Με είκοσι μαθητές στην Α’ δημοτικού θα ξεκινήσει για πρώτη φορά φέτος τη λειτουργία του το 1ο δημοτικό σχολείο Ρεθύμνου, που χαρακτηρίστηκε πειραματικό δημοτικό σχολείο.
Οι είκοσι μαθητές της Α’ δημοτικού θα έχουν κοινό πρόγραμμα σπουδών με τα άλλα σχολεία, ωστόσο στο σχολείο θα εφαρμόζονται καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές και δράσεις που θα είναι συνδεδεμένες και με το πανεπιστήμιο Κρήτης.
Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου Λάμπρο Καρβούνη, «Στην πρώτη διετία μετά τη λειτουργία του σχολείου ως πειραματικό θα αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί. Οι θέσεις των εκπαιδευτικών δεν είναι πλέον οργανικές, είναι επί θητεία, δηλαδή με βάση την αξιολόγηση τους οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν στο σχολείο. Οι φοιτούντες μαθητές θα παραμείνουν ως έχουν και θα είναι απόφοιτοι πειραματικού σχολείου και αν θέλουν, συνεχίζουν στο πειραματικό γυμνάσιο. Το προσωπικό παραμένει, όσοι θέλουν βέβαια και αν χρειαστεί ενίσχυση αυτό θα γίνει με ευθύνη της διοικούσας επιτροπή των Πειραματικών σχολείων. Το πρόγραμμα σπουδών είναι το ίδιο, αλλά θα εφαρμοστούν προγράμματα που ορίζονται από τη διοικούσα επιτροπή» ανέφερε και πρόσθεσε ότι «Είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη ο χαρακτηρισμός του 1ου δημοτικού σχολείου ως πειραματικό σχολείο. Ήταν μια έλλειψη στον τόπο μας, όπου υπάρχει και το πανεπιστήμιο Κρήτης και πλέον καλύπτουμε το κενό και θεωρώ ότι σταδιακά θα καλυφθούν και οι υπόλοιπες τάξεις με τα παιδιά που θα συνεχίζουν στο σχολείο».
Σημειώνεται ότι τα πειραματικά σχολεία μπορούν:
– Να συμμετέχουν στην ανάπτυξη ερευνητικών, δημιουργικών δράσεων.
– Να δημιουργήσουν ομίλους δημιουργικότητας και καινοτομίας στους οποίους μπορούν να συμμετέχουν μαθητές και από άλλα σχολεία της δημόσιας εκπαίδευσης.
– Να συμμετέχουν σε πειραματικές εφαρμογές τρόπων λειτουργίας και διοίκησης του σχολείου.
Τα πειραματικά σχολεία, για να επιτελέσουν το σκοπό τους μπορούν να αναπτύξουν συνεργασίες:
– Με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συμμετέχοντας σε ερευνητικά προγράμματα και προάγοντας την έρευνα στη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, καθώς και στον ψυχοπαιδαγωγικό τομέα.
– Με τμήματα και σχολές ΑΕΙ των επιστημών της εκπαίδευσης για την πρακτική άσκηση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών.
– Με υποψήφιους διδάκτορες στο πλαίσιο της εκπόνησης των διδακτορικών τους διατριβών σε αντικείμενα σχετικά με τις επιστήμες της εκπαίδευσης.
– Με ΑΕΙ ή ερευνητικούς φορείς της αλλοδαπής.