«Κανένα ορισμένο σημείο δεν έχει νόημα χωρίς ένα αόριστο σημείο αναφοράς» Ζαν-Πωλ Σαρτρ
Εγκαινιάστηκε με μεγάλη επιτυχία , το Σάββατο 15 Μαρτίου, στην Αίθουσα τέχνης Βάσω Μυλωνογιάννη , στα Χανιά, η ατομική έκθεση του Χρήστου Παλλαντζά με τίτλο «Ενδιάμεσοι τόποι».
Ο Χρήστος Παλλαντζάς, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής, στην πιο ώριμη και δημιουργική στιγμή της καλλιτεχνικής του πορείας, μέχρι σήμερα, παρουσίασε στο φιλότεχνο κοινό που παραβρέθηκε στην έκθεση, μια νέα σειρά έργων με ποιητική και φιλοσοφική διάσταση και κέρδισε θερμές κριτικές.
Τα έργα αυτά δε χαρίζουν μόνο την αισθητική απόλαυση του βλέμματος αλλά αντανακλούν την βαθειά αντίληψη του καλλιτέχνη για έναν εσωτερικό αναστοχασμό και μια πολυδιάστατη προσωπική διαδρομή αναζήτησης σε τόπους ενδιάμεσους -χωρικά & χρονικά, νοηματικά &
συναισθηματικά- παρασύροντάς το θεατή από το προφανές στο μεταφυσικό στοιχείο της εικόνας.
Η εικαστική αυτή περιήγηση ξεκινάει σχεδόν νομοτελειακά με το αιώνιο υπαρξιακό ερώτημα:
Τ’είναι Θεός; τι μη Θεός; και τι τ’ ανάμεσά τους; (Γεώργιος Σεφέρης, Ελένη 52)
Στα εγκαίνια έδωσαν το παρών προσωπικότητες από το χώρο της επιστήμης, των επιχειρήσεων και της τέχνης.
Δεξιοτέχνης της παραστατικής ζωγραφικής ο Χρήστος Παλλαντζάς παραμένει προσηλωμένος στο στόχο του, να εξελίσσει την τέχνη του και παράλληλα να εξελίσσεται και ο ίδιος μέσα από αυτή.
Έτσι η επαφή με κάθε νέα του δουλειά είναι για τον θεατή μια νέα εικαστική εμπειρία που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του με τη ζωγραφική.
Ο Σαρτρ έλεγε: «Κανένα ορισμένο σημείο δεν έχει νόημα χωρίς ένα αόριστο σημείο αναφοράς». Ο Χρήστος Παλλαντζάς στη νέα του έκθεση ξεκινά από ένα ορισμένο σημείο – τοπίο και μας προ(σ)καλεί να αναζητήσουμε το αόριστο σημείο αναφοράς πίσω από αυτό.
Οι «ενδιάμεσοι τόποι» του αποπνέουν έναν ιδιότυπο ρομαντισμό και ερωτισμό, καθώς γίνονται «ωδή» στην πιο ιερή στιγμή για τον ζωγράφο, αυτή της δημιουργίας.
Πηγή έμπνευσης για το Χρήστο Παλλαντζά γίνεται η φυσική ομορφιά του κρητικού και των άλλων τοπίων που παρουσιάζει αλλά και οι μύθοι που συνδέονται με αυτά.
Στο έργο «Φάρος το απόγευμα» ο φάρος στέκει ακοίμητος φρουρός αιώνες και διηγείται ιστορίες ενώ ο άνεμος μοιάζει να σφυρίζει στίχους από τον «Ερωτόκριτο».
Ο θεατής της έκθεσης γοητευμένος θα περιηγηθεί σε τοπία σημεία -αναφοράς για τον δημιουργό τους και θα μυηθεί στην μορφοπλαστική ποίηση της ζωγραφικής του.
Θα γίνει μέρος της δημιουργικής περιπέτειας ενός καλλιτέχνη με διαισθητική και φιλοσοφική σκέψη και ολοκληρωμένη αισθητική άποψη που με το έργο του υπερβαίνει το γήινο, το ορατό , το πραγματικό το φθαρτό και ποιεί εικόνες που πήραν την τελική τους μορφή μέσα από την ψυχή και τα μυστικά βάθη του πνεύματος.
Από την έκθεση δεν λείπουν και κάποια πορτραίτα , καθώς η ζωγραφική του Χρήστου Παλλαντζά έχει πάντα αφετηρία τον άνθρωπο ακόμα και όταν αποφασίζει να περιγράψει τις ιστορίες του, που καταγράφονται στο τοπίο και απουσιάζει το πρόσωπο από το έργο.
Αυτό που χαρακτηρίζει την ζωγραφική του Χρήστου Παλλαντζά είναι μια διαρκής ενδοσκόπηση και αυτοανάλυση. Όλο του το έργο είναι ένας διαλογισμός γύρω από την ανθρώπινη ύπαρξη.
Στο τέλος της περιήγησης του στην έκθεση ο θεατής θα έχει διαπιστώσει ότι όλη η εικαστική δημιουργία του Χρήστου Παλλαντζά, οι τεχνικές του που διαρκώς εξελίσσονται και ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται τα εκφραστικά του μέσα είναι η δική του συμβολή στην καινοτομία. Καινοτομία που δεν γίνεται αυτοσκοπός αλλά προκύπτει σαν πορεία, μέσα από τη ζωγραφική του. Τίποτα δεν είναι περιττό , τίποτα δεν λείπει από αυτήν .
Και φεύγοντας ο επισκέπτης ίσως θυμηθεί τα λόγια του Προυστ: «Ο προορισμός μου δεν είναι πια ένα μέρος, αλλά μάλλον ένας καινούργιος τρόπος να βλέπω τα πράγματα».
Η έκθεση εγκαινιάστηκε το Σάββατο 15 Μαρτίου με την παρουσία του ζωγράφου και θα διαρκέσει έως τις 5 Απριλίου.
Λειτουργεί καθημερινά 11.00-13.00 και 18.00-21.00, εκτός Κυριακές
Βιογραφικό
Ο Χρήστος Παλλαντζάς γεννήθηκε στη Λάρισα το 1962. Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ Αθήνας (1983-1989) με καθηγητές τους Δ. Μυταρά, Δ. Κοκκινίδη, Ν. Κεσανλή, Γ. Βαλαβανίδη, Μαρίνα
Λαμπράκη Πλάκα, κ.α.
Το 1990-1992 Με υποτροφία της Γαλλικής κυβέρνησης συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ecole National Superieure de Beaux Arts με δάσκαλο τον Pierre Carron..
Εργάστηκε ως μουσειοπαιδαγωγός σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Υπ. Πολιτισμού. Δίδαξε ζωγραφική σε σχολεία και σε τμήματα εφαρμοσμένης ζωγραφικής στις σχολές ΑΚΤΟ.
Εργάστηκε στην παιδοψυχιατρική κλινική του Πανεπιστημιακού νοσοκομείου παίδων “Αγ. Σοφία” ως art therapist.
Το 2011 εργάστηκε για την συμπλήρωση και αποκατάσταση των αρχαίων τοιχογραφιών του Ακρωτηρίου Θήρας.
Έργα του βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη Αθηνών, στην Πινακοθήκη Φλώρινας, στο Μουσείο
Σύγχρονης Τέχνης του ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, στην Πινακοθήκη Κουβουτσάκη,,
στο Μουσείο Φρυσίρα, στις συλλογές της Αγροτικής τράπεζας ΑΓΕΤ Ηρακλής, Βογιατζόγλου και σε άλλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Επίσης επιλέχθηκε ανάμεσα στους σημαντικότερους Έλληνες Καλλιτέχνες για να εκπροσωπήσει με το έργο του την σύγχρονη Ελληνική Τέχνη κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, Αθήνα 2004.
Info
«Ενδιάμεσοι τόποι» Ατομική έκθεση ζωγραφικής του Χρήστου Παλλαντζά
Διάρκεια έκθεσης Σάββατο 15 Μαρτίου – Σάββατο 5 Απριλίου 2025
Αίθουσα τέχνης Βάσω Μυλωνογιάννη – Χαρ.Τρικούπη 14, 73132,
Χανιά
Τηλέφωνο 2821043777
Ώρες λειτουργίας: 11.00 -13.00 και 18.00 -21.00
Μόνο για τους συντάκτες
Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία σχετικά με την έκθεση ή για να προγραμματίσετε κάποια συνέντευξη με τον Χρήστο Παλλαντζά μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με την υπεύθυνη τύπου , Ειρήνη Πιτσόλη στο τηλέφωνο 6981805121 ή μέσω mail στη διεύθυνση irini.pitsoli@gmail.com