παλιάς Πόλης (Smart City Control) και εφαρμογή συστημάτων έξυπνης διάβασης πεζών».